Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Zowel Marie Rose Morel als Frank Vanhecke hebben heel wat vrienden bij de Vlaams Belang mandatarissen en bij de achterban.
Dewinter had in het verleden misschien een punt dat het programma niet moest gematigd worden inzake immigratie, al is het in de loop van de tijd toch wel gebeurd. Dit in tegenstelling tot de omgang, de gemanierdheid, de wijze waarop dit programma naar buiten wordt gebracht. Daar heeft Frank Vanhecke en Marie Rose Morel wel een punt. Dewinter en zijn trawanten kunnen uithalen als onbeschofte boeren, blijven al te vaak steken in slogans of niet al te snuggere acties. Je kan perfect een radicaal programma op een fatsoenlijke, menselijke wijze brengen ook. Dat heeft Dewinter niet ingezien, dat het Vlaamse electoraat dit verlangde.
Bovendien is Dewinter veel te veel een rechts liberaal discours gaan volgen en is de man veel te zionistisch geworden.
Vroeger heb ik ook Dewinter nog gesteund tegen Morel omdat ik vreesde dat Morel te veel het vreemdelingenstandpunt zou matigen. Misschien had ik dat beter niet moeten doen, want Dewinter heeft met zijn idiote zionistische anti-islam bulshit heel de partij kapotgemaakt. Mijn ogen zijn vorig jaar opengegaan en ik heb voor de eerste keer sinds zeer lang niet op het Vlaams Belang gestemd, maar op NVA !
Dewinter is de Mubarak van Vlaams Belang geworden en Vackeniers is zijn schoothondje Suleiman. Ofwel verdwijnen beiden ofwel verdwijnt de partij !
|
Zever. Dat het standpunt van VB tegenwoordig teveel gefixeerd is op de islamieten en inhoudelijk soms teveel rechtspopulistisch is juist maar de toon mag in het algemeen gerust dat van van de volksmens zijn. Valkeniers moet weg maar FDW mag blijven.