Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 00:46   #623
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Tja, Atlas draagt de wereldbol niet, de zon draait niet om de aarde, de vier hoeken van de aarde bestaan niet, de hemellichamen zijn niet "op hun vast plaats gesteld als de raderen van een uurwerk"; dus gaan we het geloof bevestigen met nieuwe seculiere opvattingen over de kosmos.
Ik vraag me af of een middeleeuwse kosmologie, het enige is waarnaar je kan refereren, om je eigen 'hedendaagse' dogma te kunnen rechtvaardigen.

Citaat:
Als er al sprake moet zijn van beginvoorwaarden voor het universum en als die gevonden worden dan zullen die een intelligent ontwerp uitsluiten. Want als een intelligent ontwerp noodzakelijk is dan is dat de beginvoorwaarde voor het universum en niet iets anders. Vervolgens moet er gezocht worden naar de beginvoorwaarde voor de intelligentie die het ontwerp heeft gemaakt, en zo verder tot het oneindige.
Heb speciaal 2 dagen gewacht om te replyen, zodat onze geleerden hier een en ander op een heldere wijze konden weerleggen, maar bon, ik heb ondertussen al begrepen dat materialisten geen wetenschappelijk antwoord kunnen geven, op die precaire beginvoorwaarden.
http://forum.politics.be/showthread....17&page=30#600

Of hoe de keizer geen kleren aanhad..
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden