Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 01:29   #56
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Goed mogelijk, en er zullen er heus nog wel een hele boel zijn die nog een pak beter zijn dan ik. Is dat een probleem dan? Waarom zou je zonder iets concreet beter of specialer te doen dan een ander of dan voordien, toch meer geld moeten krijgen?

Dat betwijfel ik, maar dat kan me ook niet echt schelen. Ik ga over mijn inkomen, niet over dat van een ander. Al verdienen ze het tienvoud, dat is het minste van mijn zorgen.

De uitleg die je geeft heeft niks te maken met of die indexering onze concurrentiepositie aanpast.
Die indexering zorgt wel degelijk voor een aantasting van de concurrentiepositie, omdat ze de arbeidskost automatisch verhoogt zonder rekening te houden met de toestand van dat bedrijf, de concurrentie, de economie... Het is een mechanisme dat er voor zorgt dat werkgevers, op momenten dat ze het nodig hebben om hun kosten strikt onder controle te houden, alsnog geconfronteerd worden met kostenverhogingen die hen van buitenuit opgelegd worden, zonder dat daar enige noemenswaardige additionele performantie van zijn werknemers tegenover staat.
Ja, luistert, mijn kosten voor levensonderhoud zijn verhoogd, dus ik moet meer vragen, take it or leave it.
Doe ik dit individueel, ontslaat u mij,
Daarom heb ik een vakbond nodig.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 6 maart 2011 om 01:31.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden