![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
· De advocaten van het neoliberalisme gedragen zich als hogepriesters die hun ideologie beschouwen als een seculiere religie met het marktfundamentalisme als het centrale geloofspunt dat geen toetsing of alternatief verdraagt. · Nochtans vinden we op de Forbes lijst voor billionaires geen staatsambtenaren, enkel geprivilegieerde privaat elite en jetset, ze zijn eigenaar van de privaat economie. Honderd jaar perverse vrije markt laat zijn sporen na, we zijn die rechtse propaganda beu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik kan me natuurlijk vergissen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Banneling
|
![]() Ahja? Waarom slaag ik er dan in dat wel te doen? Moest het echt gelul zijn, dan zou ook ik daar niet toe in staat zijn.
Citaat:
Los daarvan, 20% meer omzet betekent op zich niets. Als mijn afdeling 20% meer inkomsten genereert, maar daarvoor disproportioneel veel kosten moet gaan maken, dan wil ik niet dat ze die omzetstijging nastreven want dan gaan mijn cijfers naar beneden. Idem voor jouw resultaat dat 55% hoger lag. Welk resultaat en wat werd verwacht? Citaat:
Citaat:
![]() Als jij een manier hebt om aan te tonen dat jouw objectiviteit onberispelijk is, dan hoor ik dat graag van je. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
maar de lonen zijn niet sterker gestegen dan onze buurlanden, zelfs integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Je doet in aandelen zeker?
Of bent u een werkgever? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 5 maart 2011 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Tussen 2003 en 2008 zijn de inkomsten (loon + kapitaal) gestegen met 15%,
De laatste jaren heb ik niet, uw bewering dat de lonen met 100% gestegen zijn op 5 jaar tijd, kan ik daarom als onzin, of leugens afdoen. Nu nog eens kijken hoeveel de basiskosten gestegen zijn, meer of minder dan 15%? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 5 maart 2011 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De vraag was niet algemeen gesteld en ik heb die ook niet als zodanig beantwoord. Dat niet iedereen een verdubbeling heeft, is nogal wiedes. Mijn loon is met net geen 100% toegenomen op die periode daarentegen, maar ik laat me dan ook niet verleiden tot collectieve onderhandelingen waar iedereen een even groot stuk van de koek moet hebben. Zo te zien heb ik daar geen slechte deal mee gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zelfs integendeel, door de manipulatie; dit mag er in, dit niet, er is maar een stijging boven dat punt, enz, zijn onze lonen zelfs gedaald tegenover de consumptieprijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die voor automatische indexering zijn, hebben een hele naïeve opvatting op wat inflatie nu eigenlijk is. Indexering = meer inflatie, kort-door-de-bocht gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Goed mogelijk, en er zullen er heus nog wel een hele boel zijn die nog een pak beter zijn dan ik. Is dat een probleem dan? Waarom zou je zonder iets concreet beter of specialer te doen dan een ander of dan voordien, toch meer geld moeten krijgen?
Citaat:
Citaat:
De uitleg die je geeft heeft niks te maken met of die indexering onze concurrentiepositie aanpast. Die indexering zorgt wel degelijk voor een aantasting van de concurrentiepositie, omdat ze de arbeidskost automatisch verhoogt zonder rekening te houden met de toestand van dat bedrijf, de concurrentie, de economie... Het is een mechanisme dat er voor zorgt dat werkgevers, op momenten dat ze het nodig hebben om hun kosten strikt onder controle te houden, alsnog geconfronteerd worden met kostenverhogingen die hen van buitenuit opgelegd worden, zonder dat daar enige noemenswaardige additionele performantie van zijn werknemers tegenover staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Doe ik dit individueel, ontslaat u mij, Daarom heb ik een vakbond nodig. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 6 maart 2011 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het heeft er niets mee te maken? het heeft er alles mee te maken? Uw uitleg, al verdien ik 10keer zoveel , ik heb niets te maken met de index. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 6 maart 2011 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij : gevraagd € 180 k, behaald € 282 k Nog wat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de meeste landen in Europa bestaat er geen automatische loonindexering, en toch volgen de lonen in de regel toch de levensduurte. Ik heb net ook weer opslag gekregen. (Meer dan de inflatie zelfs). Het punt is dat een bedrijf natuurlijk in staat moet kunnen zijn meer te geven. Een bedrijf dat in moeilijkheden zit verplichten om zijn werknemers meer te betalen op een moment dat dit niet goed uitkomt kan op een gegeven moment gewoon geen andere keuze hebben dan iedereen op straat te zetten. Daar hebben de werknemers ook niks aan. Dus daarom dat loonaanpassingen beter gewoon deel van de onderhandelingen tussen de vakbonden en het bedrijf zijn. Citaat:
Waar ik woon bestaat geen automatische loonindexatie. Er bestaat hier zelfs geen bescherming van het stakingsrecht zoals in België. De werkloosheid is in een slecht jaar 3% en in een goed jaar 1% en arbeiders hebben een koopkracht die het dubbele is van België... Onmogelijk volgens Belgisch links. Maar het bestaat dus toch.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tover nu eens één ernstig artikel - niet van de pvda of die andere rode garnalen - boven die Uw bewering staaft!... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 6 maart 2011 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |