Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp
vrede,
de imam van de eerste moskee waar ik ooit naartoe ging had een iets realistischer beeld dan jij. hij waarschuwde dat er misschien veel baarden in de islam zijn, maar dat dat zeker niet garandeert dat er veel islam in die baarden zit.
ik probeer te doen wat de qur'an mij aanraadt, en mensen op hun gedrag te beoordelen, niet op hun baard.
vrede,
redwasp
|
Die imam had daar vanzelfsprekend gelijk, aangezien baarden geen hersenen om mee na te denken huisvesten. Het hoofd doet dat daarentegen wel.
Ik begrijp dat jij een bekeerling bent, en dat je dientengevolge je geestelijke bagage van voor de tijd dat je bekeerd werd, probeert met de islam te verenigen, maar jij bent dan feitelijk eerder de uitzondering die de regel bevestigt, dan representatief voor het gros van de moslims die de islam wel van kindsbeen af in hun hoofd gestampt hebben gekregen.
Je zou eigenlijk eens de proef op de som moeten nemen, en tegen je medemoslims zeggen dat je uit de islam getreden bent, en daarna nauwkeurig de reacties van je medemoslims optekenen, gewoon om te zien hoe vredelievend en tolerant de islam wel niet is en hoe je medemoslims jou op jouw gedrag beoordelen.