Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2011, 19:17   #22
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik zou wel even voorop willen stellen dat ik een voorstander ben van het zingen in je eigen taal. Vele liedjes worden gewoonweg slechter door ze (geheel of gedeeltelijk) te vertalen naar het Engels, en we krijgen op den duur simpelweg eenheidsworst.

Al was het maar omdat er veel zijn die daar in steenkolenengels staan te zingen. Zo verstond ik van het nummer van Nederland eerlijk gezegd geen woord, terwijl dat in het Nederlands een mooi lied is.

In ieder geval vind ik dat, wat talen betreft, het reglement wel eens herzien mag worden. Engels en Frans zijn traditie, maar het zou me niet verbazen dat het Duits daar niet in opgenomen is omdat men toen nog met een naoorlogse aversie zat tegenover Duitsland. Het kan heden ten dage op zijn minst als derde taal opgenomen worden, naast Engels en Frans.

@azert, het staat u vrij één post van mij op te zoeken waar ik het heb over kaakslagen tegenover Nederlandstaligen. Het was simpelweg iets dat me opviel en waar ik bijgevolg een topic over geopend heb, ik wil hier geenszins het Frans in een kwaad daglicht stellen. Ik hekel eigenlijk vooral het feit dat België weer eens naar voor gekomen is als een Franstalig land, dat vind ik jammer. Alleen kwam dat aspect niet zo centraal naar voren in mijn openingspost of in de titel, dat is voor herziening vatbaar.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden