Dat het veel meer "vluchtelingen" waren dan wat tot nu toe officiëel toegegeven werd, was de meeste mensen al wel duidelijk, neem ik aan. Maar dat het er zo schrikbarend veel zouden zijn, had ik niet gedacht.
Ik begin langzaamaan een vooropgezet plan te bevroeden met o.a. de intentie bewust enorme migrantenstromen richting Europa, richting EU te genereren.
Immers, het was Frankrijk dat het initiatief nam om zogenaamd de onmenselijk wrede dictator Ghadaffi te verjagen, en daarvoor aanvankelijk de EU wilde gebruiken, maar dat uiteindelijk uitmondde in de huidige NAVO-interventie. Datzelfde Frankrijk dat nog altijd de EU als een extensie van zichzelf ziet, datzelfde Frankrijk dat nooit zijn geopolitieke en neokoloniale ambities in Noord-Afrika heeft opgegeven noch ontkend, en bovenal datzelfde Frankrijk dat destijds mede de drijvende kracht achter de Resoluties van Straatsburg van 7 juni 1975 was, ook wel bekend als de "olie voor immigratie"-verdragen met de Arabische wereld.
Anders gezegd, dat de EU bij monde van Frankrijk hier het mes aan twee kanten probeert te laten snijden, en naast het veiligstellen van de Libische olievoorraden (want het gaat echt niet om die nare man Ghadaffi natuurlijk), de creatie van een Europees-Arabische ruimte, zoals vastgelegd in die eerder al genoemde Resoluties van Straatsburg, tracht te bespoedigen door d.m.v. van burgeroorlog en chaos in Noord-Afrika te stimuleren of te verergeren, enorme migrantenstromen naar Europa op gang te brengen, zeker nu in Europa zelf de stem van het volk om de grenzen juist te sluiten steeds vaker en steeds luider te horen is.
Kortom dat de bevolkingen van de EU-landen tegen hun wil en wederom op niet-democratische wijze met gigantische aantallen niet-compatibele paupers opgescheept gaan worden. Met dank aan de hoge pieten in Brussel en Straatsburg.
Ik hoop dat ik het mis heb en er finaal naast zit, maar ik vrees evenwel dat het iets in deze richting zal zijn, want voorlopig duidt niets erop dat de EU ook maar enigzins van plan is iets tegen die "vluchtelingen"-stromen, of beter gezegd migrantenstromen, te ondernemen. Integendeel, in Brussel keek men, en zag dat het "goed" was.
Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 19 mei 2011 om 10:56.
|