Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2011, 02:45   #3
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het 'Octopus-plan' is opgesteld in de falende Belgische compromis hypothese en achterhaald. Wie wil nu om de 4 jaar 1 jaar onderhandelen om de meest voor de hand liggende oplossingen in een compromis om zeep te laten brengen en gedurende de regeringsperiode om de haverklap geconfronteerd te worden met miniatuurprobleempjes die communautair beslist dienen te worden zoals onlangs gebeurde i.v.m. de kleur van de 'auto-nummerplaten'.
Er is slechts 1 minimum-positie en dat is volwaardig federalisme of confederalisme in de het NVA-jargon. Lukt dat niet, dan zijn er ingrijpender oplossingen. De keuze is aan de Franstaligen: loyaal volwaardig federalisme �* la Zwitsers of boedelscheiding in een internationale (Europese) context.
Beste fcal,

Hoewel ik je geen ongelijk geef wil ik het N-VA tegen de rest gevoel dat door de franstaligen wordt aangewakkerd overstijgen en de Vlaamse eenheid benadrukken. Alle Vlaamse partijen hebben de octopusnota, die overgins aanleunt bij de nota-De Wever, ondertekent. Als N-VA-stemmer wil ik de hand uitsteken naar álle Vlamingen en zelfs franstaligen die bereid zijn dit land te hervormen. Tegelijk zou ik hiermee alle Vlaamse partijen aan hun engagement willen herinneren en het onophoudelijk kinderachtig politiek machtsspel tegen de N-VA willen aankaarten. Dit is volgens mij het laatste wat we kunnen doen om deze zero-sum game te kunnen doorprikken en de franstalige partijen duidelijk te maken dat het menens is.