Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 mei 2011, 01:54   #1
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard Vlaamse mars op Brussel

Is het geen tijd dat Vlamingen op hun strepen gaan staan en hun politieke rechten opeisen? Een sterk signaal dat de nood aan een grondige staatshervorming alleen groter is geworden en de politieke spelletjes enkel in een drama zullen eindigen? Een overduidelijk nee tegen de Franstalige blokkade en financiële chantage?

Een van de grootste successen in de geschiedenis van de Vlaamse ontvoogding was het protest in Leuven voor een Nederlandstalige universiteit. De tijd is volgens mij gekomen dat de Vlaming zijn stem laat horen in de straten van Brussel. Een betoging mét inhoud, niet-partijgebonden, waarin Vlamingen massaal hun eisen voor een confederaal België en de uitvoering van de octopusnota naar voor schuiven. Of kijken we moedeloos toe en zijn we de laffe, verdeelde Vlamingen die men ons verhoopt te zijn?
Oud 23 mei 2011, 02:18   #2
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
... De tijd is volgens mij gekomen dat de Vlaming zijn stem laat horen in de straten van Brussel. Een betoging mét inhoud, niet-partijgebonden, waarin Vlamingen massaal hun eisen voor een confederaal België en de uitvoering van de octopusnota naar voor schuiven. ...
Het 'Octopus-plan' is opgesteld in de falende Belgische compromis hypothese en achterhaald. Wie wil nu om de 4 jaar 1 jaar onderhandelen om de meest voor de hand liggende oplossingen in een compromis om zeep te laten brengen en gedurende de regeringsperiode om de haverklap geconfronteerd te worden met miniatuurprobleempjes die communautair beslist dienen te worden zoals onlangs gebeurde i.v.m. de kleur van de 'auto-nummerplaten'.
Er is slechts 1 minimum-positie en dat is volwaardig federalisme of confederalisme in de het NVA-jargon. Lukt dat niet, dan zijn er ingrijpender oplossingen. De keuze is aan de Franstaligen: loyaal volwaardig federalisme �* la Zwitsers of boedelscheiding in een internationale (Europese) context.
Oud 23 mei 2011, 02:45   #3
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het 'Octopus-plan' is opgesteld in de falende Belgische compromis hypothese en achterhaald. Wie wil nu om de 4 jaar 1 jaar onderhandelen om de meest voor de hand liggende oplossingen in een compromis om zeep te laten brengen en gedurende de regeringsperiode om de haverklap geconfronteerd te worden met miniatuurprobleempjes die communautair beslist dienen te worden zoals onlangs gebeurde i.v.m. de kleur van de 'auto-nummerplaten'.
Er is slechts 1 minimum-positie en dat is volwaardig federalisme of confederalisme in de het NVA-jargon. Lukt dat niet, dan zijn er ingrijpender oplossingen. De keuze is aan de Franstaligen: loyaal volwaardig federalisme �* la Zwitsers of boedelscheiding in een internationale (Europese) context.
Beste fcal,

Hoewel ik je geen ongelijk geef wil ik het N-VA tegen de rest gevoel dat door de franstaligen wordt aangewakkerd overstijgen en de Vlaamse eenheid benadrukken. Alle Vlaamse partijen hebben de octopusnota, die overgins aanleunt bij de nota-De Wever, ondertekent. Als N-VA-stemmer wil ik de hand uitsteken naar álle Vlamingen en zelfs franstaligen die bereid zijn dit land te hervormen. Tegelijk zou ik hiermee alle Vlaamse partijen aan hun engagement willen herinneren en het onophoudelijk kinderachtig politiek machtsspel tegen de N-VA willen aankaarten. Dit is volgens mij het laatste wat we kunnen doen om deze zero-sum game te kunnen doorprikken en de franstalige partijen duidelijk te maken dat het menens is.
Oud 23 mei 2011, 03:31   #4
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Beste fcal,
Hoewel ik je geen ongelijk geef wil ik het N-VA tegen de rest gevoel dat door de franstaligen wordt aangewakkerd overstijgen en de Vlaamse eenheid benadrukken. Alle Vlaamse partijen hebben de octopusnota, die overgins aanleunt bij de nota-De Wever, ondertekent. Als N-VA-stemmer wil ik de hand uitsteken naar álle Vlamingen en zelfs franstaligen die bereid zijn dit land te hervormen. Tegelijk zou ik hiermee alle Vlaamse partijen aan hun engagement willen herinneren en het onophoudelijk kinderachtig politiek machtsspel tegen de N-VA willen aankaarten. Dit is volgens mij het laatste wat we kunnen doen om deze zero-sum game te kunnen doorprikken en de franstalige partijen duidelijk te maken dat het menens is.
Tactisch gesproken is dit vandaag te rechtvaardigen t.a.v. de buitenwacht. Maar dat snijdt geen hout bij de Franstaligen. Daarom moet men dringend het geweer van schouder veranderen. Dit laatste stemt trouwens meer overeen met het kiesprogramma. Men moet gaan voor 'confederalisme', het afgelopen jaar heeft duidelijk aangetoond dat dit het minimum is. De mensen (buiten) zijn het zat, ze willen duidelijke uitspraken, die voor de toekomst die problemen systemisch uitschakelen. Verder aanmodderen heeft steeds minder zin. De tijd breekt aan, dat BDW hier duidelijk stelling neemt. Trouwens dat kan alleen gunstig uitpakken in Vlaanderen, men is het politiek correcte gedoe van de tradiotionele partijen beu maar dan moet BDW er zelf niet in vervallen.
Oud 23 mei 2011, 11:22   #5
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
When in the Course of human events, it becomes necessary for one people to dissolve the political bands which have connected them with another, and to assume among the powers of the earth, the separate and equal station to which the Laws of Nature and of Nature's God entitle them, a decent respect to the opinions of mankind requires that they should declare the causes which impel them to the separation.
read and weap of... reageer!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 23 mei 2011 om 11:24.
EddyBal is offline  
Oud 23 mei 2011, 14:01   #6
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De reactie komt wel, maar de Vlamingen voelen het nog te weinig . Ondertussen bereiden de Walen de toekomst voor en beraden zich over hoe ze dit het voordeligst kunnen flikken.

Wij, Vlamingen , zijn te goedgelovig en laten ons alweer zonder dat we het beseffen, in het zak zetten!

Eigenlijk moesten we iets meer Waal zijn, dan pas zouden we in vuur en vlam schieten en daadwerkelijk reageren, niet enkel op papier.

Laatst gewijzigd door omaplop : 23 mei 2011 om 14:02.
omaplop is offline  
Oud 27 mei 2011, 14:51   #7
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Flaminganten zijn toch echt een bende zielepoten, jezus... de regering die zelfs naar deze burgerlijk-democratische normen eigenlijk illegaal is besliste om vliegtuigen naar Libië te sturen maar d�*�*r reageren ze niet op eh.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 27 mei 2011, 15:01   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Flaminganten zijn toch echt een bende zielepoten, jezus... de regering die zelfs naar deze burgerlijk-democratische normen eigenlijk illegaal is besliste om vliegtuigen naar Libië te sturen maar d�*�*r reageren ze niet op eh.
Ach, kijk naar de geschiedenis, oorlog tegen moslims zit in onze genen.
Oud 27 mei 2011, 15:09   #9
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, kijk naar de geschiedenis, oorlog tegen moslims zit in onze genen.
Tegen moslims? Het Westen gaat daar Al Qaeda steunen tegen een seculiere regering
Oud 27 mei 2011, 15:19   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen moslims? Het Westen gaat daar Al Qaeda steunen tegen een seculiere regering
Oh, kadhafi is dus geen moslim?
Oud 27 mei 2011, 15:21   #11
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

minder dan de zogenaamde rebellen die gij graag wilt steunen.
Oud 27 mei 2011, 15:22   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vlamingen hebben er weinig tegen te doen. Het is de federale regering die daar op vraag van de Navo op heeft gereageerd. Daar is geen spoortje Vlaams-Natiolalisme te vinden. En "Flamingant" is een franstalig scheldwoord voor eenieder die Vlaanderen koestert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2011 om 15:31.
Jazeker is offline  
Oud 27 mei 2011, 15:23   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u niet helemaal, is Kadhafi nu een moslim of niet?
Oud 27 mei 2011, 15:27   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Idd... Khadhafi laat de Islam graag vallen voor zijn fortuin. Moeten we nu lief zijn voor die massamoordenaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2011 om 15:34.
Jazeker is offline  
Oud 27 mei 2011, 15:43   #15
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vlamingen hebben er weinig tegen te doen. Het is de federale regering die daar op vraag van de Navo op heeft gereageerd. Daar is geen spoortje Vlaams-Natiolalisme te vinden. En "Flamingant" is een franstalig scheldwoord voor eenieder die Vlaanderen koestert.
Wat is dat 'Vlaanderen koesteren'?
Deze draad gaat trouwens over een Vlaamse mars op Brussel, blijkbaar vinden de flaminganten de Belgische staat niet goed... behalve wanneer die staat andere landen gaat beschieten, dan zwijgen de flaminganten uiteraard. Nooit meer oorlog? Ken ik ni meneer.
Oud 27 mei 2011, 15:43   #16
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u niet helemaal, is Kadhafi nu een moslim of niet?
Maakt dat iets uit?
Oud 27 mei 2011, 15:44   #17
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Idd... Khadhafi laat de Islam graag vallen voor zijn fortuin. Moeten we nu lief zijn voor die massamoordenaar?
Moeten wij in Libië zijn voor eender wie of wa? NEE.
Oud 27 mei 2011, 15:57   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt dat iets uit?
Je bent aan het spartelen jongen.

Is de vraag te moeilijk voor u?
Oud 27 mei 2011, 15:58   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten wij in Libië zijn voor eender wie of wa? NEE.
Blijkbaar wel, het simpele gegeven dat we daar zijn geeft daarover toch uitsluitsel?
Oud 27 mei 2011, 16:00   #20
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je bent aan het spartelen jongen.

Is de vraag te moeilijk voor u?
Jongen?

Ik ben niet degene die met dat achterlijk argument "de islam" is afgekomen. Ik wil helemaal niet dat het geld van mijn belastingen wordt gebruikt om andere landen te beschieten en of daar nu moslims wonen of niet kan mij geen bal schelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be