Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2011, 03:31   #4
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Beste fcal,
Hoewel ik je geen ongelijk geef wil ik het N-VA tegen de rest gevoel dat door de franstaligen wordt aangewakkerd overstijgen en de Vlaamse eenheid benadrukken. Alle Vlaamse partijen hebben de octopusnota, die overgins aanleunt bij de nota-De Wever, ondertekent. Als N-VA-stemmer wil ik de hand uitsteken naar álle Vlamingen en zelfs franstaligen die bereid zijn dit land te hervormen. Tegelijk zou ik hiermee alle Vlaamse partijen aan hun engagement willen herinneren en het onophoudelijk kinderachtig politiek machtsspel tegen de N-VA willen aankaarten. Dit is volgens mij het laatste wat we kunnen doen om deze zero-sum game te kunnen doorprikken en de franstalige partijen duidelijk te maken dat het menens is.
Tactisch gesproken is dit vandaag te rechtvaardigen t.a.v. de buitenwacht. Maar dat snijdt geen hout bij de Franstaligen. Daarom moet men dringend het geweer van schouder veranderen. Dit laatste stemt trouwens meer overeen met het kiesprogramma. Men moet gaan voor 'confederalisme', het afgelopen jaar heeft duidelijk aangetoond dat dit het minimum is. De mensen (buiten) zijn het zat, ze willen duidelijke uitspraken, die voor de toekomst die problemen systemisch uitschakelen. Verder aanmodderen heeft steeds minder zin. De tijd breekt aan, dat BDW hier duidelijk stelling neemt. Trouwens dat kan alleen gunstig uitpakken in Vlaanderen, men is het politiek correcte gedoe van de tradiotionele partijen beu maar dan moet BDW er zelf niet in vervallen.