Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2011, 22:48   #160
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die voorbeelden laat ik vooral aan je verbeelding over.
Was eigenlijk meer 'n retorische vraag Rudy, ik weet best dat er mensen zijn die denken dat ze anderen in de grond kunnen stampen zònder ook maar 1 enkel scheldwoord te gebruiken.

Mijn bedoeling was meer zoiets van; je laat jezelf enkel maar 'beledigen' in hoeverre je dat zelf wil, iemand die niet al te sterk in z'n schoenen staat zal zich allicht veel sneller 'beledigd' voelen dan 'n sterke persoonlijkheid.

Dat betekent niet dat ik voorstander zou zijn van er maar op los schelden, mekaar de huid vol schelden, wat 'n mooie samenleving zou dat zijn, en ... dat gebeurt ook niet bij mijn weten.

Maar, zoals ik reeds eerder zei, de ene voelt zich al wat sneller beledigd dan 'n ander.

Citaat:
Misschien een voorbeeld uit het leven gegrepen. Een vrouw kan je uitschelden voor kutwijf. Dit is een persoonlijke aanval, opvallend, en die weinig getuigt van ... beschaving. Ik zou haar ook subtiel en beleefd kunnen vragen of iets mis is met de hormonenspiegel. Stel dat die vrouw toevallig in de menopauze zit, dan heb je wel prijs. Welke aanval komt nu het hardst aan ? Ik denk de laatste, hoewel het gaat om een vraag.
Naar mannen toe bestaan er zeker genoeg voorbeelden naar analogie.
Iemand 'kutwijf' noemen getuigt idd van weinig beschaving en zegt dus meer over degene die scheldt dan degene die 'kutwijf' genoemd wordt.

D�*t is dus precies wat ik schreef, schelden zegt meer over de schelder dan de uitgescholdene (is dat 'n correct Nl's woord, nee eh, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, toch?

Citaat:
Die virtuele avatar. Wat mij betreft is het zeer eenvoudig. Er is een aarde, een wereld, en die is op de koop toe blauw. Die symboliek is nogal actueel. Die avatar gebruik ik al jaren, ook van voor mijn registratie op dit politiek forum. Mijn nick is mijn voornaam. Eenvoudiger kan het niet. En het onderschrift, daar sta ik al jaren achter. Als iemand mij verwijt voor klootliberaal, dan beschouw ik dit eerder als complement. Als ik iemand aanspreek met vuile rooie of communist wordt dit minder in dank afgenomen. Soit.
Ik neem aan dat je mèèr bent dan enkel je nick, zelfs al is 't je echte naam, je avatar en je onderschrift.

Ik zie nog steeds niet hoe iemand zich beledigd kan voelen door 'n aanval op die nick/naam, avatar & onderschrift, daar jouw persoonlijkheid veel meer is dan enkel d�*t.

Citaat:
Wat is het verschil tussen iemand appreciëren als kontneuker en zeggen dat je een "geaardheid" respecteert ? Dit laatste doet mij steeds aan electriciteit en aarding denken.
Ik begrijp 't niet, zou iemand zich daardoor beledigd moeten voelen?

Bovendien is er nog steeds de rode driehoek om 'persoonlijke aanvallen' te melden. (op dit forum dus)

In 't èchte leven negeer je iemand die enkel maar scheldend rondloopt, ik ken zo niemand of 't zou 'n Touretter (coprolalie) moeten zijn en die kan d'r zelf niks aan doen.

Nee serieus, soms moet 'n mens wat kunnen relativeren vind ik, ook met jezelf kunnen lachen, en indien je ècht nergens tegen kan gebruik dan die 'uit'knop ofwel 't rode driehoekje.

Er zijn veel ergere dingen in 't leven dan wat woorden op 'n scherm, 'n scherm dat je per slot van rekening zèlf hebt aangezet en ook zèlf kan uitzetten.

Ik weet niet of je me begrijpt, of ik 't goed uitgelegd krijg...
SDX is offline