Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje
Dat is wel makkelijk hè, achter de pc zitten haten omdat je in de gazet weer zo'n krantenartikeltje las van een allochtoon die dit of dat deed, maar als je dan een allochtoon bv. op de bus ziet, niet het lef hebben al die dingen recht in zijn gezicht te zeggen.
|
/Strike
Sorry maar ik ben logischere redeneringen van u gewoon.
Je gaat er vanuit dat iedereen die aanklaagt dat bepaalde groepen straffeloos misdrijven plegen al ware het hun hoofdtijdverdrijf een volbloed racist is.
Tweede assumptie: die volbloed racist spreekt de eerste de beste allochtoon aan die hij tegenkomt op het gedrag van bv. de Brusselse jongeren.
Rarara: welke assumpties zijn bijzonder bizar. (Tip: meerdere juiste antwoorden mogelijk!)
Citaat:
En Vlaamse criminelen zijn zeker opeens zeldzaam geworden?
|
Dit soort statements vind ik walgelijk.
De criminaliteit onder vreemdelingen moet onder de mat geveegd worden door erop te wijzen dat Vlamingen ook wel crimineel zijn.
Ten eerste krijgen de rasechte (u weet wel wat ik bedoel, dus niet degene die zelf of wiens ongeïntegreerde overgrootouders net een nieuwe id-card hebben gekregen) Vlamingen een veeg uit de pan.
Ten tweede moeten ze aanvaarden dat een andere bevolkingsgroep de hele boel criminaliseert, omdat er ook onder hun criminelen zijn.
Hallo kroket.
Moeten er werkelijk cijfers bijgehaald worden over de proportie van criminaliteit in Anderlecht, Schaarbeek, Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node, Borgerhout, ... en andere zeer vermakelijke buurten waar allochtonen met de plak zwaaien? Cijfers, waarvan u weet dat ze grote onderrapporteringen zijn omdat ik zoals de meeste Vlamingen niet alle registerens opentrek als iemand me even scheef bekijkt en zelfs niet als iemand me bijzonder onheus behandelt ?
Cijfers die zwart-op-wit aantonen dat er bepaalde problemen zijn in allochtone buurten en met allochten in andere buurten? Problemen die wij als criminaliteit of in het beste geval als overlast beschouwen? Problemen die niét of in veel mindere mate voorkomen in buurten waar er minder of geen allochtonen zijn?
Ik heb het al gezegd en ik blijf het niet herhalen:
Al werd hun grote criminaliteit vol-lé-dig verklaart door de lage S.E.S.-status die ze hebben (waarvoor ze overigens maar al te vaak zelf kiezen, die lage "SES-status" op onze maatschappelijke ladder is voor hun voldoende hoog en de reden waarvoor zij naar ons miezerige regenlandje met westerse decadentie afzakken) maar dat terzijde, dan nòg is er geen enkele reden om die door de vingers te zien en onder de mat te schuiven maar moet hij eveneens keihard aangepakt worden, kwestie van hem te verminderen in de toekomst.
Maar helaas ... zelfs de lage S.E.S. in rekening brengen kan de hoge misdaadcijfers onder bepaalde groepen niet verklaren, evenmin kunnen de hogere proportie aan psychische stoornissen die bij hun voorkomen dat, ... de factor cultuur/religie/afkomst/achtergrond (ik denk niet dat die van mekaar onderscheidbaar zijn) moet dus meespelen...
Maar dat is irrelevant. Waanzin moet aangepakt worden, punt.
Als het een bende losgeslagen skinheads, vissers of Vlaamse studenten betrof was het al l�*ng over en uit met het vernielen van de samenleving.