Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2011, 18:41   #661
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wie sleurt mijn naam in deze discussie?

Ik ben enkele dagen niet online geweest, lees in deze draad en lees mijn naam al op één van de eerste pagina's.
Ik heb jou naam toch niet gebruikt in dit topic???? Waar haal jij dat nu ineens?

Citaat:
Wat een obsessie met moslims, de islam en alles wat er mee te maken heeft. Mensen die de islam dan weer niet bashen noemen ze bekeerlingen. Ik heb iemand een 'Vlaamse speknek' genoemd omdat die persoon me duidelijk uitschold en mijn ouders in de discussie betrok. Ook werd er vaak gebruld dat ik het maar moest aftrappen naar 'mijn land' en het liefst zou men 'ons' boven de sahara willen lossen. Wees toch eens 5 minuten redelijk. Of is dat te veel gevraagd.
Overigens, ik heb niemand meer beledigd bij mijn weten na mijn terechte ban. Ik vraag me dus oprecht af wat uw punt is en waar jij toch over klaagt.

Jij hebt geen patent op het woordje speknek, Suqar. De persoon die dat woord tegen mij gebruikte was een man. Maar over dat woord gaat het hier niet. Wel over het feit dat je hier blijkbaar niks mag zeggen over vreemdelingen zonder onmiddellijk aangevallen te worden. Dus voel u aub niet zo onmiddellijk aangesproken hé....er zijn op deze aardkloot wel meer koeien die Bella heten. Djeezes zeg....

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:45   #662
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik heb jou naam toch niet gebruikt in dit topic???? Waar haal jij dat nu ineens?
Jij niet neen. Jij ging er gewoon op in.

Citaat:
Jij hebt geen patent op het woordje speknek, Suqar. De persoon die dat woord tegen mij gebruikte was een man. Maar over dat woord gaat het hier niet. Wel over het feit dat je hier blijkbaar niks mag zeggen over vreemdelingen zonder onmiddellijk aangevallen te worden. Dus voel u aub niet zo onmiddellijk aangesproken hé....er zijn op deze aardkloot wel meer koeien die Bella heten. Djeezes zeg....
Over dat woord ging het duidelijk wel en ik heb niemand dat woord zien gebruiken. Het zou me zelfs verbazen, dat woordje heeft me banpunten gekost. Maar bon, dat is niet relevant in deze discussie.

Ik voel me niet aangevallen. Ik heb hier meermaals mijn meningen neergeschreven. Racistische allochtonen kunnen evengoed mijn rug op hoor.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 juni 2011 om 18:45.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:51   #663
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is het nu? is wisord/Jurgen of is het vrijwel zeker?
Waarop baseer jij je? Ik hoop dat jij wel bewijzen hebt voor je beschuldigingen.

Je schreef in een andere post
Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord.
en
Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen.
Waarom moet Wisord en alles waar er naar riekt, monddood gemaakt worden?
Is het wegcensureren van meningen nu plots toch het antwoord?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:53   #664
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lach maar.

Ik vraag me ook wel af wie die 'Jurgen' is en waarom men wisord ervan verdenkt Jurgen te zijn. Men kan toch niet zomaar iemand onterecht bannen?
Oud 21 juni 2011, 18:53   #665
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet alles gelezen. Maar ik leid dit slechts af uit hetgeen ik van hem gelezen heb. Ik had de indruk dat Maarten hier even advies kwam vragen. Maar hoe kun je nu advies vragen aan mensen die ervan beschuldigd worden racistische uitspraken te hebben gedaan. Degene die reageren zijn degene die blijkbaar over de schreef gingen met hun uitspraken. Maarten zou zich inderdaad beter eens kunnen informeren buiten het forum.

Dit is trouwens ook niet de eerste keer dat p.be ervan beschuldigd word racisme toe te laten. Ik verschiet daar niet van als ik heel eerlijk mag zijn.
Eerlijk zijn....

Al die nickname' s hier, geen adres, geen echte namen ed., totaal niks.
Dan is het vrij gemakkelijk om uw mening te uiten....
Zeg maar komen van uw neus maken

En als er nu ene het in zijn krammen krijgt, ene met genoeg centen
en een goede advocaat.
En als Jef V. kan winnen zonder bewijzen....
Vrije meningsuiting.....haha, allemaal hoela.
Ik zeg het nog eens: een goede advocaat en de nodige centen en je kan
er een kruis overmaken.

Ik ken geen enkel ander forum waar het zo hard aan kan toegaan.
En dit in tegenstelling met wat hier een andere collega beweerde.
Ik heb het vooral over bepaalde woordenschat en hoe men soms elkaar
afschildert.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:57   #666
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Eerlijk zijn....

Al die nickname' s hier, geen adres, geen echte namen ed., totaal niks.
Dan is het vrij gemakkelijk om uw mening te uiten....
Zeg maar komen van uw neus maken

En als er nu ene het in zijn krammen krijgt, ene met genoeg centen
en een goede advocaat.
En als Jef V. kan winnen zonder bewijzen....
Vrije meningsuiting.....haha, allemaal hoela.
Ik zeg het nog eens: een goede advocaat en de nodige centen en je kan
er een kruis overmaken.

Ik ken geen enkel ander forum waar het zo hard aan kan toegaan.
En dit in tegenstelling met wat hier een andere collega beweerde.
Ik heb het vooral over bepaalde woordenschat en hoe men soms elkaar
afschildert.
Ik heb veel fora meegemaakt en vind dat men te laks is op p.be. Men bant de onschuldige soms en degene die haat zaait mag zn gangetje gaan. Men bant zelfs onterecht. Onlangs werd QuasiX gebannen. Even later ging het om een vergissing.

Ach, Jef is een dikke nul en overigens veel te duur. Ik denk niet dat iemand het in zn bol zou halen om een advocaat te contacteren. Het centrum voor gelijke kansen daarentegen kan wel optreden als ze willen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 juni 2011 om 18:58.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:58   #667
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij niet neen. Jij ging er gewoon op in.

Over dat woord ging het duidelijk wel en ik heb niemand dat woord zien gebruiken. Het zou me zelfs verbazen, dat woordje heeft me banpunten gekost. Maar bon, dat is niet relevant in deze discussie.

Ik voel me niet aangevallen. Ik heb hier meermaals mijn meningen neergeschreven. Racistische allochtonen kunnen evengoed mijn rug op hoor.
Ik denk dat het eerder u aanval op Nynorsk was die u banpunten heeft gekost. Opkomen voor je afkomst en jezelf verdedigen ,oké....iemand aanvallen en verwijten maken over zijn fysieke kenmerken uiterlijk en hoe hij of zij er uitziet, dat is not done. Punt !

Ik ben een Vlaamse en verdedig die afkomst waar nodig. Jij bent een Marokkaanse en doet hetzelfde....logisch toch? En dat we smijten naar elkaar met pro's en contra's om toch de andere maar te kunnen overtuigen, wel...;da's niet meer dan normaal...dat noemen we discussïeren.
Maar ik wll geen stempel van raciste krijgen omdat ik het niet eens ben met de ideologie van moslim's , terwijl ik bv wel perfect kan samenleven met Marokkanen. Als ge snapt wat ik bedoel?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:58   #668
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Dat is wel makkelijk hè, achter de pc zitten haten omdat je in de gazet weer zo'n krantenartikeltje las van een allochtoon die dit of dat deed, maar als je dan een allochtoon bv. op de bus ziet, niet het lef hebben al die dingen recht in zijn gezicht te zeggen.

En Vlaamse criminelen zijn zeker opeens zeldzaam geworden?

Wij, het brave volk, die elke dag zweepslagen krijgt van de moslim, moeten dan zeker in opstand komen en ze buiten drijven? Die mensen komen hier niet met de bedoeling de kanker of parasiet uit te hangen, zoals een paar ze hier graag afschilderen alsof zij het licht hebben gezien.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 21 juni 2011 om 19:00.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 19:02   #669
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop baseer jij je? Ik hoop dat jij wel bewijzen hebt voor je beschuldigingen.

Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord.
en
Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen.
Iemand anders vroeg me dat ook al, en daar antwoordde ik dit op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Nee, ik vind niet dat ik daarmee censureer. Wisord/Jurgen/etc. heeft immers het forumregelement overtreden en is daarom gebannen. Dat is iets anders dan bepaalde meningen van anderen willen wegcensureren zoals hij zelf wil.
Oud 21 juni 2011, 19:02   #670
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

en
niet zeiken dat is zo klaar als pompwater tenzij je echt van slechte (on)wil bent..

Criminelen/overtreders verliezen ook bepaalde vrijheden omdat ze de regels hebben overtreden dat is overal ter wereld zo..dus heeft het blokkeren van die overtreder en zijn nicks niets te maken met een zogenaamde 'beperking van de vrije meningsuiting' niks nougabollen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 19:03   #671
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder u aanval op Nynorsk was die u banpunten heeft gekost. Opkomen voor je afkomst en jezelf verdedigen ,oké....iemand aanvallen en verwijten maken over zijn fysieke kenmerken uiterlijk en hoe hij of zij er uitziet, dat is not done. Punt !

Ik ben een Vlaamse en verdedig die afkomst waar nodig. Jij bent een Marokkaanse en doet hetzelfde....logisch toch? En dat we smijten naar elkaar met pro's en contra's om toch de andere maar te kunnen overtuigen, wel...;da's niet meer dan normaal...dat noemen we discussïeren.
Maar ik wll geen stempel van raciste krijgen omdat ik het niet eens ben met de ideologie van moslim's , terwijl ik bv wel perfect kan samenleven met Marokkanen. Als ge snapt wat ik bedoel?
Die ban heeft daar niks mee te maken. Kort na die ban werd ik weer verbannen om iets anders. Ik heb ook geen zin om daar nu over te discussiëren. Wat voorbij is, is voorbij. Ik heb je toch nooit een raciste genoemd bij mijn weten.

Ik snap je. Ik deel uw mening wat dat betreft. Merk wel op dat ik voor mijn geloof opkom, niet voor de aanhangers.
Oud 21 juni 2011, 19:08   #672
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dat is wel makkelijk hè, achter de pc zitten haten omdat je in de gazet weer zo'n krantenartikeltje las van een allochtoon die dit of dat deed, maar als je dan een allochtoon bv. op de bus ziet, niet het lef hebben al die dingen recht in zijn gezicht te zeggen.

En Vlaamse criminelen zijn zeker opeens zeldzaam geworden?
Tja, dat vind ik nu net eens het fijne van internet: je kan zeggen wat je wil verborgen achter een nickname, thuis gezellig op de PC. Je eigen mening geven en geen klap op je bek krijgen, dat is toch een stap vooruit in de beschaving of niet?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 19:12   #673
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Tja, dat vind ik nu net eens het fijne van internet: je kan zeggen wat je wil verborgen achter een nickname, thuis gezellig op de PC. Je eigen mening geven en geen klap op je bek krijgen, dat is toch een stap vooruit in de beschaving of niet?
Dat is gewoon van je mening eens zeggen tot frustraties en haat uiten tot het zelfs een hele roddelhoek wordt. Het internet is de place to be voor je mening te komen uiten, maar eens er te veel van die, je-weet-wel, gasten gaan tussen zitten, wordt het kot te klein. En het zal nog kleiner worden!
Oud 21 juni 2011, 19:15   #674
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Prima.

Natuurlijk mag je je wel op de wet beroepen, ik heb nergens beweerd dat dat niet zo zou zijn. Maar je kunt je pas op de wet beroepen als er sprake is van een overtreding op die wet, en die overtreding is er m.i. niet, in geen enkele van de aangehaalde voorbeelden in de openingspost.

Want?

Zelfcensuur uit angst om de wet te overtreden vind ik maar niets. Ik zou het laf vinden als mensen zichzelf daardoor (laten) muilkorven.

Juist, je zegt het zelf al, door jou als racistisch ervaren. Iemand anders ervaart dat misschien helemaal niet als racistisch, en weer anderen, zoals bijvoorbeeld Wisord/Jurgen/etc., vinden zowat alles wat niet met hun visie strookt al snel racistisch, waarmee ik maar wil zeggen dat racisme een zeer subjectief begrip is, net zoals "belediging" ook al zo'n subjectief begrip is.
Ik geloof dat we rond zijn
Waar we het oneens in zijn, is gesteld
Hier en daar ben ik het eens , vooral over dat subjectieve.

evenwel

de van racisme beschuldigden zitten in een zetel want:

1 Moderatie wil geen gedachtenpolitie spelen behalve misschien bij de allerduidelijkste holocaust-ontkenning
2 beschuldigers die altijd maar met een kluitje in het riet gestuurd worden
kunnen elders niet gaan klagen zonder gebanned te worden.
Het is dus zwijgen en incasseren of buiten

niet verwonderlijk dat gastjes als Illwill &co hier zo'n hoge noten blazen
Wie dat BEU wordt kan wel eens beslissen zelf ge-degoûteerd op te stappen en als hij/zij dan toch zelf opstapt kan hij/zij evengoed klacht indienen

Daarom zeg ik dat ik verwacht dat er meer klachten gaan ingediend worden.

Kan me vergissen natuurlijk

2
Oud 21 juni 2011, 19:17   #675
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand anders vroeg me dat ook al, en daar antwoordde ik dit op:
Wat deed Wisord om het forumreglement te overtreden, Sus?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 19:19   #676
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
niet zeiken dat is zo klaar als pompwater tenzij je echt van slechte (on)wil bent..
Waar blijven je "klaar als pompwater"-bewijzen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 19:24   #677
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet je mij niet vragen, maar de forumleiding, Wis.
Oud 21 juni 2011, 19:24   #678
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
dreigen

met vervolging
Oud 21 juni 2011, 19:25   #679
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waar blijven je "klaar als pompwater"-bewijzen?
Die moeten nog uit de riool worden gevist.
Oud 21 juni 2011, 19:25   #680
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Die moeten nog uit de riool worden gevist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be