Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Ik zie niet in wat daar logisch aan is. Je werkt, je geeft de helft van je geld af. Je steekt dat beetje dat overschiet in aandelen en opnieuw mag je de helft van je winst gaan afgeven. Maak je verlies dan is er niets aan de hand zeker?
Soit, als dit er doorkomt is het overduidelijk wat er gaat gebeuren. Zowat alle beleggingsinstrumenten worden aangepakt, behalve juist ja.....vastgoed. En wie kan zich vastgoed als belegging permitteren? Juist, het grootkapitaal. Wie wordt er de dupe van? Huurders en mensen die zich een bescheiden woning wensen te kopen. Mij niet gelaten hoor, maar qua kortzichtheid van uw kant kan het wel weer tellen. Niet dat ik iets anders verwacht had hoor.
|
enkel wie al veel geld heeft, kan het zich veroorloven om zijn geld op de beurs te riskeren.
De meeste mensen mogen al blij zijn als ze op het einde van de maand alle facturen betaald krijgen.
Een beetje solidariteit van wie al heel veel heeft (want anders zou hij niet op de beurs spelen - wat iets anders is dan als een goede huisvader beleggen)