Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 5 juli 2011, 02:49   #241
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Normaal worden de belastingen geïnd volgens werkplaats en niet volgens woonplaats. Zie ook de KUL Vives studie. Als ze Brussel 100% van de pendelaars persoonsbelasting geven krijgen ze 500 miljard € per jaar. Voorlopig stellen ze slechts voor om 30% te geven.
80% van de kosten geassocieerd aan een persoon worden echter gemaakt door de overheid van diens woonplaats. Zal Brussel ook de lasten overnemen?
Worden de andere regio's ook gecompenseerd voor inwoners van de andere gewesten die bij hun komen werken? Vindt u het een goed idee om dergelijke barrières op te werpen in de interregionale werkgelegenheid?

Wat bedrijven betreft, nu telt Brussel 100% van de omzet van pakweg een Belgacom bij haar eigen BRP. Dient dit ook te worden verdeeld naarmate de activiteiten in de afzonderlijke regio's (werkplaats), of nog steeds volledig geboekt worden in de maatschappelijke zetel (woonplaats)?
Nyquist is offline  
Oud 5 juli 2011, 03:38   #242
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.174
Standaard

Een greep uit de "onbeduidende" staatshervorming:

Citaat:
1. SPLITSING ARBEIDSMARKT:

1. De beslissings- en uitvoeringsbevoegdheid om de beschikbaarheid van de werklozen te controleren en sancties op te leggen
2. De bepaling welke uitkeringsgerechtigde werklozen met behoud van werkloosheidsuitkeringen een studie of beroepsopleiding kunnen aanvatten.
3. Regionalisering van RSZ-kortingen voor doelgroepen en van de activering van werkloosheidsuitkeringen
4. Het autonoom bepalen van doelgroepcriteria, het bedrag en de duur van 'categorale' loonkostensubsidies bepalen
5. Regionalisering van de dienstencheques
6. Regionalisering Ervaringsfonds
7. De programma's voor de arbeidsmarktbegeleiding van leefloners
8. PWA-begeleiders en de bijhorende middelen worden naar de Gewesten overgeheveld
9. Regionalisering outplacement : Gewesten worden bevoegd voor de inhoudelijke vereisten die niet in cao 51 en 82 vastliggen
10. voor de terugbetaling van outplacementkosten aan de bedrijven en
11. voor het opleggen van sancties aan werkgevers bij gebrek aan outplacement
12. Het betaald educatief verlof en industriëel leerlingwezen
13. De loopbaanonderbreking in de openbare sector
14. De loopbaanonderbreking voor lokale en provinciale besturen en regionale administraties
15. De loopbaanonderbreking in het onderwijs
16. De economische migratie
17. De startbaanovereenkomsten in kader van globale projecten
18. De start- en stagebonus voor de stagiaires uit het alternerend onderwijs
19. De werkhervattingstoeslag voor oudere werklozen en eenoudergezinnen
20. De sociale economie
21. De uitzendarbeid in de regionale openbare sector en in het kader van tewerkstellingstrajecten
22. Betrekking gewesten in RVA

2. SPLITSING GEZONDHEIDSZORGEN EN KINDERBIJSLAGEN:

23. De integratietegemoetkoming voor personen met een handicap
24. De tegemoetkoming hulp aan bejaarden
25. De mobiliteitshulpmiddelen
26. De onderdelen A1 en A3 van het ziekenhuisbudget (BFM), te weten 1. de nieuwbouw van ziekenhuizen
27. 2.de verbouwingen van ziekenhuizen
28. 3. de renovatie van ziekenhuizen
29. 4. het groot onderhoud van ziekenhuizen
30. De vaccinatieprogramma's (buiten de verplichte vaccinatie)
31. De vaccinatiekalender
32. De programma's voor het opsporen van borstkanker, baarmoederhalskander en darmkanker
33. Het Nationaal voedings- en gezondheidsplan
34. De bewustwordingscampagnes voor mondhygiëne in de scholen
35. Het Fonds ter bestrijding van de verslavingen
36. De consultaties voor tabaksontwenning
37. De volledige bevoegdheid inzake rusthuizen
38. De rust- en verzorgingstehuizen
39. De centra voor dagverzorging
40. De centra voor kort verblijf
41. De geïsoleerde G-diensten en Sp-diensten
42. NOK (revalidatieovereenkomst)
43. PSY (revalidatieovereenkomst)
44. Slechthorenden (revalidatieovereenkomst)
45. Gezichtsstoornissen (revalidatieovereenkomst)
46. De psychosociale revalidatie voor volwassenen (revalidatieovereenkomst)
47. De functionele revalidatie vroegtijdige stoornissen (revalidatieovereenkomst)
48. De interactie ouders-kinderen (revalidatieovereenkomst)
49. autisme (revalidatieovereenkomst)
50. de revalidatie-instellingen voor kinderen met een ernstige medisch-psychologische aandoening (revalidatieovereenkomst)
51. de instellingen voor motorische revalidatie (revalidatieovereenkomst)
52. De revalidatieovereenkomsten met betrekking tot verslaving.
53. De overlegplatforms geestelijke gezondheidzorg
54. De volledige bevoegdheid inzake de psychiatrische verzorgingstehuizen
55. De initiatieven Beschut Wonen
56. Het preventiebeleid
57. Het Impulseofonds
58. De Huisartsenkringen
59. De Lokaal Multidisciplinaire netwerken (LMN)
60. De Geïntegreerde Diensten Thuiszorg (GDT)
61. De preventieacties door tandartsen
62. De palliatieve netwerken en de multidisciplinaire teams
63. Het beheer en het gebruik van eHealth (gemeenschappen en federale overheid)
64. De nalevingsmodaliteiten van internationale verplichtingen i.v.m. het gezondheidsbeleid (gemeenschappen en federale overheid)
65. De contingeringsmodaliteiten van de gezondheidszorgberoepen
66. De erkenning van zorgverstrekkers
67. De sociale akkoorden in de zogenaamde “federale sectoren” (enkel nog na overleg met deelstaten)
68. Het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) (inspraak deelstaten)
69. De kinderbijslag
70. Het kraamgeld
71. Het Fonds voor Collectieve Uitrustingen en Diensten (FCUD)

3. SPLITSING JUSTITIE:

72. De oprichting van eigen administratieve rechtbanken
73. Het positief injunctierecht (gedeeltelijk)
74. Het vervolgingsbeleid (gedeeltelijk, d.m.v. samenwerkingsakkoord)
75. Het College van procureurs-generaal (vertegenwoordiging van deelstaten)
76. De kadernota Integrale veiligheid (gedeeltelijk, d.m.v. samenwerkingsakkoord)
77. Het Nationaal veiligheidsplan (gedeeltelijk, d.m.v. samenwerkingsakkoord)
78. De strafuitvoeringsrechtbanken, via de aanduiding van bijzitters
79. De organisatie van justitiehuizen
80. De bevoegdheden m.b.t. strafuitvoering van justitiehuizen
81. De slachtofferhulp van justitiehuizen
82. De eerstelijnshulp van justitiehuizen
83. De subsidieopdrachten van justitiehuizen
84. Het bepalen van de aard van de maatregelen ten aanzien van de minderjarigen die een als strafbaar omschreven feit hebben gepleegd
85. De regelgeving inzake uithandengeving (jeugdsanctierecht)
86. De regelgeving inzake de plaatsing in een gesloten instelling (jeugdsanctierecht)




4. SPLITSING VERKEER:

87. Het Verkeersreglement (inclusief de boetes)
88. Het verkeersveiligheidsfonds
89. Het BIVV
90. De normering van de verkeersinfrastructuur
91. De controle op de technische normering van de voertuigen
92. De technische keuring van voertuigen
93. De homologatie van radars en andere instrumenten die gelinkt zijn met de Gewestelijke bevoegdheden
94. De rijopleiding
95. De rijscholen
96. De binnenscheepvaart (inclusief politionele bevoegdheid)
97. De gewesten krijgen vertegenwoordigers in de raden van bestuur van de NMBS-groep
98. De Gewesten moeten kunnen zorgen voor een bijkomende financiering voor de aanleg, aanpassing of modernisering van de spoortrajecten (onder voorwaarden)

5. OVERIGE SPLITSINGEN:

99. De interuniversitaire attractiepolen
100. De technologische attractiepolen
101. De Nationale Plantentuin van Meise
102. De vestigingswet
103. Het Nationaal Sociaal-Economisch Comité voor de Distributie
104. Het participatiefonds
105. Het NIS (“interfederaliseren”)
106. Het INR (“deelstaten integreren”)
107. De toegang tot het beroep
108. Het KBO (vertegenwoordiging gewesten)
109. Nationale Delcrederedienst (“rol deelstaten vergroten”)
110. Finexpo (“rol gewesten vergroten”)
111. Belg. Mij. Voor Intern. Investering (“voor de meerderheid uit vertegenwoordigers van gewesten”)
112. BABH (“rol gewesten vergroten”)
113. Erkenning toeristische centra
114. Prijzencontrole
115. De distributietarieven voor gas en electriciteit
116. Het Fonds ter Reductie van de Globale Energiekost
117. De handhaving van de regelgeving voor de doorvoer van afvalstoffen
118. De nucleaire export (gedeeltelijk, via een samenwerkingsakkoord)
119. Het BIRB
120. Het rampenfonds
121. Het landbouwrampenfonds
122. Het grootstedenbeleid
123. De handelshuur
124. De woninghuur
125. De pachtwet
126. De onteigeningsprocedure
127. De aankoopcomités
128. De sportinfrastructuur
129. De civiele bescherming
130. De brandweer
131. Het federaal crisiscentrum (“gewesten bij betrekken”)
132. De politiezones (“de gewesten bij de afbakening betrekken”)
133. De provinciale instellingen
134. De beroepsopleiding
135. De studentenmigratie
136. Het Federaal Impulsfonds Migrantenbeleid
137. Het Europees Integratiefonds
138. De Telecommunicatie (verruiming bevoegdheden)
139. Het dierenwelzijn
140. De filmkeuring
141. De deontologische ordes
142. Het administratief en geldelijk statuut van hun ambtenarenkorps van de deelstaten
143. De belastingsverminderingen of -kredieten voor de eigen woning
144. De belastingsverminderingen en -kredieten voor de uitgaven voor de beveiliging tegen diefstal of brand van een woning;
145. De belastingsverminderingen of -kredieten met betrekking tot de uitgaven voor het onderhoud en de restauratie van beschermde monumenten

6. BHV EN DE BELASTINGEN

146. Het kiesarrondissement BHV
147. Het gerechtelijk arrondissement BHV
148. De personenbelasting (van 8,8 miljard euro naar 18,8 miljard euro; i.e. 29% van de federale personenbelasting) (via opcentiemen)
149. De vennootschapsbelasting (5% autonomie)
BWarrior is offline  
Oud 5 juli 2011, 04:23   #243
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

De corridor gemeente als hoofdstad van een kieskanton met taal -en kiesfaciliteiten. Dat is een uitbreiding van Brussel en anschluss.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline  
Oud 5 juli 2011, 05:12   #244
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De voorstellen van Elio Di Rupo zijn, zoals Rik van Cauwelaert tijdens Terzake ook zei, waarschijnlijk zo geschreven dat elke traditionele partij er kan mee akkoord gaan... behalve de N-VA...
En dat was waarschijnlijk de bedoeling...

En dan wordt er een regering van nationale eenheid gevormd... zonder de N-VA... en wacht de burger weer een boeiende periode...
Ik zie het zo negatief nog niet hoor......bemerk dat er nog veel cijferwerk ingevuld moet worden...

Wat BHV betreft,kijk,persé moest(niet voor de Vlaamse partijen,maar wel voor de Franstalige partijen) die zaak gekoppeld worden aan een algemeen communautair akkoord.Nu loopt dus een voorstel van 105 bladzijden het risico afgeschoten te worden omdat....een BHV-voorstel persé moest deel uitmaken van een algemeen akkoord .
Het uitsterven van de faciliteiten (in de praktijk vanzelfsprekend waar Vlamingen in Franstalige middens gaan wonen,blijkbaar niet omgekeerd) is...euh...wat zoekgeraakt in dat voorstel....en ik kan me voorstellen dat N-VA daar eerst eens goed zal over nadenken,want met dat originele concept van kieskanton St-G-Rode wordt een nieuw feit voorgesteld....

Overigens heeft Di Rupo al laten merken dat,als hij de N-VA niet mee krijgt,het voor hem ook niet meer hoeft....want inderdaad,een regering zonder N-VA zou op drijfzand kunnen staan.


tsja....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2011 om 05:16.
kelt is offline  
Oud 5 juli 2011, 05:58   #245
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarop wacht N-VA om het akkoord af te schieten? Komaan make my day. Toon dat ge ballen hebt of wil je dat overlaten aan Maingain?
De enige vraag van belang is of de Tjeven dit akkoord willen aannemen.
__________________
“I think we're just gonna kill people that are bringing drugs into our country. We're going to kill them. They're going to be, like, dead."
Karel Martel B is offline  
Oud 5 juli 2011, 06:11   #246
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

kapotamenderen is de beste oplossing.
vrijevlaming is offline  
Oud 5 juli 2011, 06:39   #247
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
op dividenden ja, maar het gaat over het halen van meerwaarde. Aandeel kopen vandaag aan 50 en binnen zeven maand verkopen aan 100, dan mag je volgens EDR 25 afdokken aan de staat.
Ik vind dat zever die meerwaardebelasting.
Wat als er minwaarden zijn ?
Ga je die dan van de belastingen mogen aftrekken ?

Bovendien meen ik mij te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat het historisch rendement van Belgische aandelen c.a. 8 procent zou bedragen , als daar de helft van af moet worden vastrentende effecten op den duur interessanter , wil iedereen van de beurs af , met een ineenstorting van de beurs tot gevolg, want niemand wil hetgeen jij verkoopt nog kopen.

Toffe maatregel.

Laatst gewijzigd door Pericles : 5 juli 2011 om 06:52.
Pericles is offline  
Oud 5 juli 2011, 06:58   #248
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een greep uit de "onbeduidende" staatshervorming:
nog eens, het gaat er niet over hoeveel je krijgt, maar wel wat je er mee kunt doen.

neem nu de kinderbijslag. de gemeenschappen (en het Brussels Gewest) mogen gewoon hun vlagje op de brief zetten, punt. is dat nu een overdracht van belang?? neen tuurlijk niet, dat is window dressing.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:09   #249
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

in ieder geval, het gaat hier dus niet over een "nieuw België", maar een aanpassing binnen de huidige context.

geen homogene bevoegdheidspaketten, geen fiscale autonomie die naam waard, het federale niveau heeft nog altijd op z'n minst evenveel te zeggen als de regio's.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:14   #250
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nog eens, het gaat er niet over hoeveel je krijgt, maar wel wat je er mee kunt doen.

neem nu de kinderbijslag. de gemeenschappen (en het Brussels Gewest) mogen gewoon hun vlagje op de brief zetten, punt. is dat nu een overdracht van belang?? neen tuurlijk niet, dat is window dressing.
Een paar maanden geleden: ik weet wat niet voor hysterisch gedoe rond de splitsing van de kinderbijslag.

Nu is het ineens maar een ander vlagje op een brief (wat volgens mij ook het enige wapenfeit zal blijken te zijn bij gedefederaliseerde materies...)
Another Jack is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:16   #251
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een paar maanden geleden: ik weet wat niet voor hysterisch gedoe rond de splitsing van de kinderbijslag.

Nu is het ineens maar een ander vlagje op een brief (wat volgens mij ook het enige wapenfeit zal blijken te zijn bij gedefederaliseerde materies...)
als je er iets mee kunt doen, maw als je zelf kunt beslissen hoeveel je geeft aan wie, dan is dat een nuttig instrument. nu is het gewoon een doorgeefluik.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:24   #252
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

ook De Vos vindt dit een nota die niet veel gaat veranderen: http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...trop-tard.html

Citaat:
Mais voil�*, j’ai le sentiment qu’au nord du pays, elle pourrait ne pas passer la rampe parce que, malgré toutes les réformes prônées, elle n’apparaîtra pas comme l’évolution copernicienne que ne cessent d’appeler de leurs vœux les hommes politiques flamands et pas davantage comme un changement systémique. En fait, c’est un compromis belge classique qui propose des concessions �* gauche comme �* droite, qui procure ici des avancées �* la Flandre, l�* �* la Wallonie et �* Bruxelles et qui finalement ne satisfera pas grand monde dans le contexte actuel.
geen systematische verandering, niemand wordt hier echter beter van.

De Vos gaat meer en meer richting de N-VA, heb ik de indruk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:31   #253
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
op dividenden ja, maar het gaat over het halen van meerwaarde. Aandeel kopen vandaag aan 50 en binnen zeven maand verkopen aan 100, dan mag je volgens EDR 25 afdokken aan de staat.
Toch maar logisch zeker. Sommige mensen moeten keihard werken voor een goeie 1000 euro netto per uur en anderen kunnen grote meerwaarden realiseren zonder veel inspanningen te moeten doen. Een beetje solidariteit is te veel gevraagd zeker?
azert is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:35   #254
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Economisch gezien ben ik liberaal, maar ik heb niets tegen die meerwaardebelasting (minderwaarden worden er van afgetrokken), alleen het tarief (50% bij realisatie op minder dan een jaar) vind ik overdreven.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 5 juli 2011, 07:57   #255
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
(...)In zijn voorstel zitten bovendien zoveel negatieve principiële wijzigingen, dat mocht op een later tijdstip als gebruikelijk de Waalse tegenpartij gaan dwarsliggen en het komt tot boedelscheiding onder bijvoorbeeld internationale bemiddeling, dat deze laatste voor Vlaanderen slechter zou uitpakken dan nu het geval zou zijn.Het komt er nu op aan om handig dit voorstel schipbreuk te laten lijden en eventueel naar nieuwe verkiezingen te streven, die dan meer fundamentele opties als doelstelling zullen hebben.
²
Er komt geen gerechtelijk arrondissement Halle-Vilvoorde.
Er komt wel een soort van kanton met hoofdplaats SGR , dan nog grondwettelijk verankerd.
Plus nog andere dingen uiteraard zoals de zog metropolitane gemeenschap waaruit blijkt dat Francofonia nu reeds echt rekening houdt met plan B.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 5 juli 2011, 08:15   #256
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
kapotamenderen is de beste oplossing.
En hopen dat er niemand afhaakt. Met 9 blijven verder doen is de beste garantie op falen.
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 08:17   #257
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toch maar logisch zeker. Sommige mensen moeten keihard werken voor een goeie 1000 euro netto per uur en anderen kunnen grote meerwaarden realiseren zonder veel inspanningen te moeten doen. Een beetje solidariteit is te veel gevraagd zeker?
Ik zie niet in wat daar logisch aan is. Je werkt, je geeft de helft van je geld af. Je steekt dat beetje dat overschiet in aandelen en opnieuw mag je de helft van je winst gaan afgeven. Maak je verlies dan is er niets aan de hand zeker?

Soit, als dit er doorkomt is het overduidelijk wat er gaat gebeuren. Zowat alle beleggingsinstrumenten worden aangepakt, behalve juist ja.....vastgoed. En wie kan zich vastgoed als belegging permitteren? Juist, het grootkapitaal. Wie wordt er de dupe van? Huurders en mensen die zich een bescheiden woning wensen te kopen. Mij niet gelaten hoor, maar qua kortzichtheid van uw kant kan het wel weer tellen. Niet dat ik iets anders verwacht had hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juli 2011 om 08:17.
fox is offline  
Oud 5 juli 2011, 08:17   #258
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toch maar logisch zeker. Sommige mensen moeten keihard werken voor een goeie 1000 euro netto per uur en anderen kunnen grote meerwaarden realiseren zonder veel inspanningen te moeten doen. Een beetje solidariteit is te veel gevraagd zeker?
Voor 1000 euro netto per uur wil ik anders ook wel keihard werken hoor.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 08:26   #259
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toch maar logisch zeker. Sommige mensen moeten keihard werken voor een goeie 1000 euro netto per uur en anderen kunnen grote meerwaarden realiseren zonder veel inspanningen te moeten doen. Een beetje solidariteit is te veel gevraagd zeker?
De gemiddelde Vlaamse werkmens heeft een stuk meer dan dat, en wordt door iedereen, ook de overheid, aangeraden om gedifersifieerd te beleggen. Als je dus een klein beetje kan sparen, en ik behoor ook tot die categorie die niet vet betaalt is maar door zuinig te leven wat aan de kant probeert te zetten, dan spaar je dus op verschillende manieren.
Op al die spaarmethodes worden er meer taksen geheven. Dus de overheid geeft gewoon het signaal van: stop maar met zuinig leven, geef maar alles uit, want als je spaart pakken we toch het beetje opbrengst dat je hebt af.

Ik weet zelf meer dan goed genoeg als jonge gast dat ik nooit of amper pensioen zal hebben, en dat ik zelf moet sparen om later mijn oude dag te bekostigen. Dankzij EDR is dat weer een stap moeilijker geworden.
vrijevlaming is offline  
Oud 5 juli 2011, 08:27   #260
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Economisch gezien ben ik liberaal, maar ik heb niets tegen die meerwaardebelasting (minderwaarden worden er van afgetrokken), alleen het tarief (50% bij realisatie op minder dan een jaar) vind ik overdreven.
²
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be