Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
Dit is een pure één-pot-nat-redenering, zoals je die terugvond in Animal Farm! En we weten hoe dat afliep! 
|
Dit is niet eens een redenering.
Met een gelijke behandeling bedoel ik niet 'iedereen evenveel', tussen haakjes. Dat is een ongelijke behandeling voor wie meer nuttige productie oplevert, net zoals vrije markt dat is, zoals een felle verdediger ervan in deze draad toegaf door te bevestigen dat er daarbinnen geen link is tussen de bijdrage aan nuttige productie en de beloning –of juister: het onderhandelde deel– ervoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
O, jij gaat het mogen horen, en ik zal ervan genieten.
|
Laat maar komen. Niemand zal kunnen weerleggen dat in het geval van Vlaamse zelfbeschikking er een verschuiving is van mensen die minder hebben naar mensen die meer hebben.
Genieten doe ik echter niet van zinloze, contra-productieve discussies als reactie op mijn juiste uitspraken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
Het gaat hier wel om een bedrag van om en bij de 11 miljard Euro.
|
Het bedrag is irrelevant. De stelling blijft: transfers zijn –ongeacht hun grootte!– een logisch gevolg van een gelijke behandeling van individuen.
Citaat:
Zoals ik al menigmaal gezegd heb is de N-VA niet tegen een vorm van solidatiteit.
|
Met andere woorden: ze discrimineren Waalse individuen negatief tegenover Vlaamse individuen, maar ze gaan, voor de schijn van redelijkheid, niet tot het maximum in hun discriminatie.
Citaat:
Om Wallonië te dwingen tot responsabilisering moeten de stromen verminderen op een gecontroleerde manier. Volgens de nota De Wever was er een afbouw over 10 jaar en dat is alleen maar billijk en ook nodig omdat we in vlaanderen het geld zelf nodig hebben tgv vergrijzing.
|
Wat een leuk en populair eufemisme voor discriminatie.
Citaat:
Of heeft u liever dat de pensioenleeftijd verhoogt wordt tot 70. Dat is in feite niet meer of minder dan een belastingsverhoging.
|
Wanneer de stijging in productiviteit sneller vooruit gaat dan de stijging qua levensverwachting is het een wiskundig feit dat het compleet overbodig is om de pensioenleeftijd te verhogen.
Je bent wel het communautaire en het economische door elkaar aan het halen: het zijn niet enkel Vlamingen die een pensioen nodig hebben.