Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
We zullen wel zien. Als N-VA in 2014 een grote overwinning boekt, zal het enkel en alleen zijn omdat de andere partijen zware besparingen hebben doorgevoerd. En ja, dat is ook een gevolg van de nota Di Rupo, maar als N-VA er nog bij was geweest, hadden ze ook moeten besparen.
|
Wat een gezever - het zal vooral zijn omdat er niet echt hervormd zal worden - noch qua staatshervorming, noch socio-economisch. En omdat de traditios in ruil voor postjes de Vlaming voor de zoveelste keer verkoopt aan de franstaligen.
Citaat:
Ik acht de kans dat N-VA vooruit gaat idd bijzonder groot, maar of dat nu veel of weinig zal zijn, hangt van teveel factoren af, wat jonge welpjes als jij met veel gebrul ook mogen beweren.
|
Ge zit in een compleet verkeerd denkkader - dit is geen politics as usual, maar de realisatie van een historisch proces, en de uitlomst is dus perfect voorspelbaar. Nu of de onafhankelijkheid in 2014 komt of een paar eerder of later, day zullen we wel zien, maar dat Belgie zal splitsen dat staat al vast. Welpje of niet (ik denk dat ik ouder ben als u, maar soit).
Citaat:
De defenestratie van N-VA maakt ze bv al wat minder aantrekkelijker bij haar gematigde kiezers, want die geloven gewoonweg niet in de eenzijdige splitsing van België, net zoals jij niet in een onderhandelde gelooft.
|
Weeral fout - het zal die gematigde N-VA kiezers net radicaliseren, alsook nieuwe kiezers aantrekken - dat blijkt ook uit de peiling die afgenomen werd na de 'nee' op de nota EDR.
Citaat:
De besparingen maken de andere dan weer zeer impopulair.
|
Welke besparingen? Er worden vooral belastingen verhoogd.
Citaat:
Haar bestuurskwaliteiten na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 zullen er ook veel toe doen.
|
Ge zit weer in het verkeerd kader te denken - de N-VA trekt meer op het ANC dan op een traditionele partij. Een put in de weg is niet belangrijk als men over de toekomst van een land bezig is...
Citaat:
En bovenal de sterkte van de staatshervorming zal ook veel uitmaken.
|
Het zal dus een megaoverwinning worden - geen frankensteinstaatshervorming gebaseerd op de nota EDR zal meer dan een derde van de Vlamingen kunnen bekoren.
Citaat:
Of de dan heersende thema's. Stel dat Al-Qaeda een kernbom laat ontploffen in hartje Brussel eind 2013, begin 2014, dan denk ik niet dat Vlaams-nationale thema's een erg grote rol zullen spelen (zou ook een oplossing zijn voor uw Brusselse kwestie )
|
Tja dat is ongeveer het niveau van externe dreiging die nodig zal zijn om Belgie (eventjes) te redden. De kans is wel zo goed als nul dat zoiets gebeurd natuurlijk.