Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG
Ik heb in mijn eigen schooltijd in mijn eigen schoolomgeving eigenlijk nooit geweten dat er veel enthousiasme was om Frans te leren. En dan spreken we dus echt van een tijd waar de communautaire problematiek echt niet meespeelde. Mijn persoonlijke mening? De absolute verplichting om de taal te leren vanaf het vijfde middelbaar �* rato van een flink aantal uren per week, tot het je strot uitkwam, gecombineerd met de vrij fantasieloze manier waarop het vak onderwezen werd, als ware het een exacte wetenschap. Ik zou dus zeggen dat vooral het onderwijssysteem hier flink te kort schoot.
|
Ik heb er persoonlijk nooit echt veel problemen mee gehad met het Frans leren. Ik kwam wel héél veel in contact met Franstalige en Engelstalige media.
|
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."