![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet weet wat "boven zijn stand leven" is, of als je niet weet wat "een bevolkingsgroep" is, of als je niet weet wat de "franse taal" is, dan vrees ik dat ik je niet zal kunnen helpen. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, je leert als Vlaming gemakkelijker Engels dan Frans, zoals een franstalige gemakkelijker Spaans dan Duits zal leren. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een franstalig familielid van mij is bankbediende in Komen. Hij heeft in de tijd ook Nederlandse lessen gevolgd waarmee hij zijn Nederlandstalige klanten niet kon begrijpen en zij hem niet. Ondertussen is hij vloeiend tweetalig Frans - West-Vlaams. Je moet uitgaan van de realiteit en de realiteit is dat bejaarden in Brugse rusthuizen Brugs spreken. |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou Wallonië toch véél rijker moeten zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het de schuld van de N-VA is dat Vlaamse kinderen minder graag Frans leren, wiens schuld is het dan dat Franstalige kinderen uit Brussel zelden graag Nederlands hebben geleerd, en nog steeds niet overlopen van enthousiasme?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() ssshhht! wat voor een vergelijking durf jij maken zeg!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel je Vlaanderen voor zonder internet, computer, en een overaanbod aan Engelstalige muziek en films op radio en tv. Stel je met andere woorden mijn jeugdjaren voor. Welke taal zou dan het belangrijkste zijn om als grote vreemde taal te leren? Frans of Engels? Is het dan zo vreemd dat Frans nog zo een belangrijke plaats inneemt in België. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een Nederlandstalige gemeenschap die niet in staat (niet willens ook) is deze Franstaligen te vernederlandsen (omgekeerd lukt dat wel). Dat heeft zijn gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weleens van Chinezen gehoord? |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vind de Nederlandse taal zélf niet goed genoeg voor haar eigen radio bv. Lijkt me een duidelijk signaal voor migranten. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderen van Bruxelles francophone leerden ook in de tijd van vóór de radio al niet zo heel graag Nederlands. De afkeer voor het Nederlands was zelfs één van de 'motoren' van het gewelddadige separatisme van 1830. Waar komt die afkeer toch vandaan?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 1 september 2011 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb in mijn eigen schooltijd in mijn eigen schoolomgeving eigenlijk nooit geweten dat er veel enthousiasme was om Frans te leren. En dan spreken we dus echt van een tijd waar de communautaire problematiek echt niet meespeelde. Mijn persoonlijke mening? De absolute verplichting om de taal te leren vanaf het vijfde middelbaar �* rato van een flink aantal uren per week, tot het je strot uitkwam, gecombineerd met de vrij fantasieloze manier waarop het vak onderwezen werd, als ware het een exacte wetenschap. Ik zou dus zeggen dat vooral het onderwijssysteem hier flink te kort schoot.
Laatst gewijzigd door SDG : 1 september 2011 om 14:18. |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga u snel inlijven in het bedelnap-leger vriend Straat/Rue, de oorlog staat op uitbreken. Mensen als u zullen snel stijgen in de rangen.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, van de N-VA!
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, voor de goede orde: Wallonie heeft een anti-Vlaamse pers. Vlaanderen ook.
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast wil ik ook wel even zeggen dat het enkel en alleen concentreren op Engels ook een handicap is. We leven tenslotte nog altijd in een Europa en een wereldbol met ontzettend veel talen en culturen. Je daarvan afsluiten door alleen Engels te leren vind ik enkel nadelig voor jezelf. Laatst gewijzigd door poekieJ : 1 september 2011 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zou dat in een zeer vijandige sfeer gebeuren. Hoe zou u reageren mochten de Franstaligen opeens beslissen van hop Vlaanderen en Vlamingen bestaan niet meer. Punt andere lijn. Ik neem aan dat u ook wat pissig zou zijn. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 september 2011 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het daar niet over. Ik had het over bevoegdheden splitsen. Vragen om bevoegdheden te splitsen lijkt mij helemaal geen agressie. Daarentegen, dwingen tot samenleven wel.
|
![]() |