Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik betwijfel het of een volk zoals het Vlaamse wel reden van bestaan heeft.
Laat ons eerlijk zijn...het gaat hier helemaal niet over een éénmalig verraad van onze politieke vertegenwoordigers.
Neen: het gaat hier helemaal niet over een toevallige samenloop van omstandigheden.
Elke twee jaar mag de Vlaming zich uitspreken over de politiek, zij het lokaal, regionaal of federaal.
Telkens opnieuw wordt de Vlaming geconfronteerd met een uitverkoop van zijn rechten, zijn grond en zijn cultuur.
Let's face it: De Vlaming heeft zelf via het stemhokje op een bijna* democratische wijze tot treurens toe zijn recht op zijn taal, zijn cultuur en zijn grond verbeurd verklaard.
En bij de volgende verkiezing zal het niet anders zijn. Met de glimlach zullen wij, in een ware "weg met ons" euforie ons land en toekomst weggeven.
Ik ben eigenlijk al meer bezig met de pronostiek van wie het eerst onze heimat zal opeisen: de frankofonie of de islam.
*: Wij moeten nu niet komen zeiken dat de Vlaming verkeeerd geïnformeerd wordt en dagdagelijks wordt opgelicht door vooral de VRT.
Kijk eens hier hé vrienden: wij hebben met Bourgois zelf de minister van media mogen leveren als Vlaams Nationalist.
Kán het echt nog pathetischer?
Als Darwinist vraag ik mij af hoelang de Vlaming nog calimero gaat spelen voor hij zich eindelijk bij de realiteit van zijn eigen achterlijkheid neerlegt.
|
Jij beschrijft nu eens perfect de reden waarom ik Vlaanderen als dusdanig heb opgegeven. Wie mij vandaag nog flamingant noemt of Vlaams-nationalist beledigt mij eigenlijk gewoon.
Ik denk nu vooral in het belang van de
Nederlandse gemeenschap/natie, wat wil zeggen dat het Belgisch grondgebied zo snel en zo veel mogelijk onder Nederlands bewind moet komen. Dat is op lange termijn het enige dat de Nederlandse taal hier in het zuiden nog kan redden.
De Vlaamse natie en onafhankelijkheid kan me voor de rest gestolen worden.