Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
kom dan maar terug als je de gehele topic hebt gelezen
of beter nog kom niet meer terug domme dubbelnick...
|
haha, dude i told you, voorspelbaar...
Khad het kunnen pijzen toen ik hier een account aanmaakte.
Precies een klein kind die geen kritiek verdraagt. Dag in dag uit uw tijd hier zitten verdoen en toch maar wanhopig alles blijven counteren uit een gevoel van self-importance wellicht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
50 topexperts... Mogelijk, maar vergeet dan niet de duizenden andere top-expterts die WEL de officiele versie volgen en ondersteunen, de silent majority die u blijkbaar niet wil zien. De klassieke cherry-picking techniek van conspiracy lovers. 
|
Ik zal dat zeker niet ontkennen. Cherry-picking gebeurt constant en op die manier komt er veel zever bovendrijven. Maar je kan wel moeilijk ontkennen dat zo een groep wetenschappers met vele internationale bekendheden in hun vak een beetje zever gaan verkopen. Mochten ze echt zoveel zever verkopen zouden ze nu 1 voor 1 hun job kwijt zijn. Maar dat gebeurt niet. Iedereen denkt: 'Oei, das wel gevaarlijk, uitspraken doen over zulke onderwerpen, we zullen het maar negeren...' En dat doet iedereen ook: negeren of ridiculiseren.
En daar is iedereen bang van. Het officiële verhaal in vraag stellen leidt tot negeren of ridiculiseren overal in de maatschappij, puur omdat het officiële verhaal ons al zolang in ons strot geduwd geweest is dat het wel moet waar zijn. Veel wetenschappers hebben schrik van publiekelijk geridiculiseert te worden of hun imago te verliezen, daarom doen ze zoveel moeite om het officiële verhaal te ondersteunen.
Citaat:
En aan de andere kant, mensen die gewoon vragen om 1 hard bewijs. Extraordinary claims (de inside job theorie) require extraordinary proof.
Dat extaordinary proof is er niet. Punt.
|
True, maar... wat is het alternatief van het officiële verhaal? Evenmin proof.
'Dus Osama is was ne zot me veel geld die ffkes een paar andere zotten op een vliegtuig gezet heeft richting 2 torens... heeft in het proces alle Amerikaanse veiligheidsdiensten en de luchtmacht omzeild en is rustig in zn privéjet terug naar afghanistan gevlogen. Het gevolg: ah ja, tzijn de moslimkes, de terroristjes. Kom we moeten de wereld bevrijden! Hupla there goes war... '
Het officiële verhaal is minstens even absurd als onze bedenkingen.
En zogezegd proof is nooit proof als ge nix met uw eigen hersenen, handen en ogen kunt testen. Nu, niet iedereen is hier een wetenschapper, ik ook niet. En niemand hier heeft de capaciteiten om zulke elementaire dingen te onderzoeken. De wetenschappers moeten het voor ons doen en wij moeten hun maar op hun woord nemen. Het is slechts een keuze van wie te vertrouwen en wie niet. En blijkbaar hebben de overheid en bedrijven in functie van de overheid veel meer vertrouwen dan individuen.
De debunkers zelf kunnen ook op geen enkele van de (aanneembare) allegaties sterk contraproof geven. Het is telkens van: 'Oh het zal wellicht zo gegaan zijn met misschien die of die factoren in rekening gebracht, op die manier kunnen we dat en dat van de thruthers misschien wel ontkrachten blablabla... I mean... seriously.
Citaat:
Het 9/11 commission report is niet perfect, noch de modellen en verklaringen van NIST, maar ze zijn wel oneindig meer plausibel dan de science fiction theorien van vele believers.
|
Idd niet perfect, evenmin als het onze. Ik ga niet ontkennen dat er veel sci-fi theoriën zijn die mij ook voor het grootste deel koud laten. Maar de manier waarop de torens zijn ingestort zijn op zn minst wel sci-fi te noemen en nooit eerder gezien. Dus ik denk dat het wel vrij aannemelijk is om vragen te stellen.
Citaat:
Voor sommige mensen is het geloof in het grote geheime verhaal achter 9/11 nu eenmaal van levensbelang.
|
Gevaarlijk statement hier imo, aangezien je net het tegenovergestelde ook kan zeggen. Voor veel mensen is het geloof in 9/11 en alle gevolgen die het met zich meebracht voor evengroot levensbelang. Er zijn weinig mensen die het willen accepteren omdat mogelijks de waarheid een volledig wereldbeeld en wereldpolitiek doorprikt. Hier hangen veel meer levens vanaf dan ons zogezegde conspiracy theorists.
Kijk ik noem mijzelf geen consipracy theorist. Ik zoek niet wanhopig naar ultrageheime samenzweringen just for the sake of it.
Ik zie gewoon elk jaar weer opnieuw ,op dezelfde dag, dezelfde beelden op tv in exact hetzelfde nieuwsbericht als het jaar ervoor, al 10 jaar lang. Telkens voel ik mij alsof er iets in mijn strot geramd wordt. Telkens zie ik weer die beelden die iedereen hier op de planeet al duizend keer gezien heeft. En ik vraag mij af: waarom blijven ze dat in godsnaam doen? Om ons te treiteren en doen herinneren waarom al die conflicten er vandaag zijn en waarom iedereen zijn vrijheid ingeperkt wordt door zogenaamde terroristen?
Is het vreemd dat ik fysisch onmogelijk zaken zie in het instorten van de torens ( zoals vele anderen) ? Terwijl de officiële versie zich beperkt tot semi-wetenschap en veronderstellingen
Ik zie constant dingen die geen steek houden. En dat is de enigste reden waarom ik hier nu op dit forum zit.