Los bericht bekijken
Oud 10 november 2011, 15:14   #90
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met een A2 komt gij nooit in zo een functie terecht als gij NU begint. Ook niet na 30 jaar.

Papierkesdrang. Mijn vader vult nu de positie van een Master in. Met A3. Ervaring. Zijn jongere collegas: masters. Identiek hetzelfde werk.
In technische jobs is ervaring een stuk meer waard dan papierkes. Vaak is zelfs het lagere papierke (pba) meer waard dan het hogere (burgie) omdat dat lager papierke tenminste weet waar hij/zij mee bezig is. Bovendien geeft een hoog papierke geen enkele garantie op een leidende functie, aangezien dat een kwestie is van menselijk en economisch inzicht. Dit heb je of heb je niet, uw papierke gaat daar weinig aan veranderen.

Het enige wat uw papierke bewijst, is hoe snel ze u kunnen omscholen naar iets nuttigs. Want de harde waarheid is, de kennis die uw papierke aantoont is waardeloos. Toen ik aangenomen werd stelde mijn baas me 5 basisvragen, die ik ondanks mijn papierke niet kon beantwoorden. Dit deed hij louter als bewijs dat ik helemaal niets kende, en dat bijleren de kern van mijn nieuwe job zou zijn.
Effect is offline   Met citaat antwoorden