Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Volgens jou niet mis te verstaan, omdat je denkt dat jouw interpretatie de enig juiste is.
|
Daarom heb ik je ook op 31 oktober gevraagd om eens na te vragen, bij al jouw vrienden, kennissen, collega's en familieleden die moslim zijn, hoe zij wat Mohammed boodschapt, betreffende de wil van Allah, over de houding tegenover anders en niet-gelovigen (lees: dhimmi's en harbi's), interpreteren, als zij weigeren te discrimineren, maar tegelijkertijd ook beweren de wil van Allah te doen, die Mohammed boodschapt....
Op het internet zijn er geen islamitische stromingen bekend, die dit gegeven, naast zich neer leggen. Indien wél, graag bron + link en we zijn er uit.
Ik gaf je daarvoor de redelijke termijn tot 1 december. Een hele maand dus.
Maar tot nog toe, is een inhoudelijk antwoord van jouwentwege uitgebleven.
Dat maakt dat ik scherm, met wat in wikipedia staat, maar jij met dingen die je hebt horen zeggen, zonder enig fundament.
En daarom denk ik uiteraard dat mijn interpretatie inderdaad de juiste is. Als ik daarin onredelijk ben, zeg me waar en ik zal trachten om je tegemoet te komen. Maar tot nog toe, is een "van horen zeggen", vrij onredelijk als argument, betreffende de juiste interpretatie van de discriminatie die Mohammed boodschapt.
Citaat:
Kan je ook antwoorden op mijn vraag die je negeert?Als wat Mohammed vertelt niet mis te verstaan is, hoe komt het dan dat er verschillende stromingen zijn?
|
Ik heb niet gezegd dat Mohammed niet mis te verstaan is. Ik hoef dat dus ook niet te verdedigen. Ik heb gezegd dat hij niet mis te verstaan is betreffende de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen. Maar als jij vindt van wel,... ik ben één en al oor.
Citaat:
Het is een aangepaste definitie van wiki.
Ik heb je al uitgelegd wat jij er aan aanpast, maar je doet alsof je het niet begrijpt.
|
Neen, dat heb je niet. Ondanks dat ik er vele keren naar vroeg. Eerlijk blijven meisje.
Citaat:
Kan je ook antwoorden op mijn vraag die je negeert?Volgens jouw definitie van moslim, hoeveel moslims zouden er zijn in België?
|
Om op die vraag te antwoorden, zou ik in het hart van mensen moeten kunnen kijken. En dat kan ik niet en dat weet je best. Je stelt dus onredelijke vragen. Dat zou je niet doen indien je keiharde gefundeerde, argumenten had.
Wil je nu ook eens op mijn vraag antwoorden die jij negeert? Namelijk, welke definitie gebruik jij om over een "moslim" te kunnen spreken, want blijkbaar ga je ergens niet akkoord met de definitie die wikipedia geeft en ik ook hanteer in deze discussie.
Paulus