Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2011, 00:47   #401
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Werk jij bij de mafia of zo?

(grapke)

Paulus.
Met degelijke grappen bereikt ge niets. Het weerleggen met inhoud zou u eerder sieren, al interesseren anekdotische bewijzen van welke kant dan ook mij totaal niet.
Oud 12 november 2011, 01:09   #402
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Raar, want bij al de werkgevers waar ik al heb gewerkt zie ik geen allochtonen die korter werken dan autochtonen.
Ze behoren zelfs tot de beste werkers.
Wat vreemd dat bij �*l die bedrijven waar jij reeds gewerkt hebt, allochtonen in dienst zijn/waren, valt dat 'voorbeeldje' van Torkilson in duigen?

Dat ze (de allochtonen, vooral 'de' jonge Marokkaan); "niet aanvaard worden binnen 'onze' maatschappij, steeds aanzien worden als criminelen en dan ook voortdurend geweigerd worden."

Hoe rijmt zich dat?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 01:15   #403
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
En, gaat ge die passages uit de bijbel dan naast u neerleggen.
De laatste keer ik een kerk binnenkwam begon het wijwater te borrelen en te roken. (zonder zwanzen, een halve kilo droogijs doet dat nu eenmaal)
Oftewel, de passages uit de bijbel zijn met iets wat ik lees, begrijp en lachwekkend vind. Of in historische kontekst kan plaatsen.
De koran daartegenover, die ligt hier naast me. Onder mijn linkerarm. Kwestie "ken uw vijand".
Citaat:
We zouden osn eer eerder mee moeten ebezig houden het gedrag van staatsburgers te beoordelen dan het te hebben over oeroude geschriften.
U bent duidelijk geen moslim. Ik type ook zo als ik goed getafeld heb.
Citaat:
Ook binnen de islam zijn er verschillen in mening over hoe men zaken moet interpreteren.
Klopt, kijk maar eens hoe ze elkaar opblazen in Irak. Of hoe de Druzen Israël wel kunnen leven.
Oud 12 november 2011, 01:16   #404
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met degelijke grappen bereikt ge niets. Het weerleggen met inhoud zou u eerder sieren, al interesseren anekdotische bewijzen van welke kant dan ook mij totaal niet.
Het ironische is dat de "maffia", niet moet hebben van moslims. Tenzij als nuttige idioot.
Oud 12 november 2011, 07:45   #405
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ho wat zijn we weer leuk....

De selectieprocedure is het gegeven woord om aan de criteria te voldoen, naar beste vermogen.

En deze zijn: Een rijbewijs hebben, op tijd op je werk komen en je werk doen.

Versta je dat beter? Of is er nog een probleem voor jou?

Paulus.
Heb jij de laatste eeuwen nog gesolliciteerd?
Doe dat eens, gewoon om eens mee te maken wat een selectieprocedure kan inhouden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 07:49   #406
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat vreemd dat bij �*l die bedrijven waar jij reeds gewerkt hebt, allochtonen in dienst zijn/waren, valt dat 'voorbeeldje' van Torkilson in duigen?

Dat ze (de allochtonen, vooral 'de' jonge Marokkaan); "niet aanvaard worden binnen 'onze' maatschappij, steeds aanzien worden als criminelen en dan ook voortdurend geweigerd worden."

Hoe rijmt zich dat?
SDX toch, wat een onzin.
Het is niet omdat er allochtonen werken dat er geen discriminatie is op de arbeidsmarkt.

Je hebt toch ook wel gehoord van de BBB-affaire.
Dan durf jij nog staalhard beweren dat er geen discriminatie is.
Oud 12 november 2011, 08:26   #407
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, gaat ge die passages uit de bijbel dan naast u neerleggen.
Welnee, helemaal niet.

Citaat:
We zouden ons er eerder mee moeten ebezig houden het gedrag van staatsburgers te beoordelen dan het te hebben over oeroude geschriften. Ook binnen de islam zijn er verschillen in mening over hoe men zaken moet interpreteren.
Als we het hebben over systematisch discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep, mag er toch ook wel eens gezegd worden dat diezelfde bevolkingsgroep, dat ook doet. Dat is gedrag.

En inderdaad, zijn er binnen de islam verschillende stromingen. Maar al die verschillende stromingen en verschillende interpretaties zijn het alvast over één ding eens. Mohammed boodschapt de wil van Allah.

En wat Mohammed boodschapt over de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen, is echt niet mis te verstaan hoor. Harbi's en dhimmi's zijn de statutaire namen die Allah voor hen bedacht, aldus Mohammed.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 08:43   #408
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee, helemaal niet.

Als we het hebben over systematisch discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep, mag er toch ook wel eens gezegd worden dat diezelfde bevolkingsgroep, dat ook doet. Dat is gedrag.

En inderdaad, zijn er binnen de islam verschillende stromingen. Maar al die verschillende stromingen en verschillende interpretaties zijn het alvast over één ding eens. Mohammed boodschapt de wil van Allah.

En wat Mohammed boodschapt over de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen, is echt niet mis te verstaan hoor. Harbi's en dhimmi's zijn de statutaire namen die Allah voor hen bedacht, aldus Mohammed.

Paulus.
Als wat Mohammed vertelt niet mis te verstaan is, hoe komt het dan dat er verschillende stromingen zijn?

Volgens jouw definitie van moslim, hoeveel moslims zouden er zijn in België?

Kan het nu terug on-topic?
Oud 12 november 2011, 08:55   #409
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als wat Mohammed vertelt niet mis te verstaan is, hoe komt het dan dat er verschillende stromingen zijn?
Niet mis te verstaan, betreffende de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen.

Citaat:
Het is niet mijn definitie. Het is de definitie van wikipedia. Waar haal jij jou definitie als ik vragen mag? Want blijkbaar haal jij de jouwe van ergens anders.

Citaat:
Kan het nu terug on-topic?
We zijn ontopic. Weliswaar in een zijstraatje, maar toch ontopic. Want als we het hebben over systematisch discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep, mag er toch ook wel eens op gewezen worden dat precies diezelfde bevolkingsgroep, ook discrimineert.

Paulus.
Oud 12 november 2011, 09:02   #410
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet mis te verstaan, betreffende de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen.
Volgens jou niet mis te verstaan, omdat je denkt dat jouw interpretatie de enig juiste is.
Kan je ook antwoorden op mijn vraag die je negeert?
Citaat:
Het is niet mijn definitie. Het is de definitie van wikipedia. Waar haal jij jou definitie als ik vragen mag? Want blijkbaar haal jij de jouwe van ergens anders.
Het is een aangepaste definitie van wiki.
Ik heb je al uitgelegd wat jij er aan aanpast, maar je doet alsof je het niet begrijpt.

Citaat:
We zijn ontopic. Weliswaar in een zijstraatje, maar toch ontopic. Want als we het hebben over systematisch discrimineren van een bepaalde bevolkingsgroep, mag er toch ook wel eens op gewezen worden dat precies diezelfde bevolkingsgroep, ook discrimineert.

Paulus.
Vré ver in de zijstraat.
We hebben het over "Uitzendbureaus discrimineren massaal".

p.s. Er is niet slechts één bepaalde bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 november 2011 om 09:03.
Oud 12 november 2011, 09:26   #411
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens jou niet mis te verstaan, omdat je denkt dat jouw interpretatie de enig juiste is.
Daarom heb ik je ook op 31 oktober gevraagd om eens na te vragen, bij al jouw vrienden, kennissen, collega's en familieleden die moslim zijn, hoe zij wat Mohammed boodschapt, betreffende de wil van Allah, over de houding tegenover anders en niet-gelovigen (lees: dhimmi's en harbi's), interpreteren, als zij weigeren te discrimineren, maar tegelijkertijd ook beweren de wil van Allah te doen, die Mohammed boodschapt....

Op het internet zijn er geen islamitische stromingen bekend, die dit gegeven, naast zich neer leggen. Indien wél, graag bron + link en we zijn er uit.

Ik gaf je daarvoor de redelijke termijn tot 1 december. Een hele maand dus.

Maar tot nog toe, is een inhoudelijk antwoord van jouwentwege uitgebleven.

Dat maakt dat ik scherm, met wat in wikipedia staat, maar jij met dingen die je hebt horen zeggen, zonder enig fundament.

En daarom denk ik uiteraard dat mijn interpretatie inderdaad de juiste is. Als ik daarin onredelijk ben, zeg me waar en ik zal trachten om je tegemoet te komen. Maar tot nog toe, is een "van horen zeggen", vrij onredelijk als argument, betreffende de juiste interpretatie van de discriminatie die Mohammed boodschapt.

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat Mohammed niet mis te verstaan is. Ik hoef dat dus ook niet te verdedigen. Ik heb gezegd dat hij niet mis te verstaan is betreffende de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen. Maar als jij vindt van wel,... ik ben één en al oor.

Citaat:
Het is een aangepaste definitie van wiki.
Ik heb je al uitgelegd wat jij er aan aanpast, maar je doet alsof je het niet begrijpt.
Neen, dat heb je niet. Ondanks dat ik er vele keren naar vroeg. Eerlijk blijven meisje.

Citaat:
Om op die vraag te antwoorden, zou ik in het hart van mensen moeten kunnen kijken. En dat kan ik niet en dat weet je best. Je stelt dus onredelijke vragen. Dat zou je niet doen indien je keiharde gefundeerde, argumenten had.

Wil je nu ook eens op mijn vraag antwoorden die jij negeert? Namelijk, welke definitie gebruik jij om over een "moslim" te kunnen spreken, want blijkbaar ga je ergens niet akkoord met de definitie die wikipedia geeft en ik ook hanteer in deze discussie.

Paulus
Oud 12 november 2011, 09:43   #412
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat er meer machtgeile demoagogen zijn die een onzichtbaar almachtig vriendje prima kunnen combineren met charisma of complete meedogenloosheid.
Citaat:
Takiya zorgt ervoor dat in theorie elke zichzelf bedriegende "moslim" er nog steeds 1 is.
Ook is iedereen moslim... alleen hen die halsstarrig beweren een andere religie aan te hangen zijn afvalligen of misleiden.
Citaat:
Vré ver in de zijstraat.
We hebben het over "Uitzendbureaus discrimineren massaal".
Neen, klanten vragen voor uitzendkrachten met bepaalde kenmerken die voorbij gaan aan opleiding en ervaring.

Citaat:
p.s. Er is niet slechts één bepaalde bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt.
Ah, voorbeeld met link en boekstaving aub.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 november 2011 om 09:44.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 09:43   #413
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom heb ik je ook op 31 oktober gevraagd om eens na te vragen, bij al jouw vrienden, kennissen, collega's en familieleden die moslim zijn, hoe zij wat Mohammed boodschapt, betreffende de wil van Allah, over de houding tegenover anders en niet-gelovigen (lees: dhimmi's en harbi's), interpreteren, als zij weigeren te discrimineren, maar tegelijkertijd ook beweren de wil van Allah te doen, die Mohammed boodschapt....

Op het internet zijn er geen islamitische stromingen bekend, die dit gegeven, naast zich neer leggen. Indien wél, graag bron + link en we zijn er uit.

Ik gaf je daarvoor de redelijke termijn tot 1 december. Een hele maand dus.

Maar tot nog toe, is een inhoudelijk antwoord van jouwentwege uitgebleven.

Dat maakt dat ik scherm, met wat in wikipedia staat, maar jij met dingen die je hebt horen zeggen, zonder enig fundament.

En daarom denk ik uiteraard dat mijn interpretatie inderdaad de juiste is. Als ik daarin onredelijk ben, zeg me waar en ik zal trachten om je tegemoet te komen. Maar tot nog toe, is een "van horen zeggen", vrij onredelijk als argument, betreffende de juiste interpretatie van de discriminatie die Mohammed boodschapt.
Voila, dat schreef ik ook : "Volgens jou niet mis te verstaan, omdat je denkt dat jouw interpretatie de enig juiste is."
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat Mohammed niet mis te verstaan is. Ik hoef dat dus ook niet te verdedigen. Ik heb gezegd dat hij niet mis te verstaan is betreffende de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen. Maar als jij vindt van wel,... ik ben één en al oor.
Het feit dat er meerdere stromingen zijn toont aan dat er meerdere interpretaties zijn.
Dit negeer je keer op keer.

Citaat:
Neen, dat heb je niet. Ondanks dat ik er vele keren naar vroeg. Eerlijk blijven meisje.
Ik heb dat zelfs verteld met het citaat uit wiki en onderlijnd waar je afwijkt van de definitie.
Ik heb beschreven wat je er aan toevoegt.
Eerlijk blijven Paulusje.

Citaat:
Om op die vraag te antwoorden, zou ik in het hart van mensen moeten kunnen kijken. En dat kan ik niet en dat weet je best. Je stelt dus onredelijke vragen. Dat zou je niet doen indien je keiharde gefundeerde, argumenten had.
Dan weet jij niet wie er moslim is, je kan het zelfs niet weten.
Dat werpt een ander licht op je beweringen over moslims.

Citaat:
Wil je nu ook eens op mijn vraag antwoorden die jij negeert? Namelijk, welke definitie gebruik jij om over een "moslim" te kunnen spreken, want blijkbaar ga je ergens niet akkoord met de definitie die wikipedia geeft en ik ook hanteer in deze discussie.

Paulus
Ik heb je dat toch al verteld.
Iemand die zichzelf moslim noemt is voor mij een moslim.
Oud 12 november 2011, 09:46   #414
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Neen, klanten vragen voor uitzendkrachten met bepaalde kenmerken die voorbij gaan aan opleiding en ervaring.
Wat de achterliggende reden ook is, "Uitzendbureaus discrimineren massaal"

Citaat:
Ah, voorbeeld met link en boekstaving aub.
De BBB-affaire.
Oud 12 november 2011, 10:18   #415
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke van de islamitische stromingen erkent Mohammed niet als profeet?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 10:22   #416
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het voorbeeldje van Daiwa is anekdotisch at best.

Er zijn een aantal mogelijkheden
1) De werkgever is een hele slechte werkgever en discrimineert en pest allochtonen buiten
2) Daiwa werkt in een sector waar vooral laag opgeleiden terecht kunnen en het probleem situeert zich vooral daar
3) Het bedrijf van Daiwa is een uitzondering
4) Daiwa liegt.

Er zijn vermoedelijk nog mogelijkheden, maar wat ik vooral wou aantonen is dat het probleem niet universeel is.
Oud 12 november 2011, 10:32   #417
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het voorbeeldje van Daiwa is anekdotisch at best.

Er zijn een aantal mogelijkheden
1) De werkgever is een hele slechte werkgever en discrimineert en pest allochtonen buiten
2) Daiwa werkt in een sector waar vooral laag opgeleiden terecht kunnen en het probleem situeert zich vooral daar
3) Het bedrijf van Daiwa is een uitzondering
4) Daiwa liegt.

Er zijn vermoedelijk nog mogelijkheden, maar wat ik vooral wou aantonen is dat het probleem niet universeel is.
Ik kan echt niet geloven dat er nog mensen zijn die zo denken! Zie je zelf niet dat dit totale en demagogische prietpraat is?
1. Geen enkel bedrijf discrimineren werkgevers die voldoen, waardoor het bedrijf winst maakt. Simplistische stellingen over discriminatie als bepalende factor staan iedere nuance enkel maar in deweg.
2. Een lage opleiding is geen reden tot discriminatie, zie punt 1 , dat geldt voor alle werknemers, ongeacht opleiding, bovendien zou je dan een vergelijking moeten maken met autochtonen, die blijkbaar dan niet gediscrimineerd worden met een lage opleiding.
3. Er is geen reden te veronderstellen dat het bedrijf van Daiwa een uitzondering zou zijn.
4. Waarom zou Daiwa liegen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 10:38   #418
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, dat schreef ik ook : "Volgens jou niet mis te verstaan, omdat je denkt dat jouw interpretatie de enig juiste is."
Er zijn dan ook geen indicaties die op mijn ongelijk wijzen. Daarom is het ook mijn volste recht en reden om te denken dat mijn interpretatie juist is.

Maar, omdat ik niet onredelijk wil zijn, sluit ik mijn eventueel ongelijk hieromtrent niet uit. Ik geef je alle kansen om andere interpretaies te duiden. Je hebt daarvoor het ganse internet ter uwer beschikking en ik sta zelfs toe dat je het even navraagt bij de moslims die je kent....

Helaas tot nog toe.

Ik heb dan ook alle reden om de denken dat dat Mohammed weldegelijk bedoelt dan anders- en niet-gelovigen een minderwaardig statuut krijgen, aan dat van 'moslim' binnen de islam.

Maar nogmaals, ik sluit mijn ongelijk niet uit. Geneer je niet om eens een linkje te geven naar een stroming binnen de islam die deze boodschap anders interpreteert.

Citaat:
Wel, nogmaals, voor de derde keer alweer, ik zeg niet dat wat Mohammed vertelt niet mis te verstaan is. Ik hoef dat dus ook niet te verdedigen. Ik heb gezegd dat hij niet mis te verstaan is betreffende de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen. Maar als jij vindt van wel,... ik ben één en al oor.

Maar om je tegenmoet te komen, wil ik je wel verrtellen dat de grootste oorzaak van de verschillende stromingen binnen de islam, niet zozeer de woorden van Mohammed betreffen. Maar de rol van Mohammed zelf.

Er is inderdaad discussie binnen de islam of Mohammed 'slechts' een boodschapper is, dan wel, nog straffer, een rolmodel om na te volgen. Maar allemaal zijn ze het er over eens dat Mohammed de boodschapper is van de wil van Allah. Het twistpunt betreft het navolgen van Mohammeds levensstijl, niet het navolgen van zijn boodschap.

Nog andere stromingen zijn er, over wat latere leiders binnen de islam hebben geleerd. Maar ook dat betreft niet de woorden van Mohammed, maar slaan eerder op rituele handelingen, waar Mohammed het niet over had.

Citaat:
Het feit dat er meerdere stromingen zijn toont aan dat er meerdere interpretaties zijn.
Dit negeer je keer op keer.
Ik heb dat geen enkele keer genegeerd. Telkens weer erken ik dat. Ook nu weer schrijf ik zwart op wit dat er inderdaad verschillende interpraties binnen de islam zijn.

Maar die verschillende interpretaties slaan niet op de houding van moslims naar anders- en niet-gelovigen.

Als jij beweert van wel. Waarom duidt je dit dan niet?

Citaat:
Ik heb dat zelfs verteld met het citaat uit wiki en onderlijnd waar je afwijkt van de definitie.
Ik heb beschreven wat je er aan toevoegt.
Eerlijk blijven Paulusje.
Neen dat heb je niet. Wat je onderlijnd hebt is "jouw interpretatie". Ik zou er dus mijn interpretatie aan toevoegen. En dat is onzin. Dat blijkt ook als ik je vraag naar welke interpretaie ik dan wel zou toevoegen.

Bronnen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=338
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=342
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=344
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=346
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=348
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=352

En dan zwijg je.

Ik weet dus nog altijd niet wat in aan de beschrijving van wikipedia zou toevoegen en ik heb het minstens zes keer gevraagd.

Wie is hier onredelijk Artisjok? Wat houdt je tegen om te antwoorden? Je zou een punt kunnen maken, dus waarom zou je deze kans laten liggen?

De waarheid is, dat jij helemaal niet hebt beschreven wat ik er aan heb toegevoegd. En het zal niet helpen door te beweren dat je dat wel hebt gedaan. Want dat is een loze bewering.

Je moet duiden wat ik er volgens jou heb aan toegevoegd. En dat doe je niet en dat kan je ook niet.

Eerlijk blijven meisje. Dat is belangrijk als je meer op zoek bent naar de waarheid ipv naar het eigen gelijk.

Citaat:
Dan weet jij niet wie er moslim is, je kan het zelfs niet weten.
Dat werpt een ander licht op je beweringen over moslims.
Natuurlijk weet ik dat niet. Dat heb ik ook nooit beweert. Ik weet echter wel 'wat' een moslim is.

Citaat:
Ik heb je dat toch al verteld.
Iemand die zichzelf moslim noemt is voor mij een moslim.
Dat is belachelijk en het slaat ook nergens op. Want iemand kan beweren dat hij moslim is, zonder dat daar iets van aan is toch? Waar sta je dan met uw definitie?

Kijk:

Iemand die twee keer gescheiden is van zijn vrouw, mag voor mijn part ook beweren dat hij katholiek is. Maar om daarvan te maken dat het katholicisme zou leren dan men mag scheiden en hertrouwen, is een brug te ver. Dat is niet zo.

Zo mogen ook mensen beweren dat zij moslim zijn en anders- en niet gelovigen niet discrimineren zoals Allah gebiedt, bij monde en pen van boodschapper Mohammed...

Maar om daarvan te maken de de islam zou leren dat men anders- en niet-gelovigen helemaal niet moet discrimineren, is eveneens een brug te ver. De waarheid is anders.

De islam leert dat duidelijk wel, net zoals de Roomse kerk leert dan man en vrouw niet mogen scheiden, tenzij door de dood.

Het is een foute redenering om aan de hand van wat mensen over zichzelf beweren, te stellen wat een religie zou leren.

Paulus.
Oud 12 november 2011, 10:38   #419
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik kan echt niet geloven dat er nog mensen zijn die zo denken! Zie je zelf niet dat dit totale en demagogische prietpraat is?
1. Geen enkel bedrijf discrimineren werkgevers die voldoen, waardoor het bedrijf winst maakt. Simplistische stellingen over discriminatie als bepalende factor staan iedere nuance enkel maar in deweg.
2. Een lage opleiding is geen reden tot discriminatie, zie punt 1 , dat geldt voor alle werknemers, ongeacht opleiding, bovendien zou je dan een vergelijking moeten maken met autochtonen, die blijkbaar dan niet gediscrimineerd worden met een lage opleiding.
3. Er is geen reden te veronderstellen dat het bedrijf van Daiwa een uitzondering zou zijn.
4. Waarom zou Daiwa liegen?
1 Je bedoelt waarschijnlijk dat geen enkel bedrijf werknemers discrimineren die voldoen...
Ik moet je ontgoochelen. Zie de BBB-affaire. Daar werd niet eens nagegaan of werknemers voldoen...
2 Ik vind dat ook geen reden, maar ik vrees dat daar meest gediscrimineerd wordt.
3 Inderdaad, maar daarom is het nog niet representatief.
4 Misschien omdat hij zo zijn gelijk wil halen.
Oud 12 november 2011, 10:47   #420
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de achterliggende reden ook is, "Uitzendbureaus discrimineren massaal"

De BBB-affaire.
De klanten discrimineren. De uitzendkantoren sturen alleen de gevraagde uitzendkrachten.

Maar natuurlijk, iedereen, en ieder bedrijf discrimineerd, tenzij Artisjok schrijft dat het zo niet is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be