![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Gouverneur
|
![]() Met degelijke grappen bereikt ge niets. Het weerleggen met inhoud zou u eerder sieren, al interesseren anekdotische bewijzen van welke kant dan ook mij totaal niet.
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze (de allochtonen, vooral 'de' jonge Marokkaan); "niet aanvaard worden binnen 'onze' maatschappij, steeds aanzien worden als criminelen en dan ook voortdurend geweigerd worden." Hoe rijmt zich dat?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel, de passages uit de bijbel zijn met iets wat ik lees, begrijp en lachwekkend vind. Of in historische kontekst kan plaatsen. De koran daartegenover, die ligt hier naast me. Onder mijn linkerarm. Kwestie "ken uw vijand". Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ironische is dat de "maffia", niet moet hebben van moslims. Tenzij als nuttige idioot.
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe dat eens, gewoon om eens mee te maken wat een selectieprocedure kan inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er allochtonen werken dat er geen discriminatie is op de arbeidsmarkt. Je hebt toch ook wel gehoord van de BBB-affaire. Dan durf jij nog staalhard beweren dat er geen discriminatie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En inderdaad, zijn er binnen de islam verschillende stromingen. Maar al die verschillende stromingen en verschillende interpretaties zijn het alvast over één ding eens. Mohammed boodschapt de wil van Allah. En wat Mohammed boodschapt over de houding van moslims tegenover anders- en nietgelovigen, is echt niet mis te verstaan hoor. Harbi's en dhimmi's zijn de statutaire namen die Allah voor hen bedacht, aldus Mohammed. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens jouw definitie van moslim, hoeveel moslims zouden er zijn in België? Kan het nu terug on-topic? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je ook antwoorden op mijn vraag die je negeert? Als wat Mohammed vertelt niet mis te verstaan is, hoe komt het dan dat er verschillende stromingen zijn? Citaat:
Ik heb je al uitgelegd wat jij er aan aanpast, maar je doet alsof je het niet begrijpt. Kan je ook antwoorden op mijn vraag die je negeert? Volgens jouw definitie van moslim, hoeveel moslims zouden er zijn in België? Citaat:
We hebben het over "Uitzendbureaus discrimineren massaal". p.s. Er is niet slechts één bepaalde bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt. Laatst gewijzigd door artisjok : 12 november 2011 om 09:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het internet zijn er geen islamitische stromingen bekend, die dit gegeven, naast zich neer leggen. Indien wél, graag bron + link en we zijn er uit. Ik gaf je daarvoor de redelijke termijn tot 1 december. Een hele maand dus. Maar tot nog toe, is een inhoudelijk antwoord van jouwentwege uitgebleven. Dat maakt dat ik scherm, met wat in wikipedia staat, maar jij met dingen die je hebt horen zeggen, zonder enig fundament. En daarom denk ik uiteraard dat mijn interpretatie inderdaad de juiste is. Als ik daarin onredelijk ben, zeg me waar en ik zal trachten om je tegemoet te komen. Maar tot nog toe, is een "van horen zeggen", vrij onredelijk als argument, betreffende de juiste interpretatie van de discriminatie die Mohammed boodschapt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wil je nu ook eens op mijn vraag antwoorden die jij negeert? Namelijk, welke definitie gebruik jij om over een "moslim" te kunnen spreken, want blijkbaar ga je ergens niet akkoord met de definitie die wikipedia geeft en ik ook hanteer in deze discussie. Paulus |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook is iedereen moslim... alleen hen die halsstarrig beweren een andere religie aan te hangen zijn afvalligen of misleiden. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 november 2011 om 09:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je ook antwoorden op mijn vraag die je negeert? Als wat Mohammed vertelt niet mis te verstaan is, hoe komt het dan dat er verschillende stromingen zijn? Citaat:
Dit negeer je keer op keer. Citaat:
Ik heb beschreven wat je er aan toevoegt. Eerlijk blijven Paulusje. Citaat:
Dat werpt een ander licht op je beweringen over moslims. Citaat:
Iemand die zichzelf moslim noemt is voor mij een moslim. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een aantal mogelijkheden 1) De werkgever is een hele slechte werkgever en discrimineert en pest allochtonen buiten 2) Daiwa werkt in een sector waar vooral laag opgeleiden terecht kunnen en het probleem situeert zich vooral daar 3) Het bedrijf van Daiwa is een uitzondering 4) Daiwa liegt. Er zijn vermoedelijk nog mogelijkheden, maar wat ik vooral wou aantonen is dat het probleem niet universeel is.
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Geen enkel bedrijf discrimineren werkgevers die voldoen, waardoor het bedrijf winst maakt. Simplistische stellingen over discriminatie als bepalende factor staan iedere nuance enkel maar in deweg. 2. Een lage opleiding is geen reden tot discriminatie, zie punt 1 , dat geldt voor alle werknemers, ongeacht opleiding, bovendien zou je dan een vergelijking moeten maken met autochtonen, die blijkbaar dan niet gediscrimineerd worden met een lage opleiding. 3. Er is geen reden te veronderstellen dat het bedrijf van Daiwa een uitzondering zou zijn. 4. Waarom zou Daiwa liegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, omdat ik niet onredelijk wil zijn, sluit ik mijn eventueel ongelijk hieromtrent niet uit. Ik geef je alle kansen om andere interpretaies te duiden. Je hebt daarvoor het ganse internet ter uwer beschikking en ik sta zelfs toe dat je het even navraagt bij de moslims die je kent.... Helaas tot nog toe. Ik heb dan ook alle reden om de denken dat dat Mohammed weldegelijk bedoelt dan anders- en niet-gelovigen een minderwaardig statuut krijgen, aan dat van 'moslim' binnen de islam. Maar nogmaals, ik sluit mijn ongelijk niet uit. Geneer je niet om eens een linkje te geven naar een stroming binnen de islam die deze boodschap anders interpreteert. Citaat:
Maar om je tegenmoet te komen, wil ik je wel verrtellen dat de grootste oorzaak van de verschillende stromingen binnen de islam, niet zozeer de woorden van Mohammed betreffen. Maar de rol van Mohammed zelf. Er is inderdaad discussie binnen de islam of Mohammed 'slechts' een boodschapper is, dan wel, nog straffer, een rolmodel om na te volgen. Maar allemaal zijn ze het er over eens dat Mohammed de boodschapper is van de wil van Allah. Het twistpunt betreft het navolgen van Mohammeds levensstijl, niet het navolgen van zijn boodschap. Nog andere stromingen zijn er, over wat latere leiders binnen de islam hebben geleerd. Maar ook dat betreft niet de woorden van Mohammed, maar slaan eerder op rituele handelingen, waar Mohammed het niet over had. Citaat:
Maar die verschillende interpretaties slaan niet op de houding van moslims naar anders- en niet-gelovigen. Als jij beweert van wel. Waarom duidt je dit dan niet? Citaat:
Bronnen: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=338 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=342 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=344 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=346 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=348 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=352 En dan zwijg je. Ik weet dus nog altijd niet wat in aan de beschrijving van wikipedia zou toevoegen en ik heb het minstens zes keer gevraagd. Wie is hier onredelijk Artisjok? Wat houdt je tegen om te antwoorden? Je zou een punt kunnen maken, dus waarom zou je deze kans laten liggen? De waarheid is, dat jij helemaal niet hebt beschreven wat ik er aan heb toegevoegd. En het zal niet helpen door te beweren dat je dat wel hebt gedaan. Want dat is een loze bewering. Je moet duiden wat ik er volgens jou heb aan toegevoegd. En dat doe je niet en dat kan je ook niet. Eerlijk blijven meisje. Dat is belangrijk als je meer op zoek bent naar de waarheid ipv naar het eigen gelijk. Citaat:
Citaat:
Kijk: Iemand die twee keer gescheiden is van zijn vrouw, mag voor mijn part ook beweren dat hij katholiek is. Maar om daarvan te maken dat het katholicisme zou leren dan men mag scheiden en hertrouwen, is een brug te ver. Dat is niet zo. Zo mogen ook mensen beweren dat zij moslim zijn en anders- en niet gelovigen niet discrimineren zoals Allah gebiedt, bij monde en pen van boodschapper Mohammed... Maar om daarvan te maken de de islam zou leren dat men anders- en niet-gelovigen helemaal niet moet discrimineren, is eveneens een brug te ver. De waarheid is anders. De islam leert dat duidelijk wel, net zoals de Roomse kerk leert dan man en vrouw niet mogen scheiden, tenzij door de dood. Het is een foute redenering om aan de hand van wat mensen over zichzelf beweren, te stellen wat een religie zou leren. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet je ontgoochelen. Zie de BBB-affaire. Daar werd niet eens nagegaan of werknemers voldoen... 2 Ik vind dat ook geen reden, maar ik vrees dat daar meest gediscrimineerd wordt. 3 Inderdaad, maar daarom is het nog niet representatief. 4 Misschien omdat hij zo zijn gelijk wil halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk, iedereen, en ieder bedrijf discrimineerd, tenzij Artisjok schrijft dat het zo niet is.
![]() |