Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ik aanvaard dat de Palestijnse nationalistische eis op los zand is gebaseerd. Ik heb ook nooit echt geloofd in een Palestijnse staat naast Israël.
Natuurlijk zijn er nog andere mogelijkheden, en alle argumenten die ik tot nu toe hoorde, leggen de verantwoordelijkheid voor een groot stuk bij de Palestijnen. Ook dat kan eventueel aanvaard worden, maar als je oorlog voert, ook een defensieve, ben je met twee.
Die tweede intifadah is er niet voor niets gekomen. Wat had Sharon in godsnaam OP de Tempelberg te zoeken. Waarom die provocatie?
Misschien zou hij beter het Belgische voorbeeld eens bestuderen. Mutatis mutandis kan het zeker in Israël toegepast worden: een model van OVERLEG met name, niet van STRIJD (dat is wat die havikken nu eindelijk eens in hun harde koppen moeten prenten: Sharon heeft gemerkt dat een totale oorlog niet werkt, vandaar dat hij het plan van Barak weer bovenhaalt, omdat hij GEEN ANDERE OPLOSSING HEEFT).
Is een Palestijns-Israëlische federatie mogelijk?
Hoe komt het overigens in godsnaam dat er geen Arabieren in de Knesset vertegenwoordigd zijn? Zijn die Arabieren dus toch tweederangsburgers? Hoe zouden Vlamingen reageren als zij niet in het federale parlement vertegenwoordigd zouden zijn, en de oplossingen van de Walen ten alle tijde zouden moeten slikken?
Zou dat ook niet tot opstand leiden?
|
Het verschil is natuurlijk dat het hier over een "joodse staat" gaat, die aangevallen is geworden door arabieren, ik vind dat volstrekt normaal dat die arabieren niet vertegenwoordigd worden in de Knesset. zij hebben toch hun onafhankelijke palestijnse staat.
En een Palestijns-Israëlische federatie is mijns inziens volstrekt onmogelijk, en dit alleen al omdat er dat idioote godsdienstprobleem is...
Dat is uiteindelijk de hoofdoorzaak van het probleem en de hoofdreden waarom het niet opgelost geraakt, een islamiet kan niet samenleven met een jood en omgekeerd. lees het maar na in de geschiedenisboekjes, het lukte toen niet, het lukt nu niet en morgen en overmorgen gaat het ook niet lukken.