Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2012, 09:04   #195
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Ik heb met ingehouden adem deze draad gelezen. En ik kan mij best voorstellen dat dit voor ouders echt hartverscheurend moet zijn. Maar ik heb zoiets van : genoeg is genoeg.

Hoe harder jullie "vechten" , hoe verder ze van jullie wegloopt.
Het kan harteloos lijken, maar moest dit mijn dochter zijn dan stopte ik het vechten. Laat haar los en laat het haar zelf ondervinden.
Ze is 15 en verliefd op iemand van 26. Ik ga er van uit dat ze ook seks met elkaar hebben. Hoe harder jullie de omgang met die 26 jarige verbieden, hoe meer ze naar hem toegetrokken zal worden. Wel , draai de rollen om.....geef haar de pil ,laat haar los en "negeer" haar. Negeren in de zin van : doe alsof het je niks kan schelen , gewoon doen alsof het een normale gang van zaken is. Geloof me ,voor een 15 jarige zal de 26 jarige verboden vrucht al heel vlug zo aanlokkelijk niet meer zijn. En ook omgekeerd, voor de 26 jarige zal de fun van het "ouders tergen" er ook vlug af zijn.

Ik heb een vriendin deze aanpak zien gebruiken bij haar dochter en het werkte. Misschien niet de meest opvoedkundig verantwoordde aanpak ,maar wat heb je te verliezen ? Je dochter? Misschien.......
Maar zoals het nu gaat ben je haar ook aan het verliezen + dat zowel jij, je man als je andere kinderen er ook aan kapot gaan.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden