![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo als je tiener bent, en je hebt iets meegemaakt dat nauwelijks onder woorden te brengen is en je hebt het gevoel dat een ander het zich toch niet wil voorstellen, er toch niet over wil nadenken. En de hysterie / buikpijn / anorexie / ... lijkt het enige communicatiemiddel, hoewel het wordt gezien als 'ontsporen'...
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, maar ik heb wel al te maken gehad met ouders die zelf de hele tijd over hun toeren zijn en dan verwonderd zijn dat hun kinderen dat gedrag overnemen. Ik had het specifiek over die man in dat filmpje. Over jouw situatie ga ik me niet uitspreken, want - zoals je zelf terecht opmerkt - ik heb daar geen ervaring mee en kan niet zeggen hoe ik zelf zou reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de nasleep van de zaak Dutroux is er een emancipatiegolf van de minderjarigen op gang gekomen. Terecht, want er waren ook heel wat wantoestanden, en klachten moeten nu eenmaal ernstig worden genomen. Op school werden de groene nummers, de kindertelefoon, ingelepeld. Kinderen hebben ook dikwijls hun ouders aangeklaagd, vals beschuldigd, gewoonweg omdat ze hun zin niet kregen. Ondertussen gaat de slinger de andere kant uit. Er wordt gepleit voor meer opvangplaatsen (instellingen) voor ontspoorde minderjarigen. Onze Mechelse burgemeester opperde niet zo lang geleden het idee om een gesloten instelling in Mechelen te bouwen. Als minderjarigen een "als misdrijf omschreven feit (MOF)" plegen worden ouders sowieso met de vinger gewezen. Het Mechels parket en het stadsbestuur handelen tegenwoordig heel wat misdrijven gepleegd door minderjarigen af dmv een administratieve schikking: een boete of opvoedingstraject voor de ouders (NERO-project). Kortom. De maatschappij heeft de kinderen willen emanciperen, benaderen als volwassenen. Maar, als diezelfde kinderen iets mispeuteren dan zijn het de ouders die moeten opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, maar zo'n reactie �* la 'hier wil ik niet aan denken' shockeert me wel en pakt enorm op m'n adem eigenlijk.
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok, als ze bedoelt dat er niet mag getwijfeld worden aan haar autoriteit of eigen gelijk. Ik vrees, en zo lees ik het wat tussen de lijnen, dat er vooral gezocht wordt naar middelen (zie laarzen, zakgeld, laptop ...) om het minderjarig kind te straffen voor haar ongewenste relatie.
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 februari 2012 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Telkens je weet dat hij, de meerderjarige, het contact- of straatverbod negeert dan dien je klacht in. Hij zal het wel afleren. Dit is nog altijd beter dan je minderjarige dochter onder druk zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Lokaal Raadslid
|
![]() en hoe zou u het oplossen?ben ik echt benieuwd naar want de lijst is lang met hulpverleners wat het ook niet meer wisten, zegt u het nu maar:1vb-je is genoeg, kan ik dat ook toepassen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Lokaal Raadslid
|
![]() euh, de politie is ons moe gezien over die zaak, dachten ook dat zaak allang was opgelost, niet dus, en dan moeten zij weer een hoop papierwerk, enz...alleen, bij het afscheid krijg je telkens te horen, veel sterkte-wat koop ik daarvoor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die laptop gebruikt wordt voor doeleinden die je niet aanstaan dan kan je die nog altijd tijdelijk in beslag nemen, maar dan heb je op z'n minst harde argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is dat de overtreding wordt geacteerd in een pv. Desnoods gebeurt dit elke dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Lokaal Raadslid
|
![]() inmiddels zijn we via haar laptop te weten gekomen dat ze al lang depressief is, zoals ik lees uit berichten van die vent, wist hij dit maar iets door geven aan ouders?wij dachten dat het alleen met hem te maken had, niet dus, alleen...schrijft hij dat ze gezegd had dat ze het niet meer aan kan maar dat hij gek is op haar en dat ze ook bla bla bla maw zoals wij het nu zien heeft hij van de situatie geprofiteerd, haar overladen met cadeau's, haar hoofd zot gemaakt met woorden zoals ge moet doen wat gij wil en zij?2 dagen getelefoneerd, 3de dag weer kortaf, heeft hij ook contact met haar, weer via zijn zus?morgen weet ik het...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Ik heb met ingehouden adem deze draad gelezen. En ik kan mij best voorstellen dat dit voor ouders echt hartverscheurend moet zijn. Maar ik heb zoiets van : genoeg is genoeg.
Hoe harder jullie "vechten" , hoe verder ze van jullie wegloopt. Het kan harteloos lijken, maar moest dit mijn dochter zijn dan stopte ik het vechten. Laat haar los en laat het haar zelf ondervinden. Ze is 15 en verliefd op iemand van 26. Ik ga er van uit dat ze ook seks met elkaar hebben. Hoe harder jullie de omgang met die 26 jarige verbieden, hoe meer ze naar hem toegetrokken zal worden. Wel , draai de rollen om.....geef haar de pil ,laat haar los en "negeer" haar. Negeren in de zin van : doe alsof het je niks kan schelen , gewoon doen alsof het een normale gang van zaken is. Geloof me ,voor een 15 jarige zal de 26 jarige verboden vrucht al heel vlug zo aanlokkelijk niet meer zijn. En ook omgekeerd, voor de 26 jarige zal de fun van het "ouders tergen" er ook vlug af zijn. Ik heb een vriendin deze aanpak zien gebruiken bij haar dochter en het werkte. Misschien niet de meest opvoedkundig verantwoordde aanpak ,maar wat heb je te verliezen ? Je dochter? Misschien....... Maar zoals het nu gaat ben je haar ook aan het verliezen + dat zowel jij, je man als je andere kinderen er ook aan kapot gaan.
![]() |
#196 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2.er is een contactverbod door jeugdrechter van haar naar hem(beiden negeren dit compleet) 3.was het verleden jaar dat een moeder voorwaardelijk veroordeeld werd in kortrijk omdat ze minderjarige dochter sex liet hebben met meerderjarige? 4.ze is al in het begin van het schooljaar betrokken in een autoongeval met hem(zij is toen gaan lopen voor politie er was)dus zo veilig is die vent niet! 6.geeft hij zelf aan dat zij het niet meer aan kan maar dat hij nu eenmaal gek op haar is en ervoor gaat 7.zet haar tegen de ouders op, in bv 2de gsm:ge moet doen wat gij wilt, gij moet niet luisteren naar anderen:maw grote mond, ik doe wat ik wil, gij hebt niks aan mij te zeggen 8.het verontrust ons als zij in hysterische buien ons aanviel maar vooral dat zij het "anders" zag:bv papa duwde haar met 1 hand op bovenlichaam terug in 1-zit zodat ze niet zou weglopen, was helemaal weg van hysterie en had mond aan binnen kant kapot gebeten, bloed liep uit haar mond, zij ervaarde het alsof papa haar wou wurgen, wou die klacht tegen politiagent maken maar die heeft op haar gebulderd dat 6/7 man hetzelfde vertellen, dat dit dan niet waar kon zijn(en het is allebehalve een pretje hoor als je lieve, behulpzame, vriendelijke, graag gezien meid, over de "rooie" gaat en ouders aanvalt ivm die man! inmiddels bericht gehad dat zij nog 2 maand gaat er zitten dankzij consulente(waarvoor onze dank-ironisch bedoeld dan) de vorige heeft dossier doorgegeven omdat vent haar dochters aansprak om ze uit te horen over de zaak. de nieuwe consulente, vroeg ik verleden week in tel.gesprek welke onze rechten als ouders waren, 2x gevraagd, telkens antwoord, vraag dat maar aan de jeugdrechter!heb toen geantwoord:kunt ge niet, wilt ge niet, om moogt ge het niet zeggen!ik kan echt niet met dat mens praten, ben telkens in shock erna!(bibberen en ijskoud) nu las ik toevallig toch op een site dat we bij de consulente terecht kunnen met onze vraag welke onze rechten als ouders zijn...hoe leuk, vermoed dat zij die site over jongerenwelzijn ook eens mag lezen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1.niet zij maar wel de broer neemt naar mijn gevoel teveel verantwoordelijkheid op zich(waarom, niet omwille dat de papa te kort schiet maar omdat de kinderen groot gebracht zijn dat liegen wel het ergste kan zijn en hij was net zo fier op zijn zus en heeft zij net iedereen belogen, daar heeft hij het moeilijk mee!) 2.vooraleer zij die man ontmoette, had zij nog nooit een hysterische bui gehad, laat staan, schoppen, slaan of bijten...waar zoek je het dan, denk je? 3.gezinsbegeleidster geeft aan dat er meer aan de hand is, jaja, lees over oudermishandeling, dan snap je waar ze naar toe wil, alleen ze negeren compleet puntje nr 2 hierboven, je kan evengoed tegen een muur staan praten...en dan durven ze zeggen dat ik boos en gefrustreerd ben en dat de papa en de broers gelaten zijn maw ze hebben het opgegeven... 4. vrijdag waren de kinderen er met hun vriendjes en iedereen probeerde zijn zegje te doen over hun zus en haar leugens, heeft het iets uitgehaald?NJET!!niks, nada, noppes!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je dochter kan het hier natuurlijk niet zelf vertellen, maar ik krijg keer op keer het gevoel dat er echt wel meer is gebeurd dan het leren kennen van die vent. Ben je er zeker van dat er daarvoor al geen seksueel misbruik is geweest?
![]() |
![]() |
#200 |
Lokaal Raadslid
|
![]() oudere kinderen vertelden dit tegen gezinsbegekeidster maar die geeft aan dat er meer aan de hand is::
eind 2009, schooljaar pas begonnen, mex griep met complicatie darmontsteking in ziekenhuis, ze willen haar naar een ander ziekenhuis doen, maar ze was al zo doodziek geweest door die tamiflu(zware gakolieken/geef dit nooit aan kinderen).ee, maa,d mater worden oudste zoon en ik geopereerd, hij zelf herstelt zeer snel ik, dankzij fibromyalgie langzamer, dat voorjaar 2010, ikzelf nog 2 operaties en zij blindedarmontsteking, kreeg dan vorm van anorexia, half het jaar leek ze hersteld geen snijwonden, enz..tot die 8st jan 2011.ging met vriendin en ouders zwemmen of schaatsen, kregen later op de avond te horen via oudere zus dat de jongste met een meerderjarige in de cinema zit, is dan om middernacht thuis gekomen, totaal overstuur, geen zinning woord uit te krijgen tot 4.30 en de éérste keer haar armen gesnijd!!en van toen begon de miserie.. ik weet ook niet of zij wel beseft waarom dat ze daar zit, zij gaf aan ruzies thuis alleen op officiele papaieren staat een mof-situatie |
![]() |
![]() |