Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2012, 12:40   #215
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet volledig mee eens. De hulpverlening lost niet noodzakelijk het probleem op van wie om hulp vraagt.
Hier gaat het om een conflict tussen ouder en minderjarig kind. De hulpverlener (welzijnswerker) zal zich bezighouden met de minderjarige, en in het beste geval zonder beroep te doen op de juridische sector. Justitie wil juist dat ze meer en spontaner wordt betrokken. Zie ook mijn beginpost.

De meerderjarige vriend van de minderjarige dochter heeft een probleem in die zin dat een een contactverbod is. Juridisch. Zo lees ik het.
Als de ouder van de minderjarige fatalistisch reageert op het negeren van dit verbod dan is er reden om met de vinger naar de ouder te wijzen. Het initiatief tot interventie kwam uiteindelijk van de opvoeder(s).
Hopen dat een overheid je familiale probleemkes oplost is een illusie, dom zelfs, en ... dit wist je misschien al ... totaal tegen mijn principes omtrent overheidsbemoeiienis.
"hij" schreef ergens in een bericht(dat we gekopieerd hebben) dat hij "wist" dat ze gezegd had:ik kan het niet meer aan!over het afgelopen jaar vonden we meerdere zm-gedichten die ze gekopieerd had en 2 brieven van haar, zorgwekkend!
toen ik de consulente of de gezinsbegeleidster zei dat we meer over haar zouden vinden op haar laptop, kreeg ik dadelijk het antwoord:wat wil je daarmee bewijzen?

mijn dochter zit niet goed in haar vel, die vent "overlaadt" haar met cadeaus en simkaarten, beiden verbreken contact/straatverbod en zij stoot de HELE familie van zich weg!
wat zou daar nu zorgwekkend kunnen aan zijn??

we hoopten hem uit haar leven te krijgen zodat zij aan zichzelf zou kunnen werken eventeel met een psy maar zoals het nu loopt?stoot ze iedereen weg!
wij weten echt niet meer wat en als ik als moeder dan zie hoe de andere gezinsleden op haar leugens, enz... reageren, die hebben er genoeg van en zijn klaar om haar los te laten, maar ik kan dat verd... niet, DIT IS MIJN KIND!!!!
gast2 is offline   Met citaat antwoorden