Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2012, 13:14   #201
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
1.eris een contact-en straatverbod van hem naar haar
2.er is een contactverbod door jeugdrechter van haar naar hem(beiden negeren dit compleet)
3.was het verleden jaar dat een moeder voorwaardelijk veroordeeld werd in kortrijk omdat ze minderjarige dochter sex liet hebben met meerderjarige?
4.ze is al in het begin van het schooljaar betrokken in een autoongeval met hem(zij is toen gaan lopen voor politie er was)dus zo veilig is die vent niet!
6.geeft hij zelf aan dat zij het niet meer aan kan maar dat hij nu eenmaal gek op haar is en ervoor gaat
7.zet haar tegen de ouders op, in bv 2de gsm:ge moet doen wat gij wilt, gij moet niet luisteren naar anderen:maw grote mond, ik doe wat ik wil, gij hebt niks aan mij te zeggen
8.het verontrust ons als zij in hysterische buien ons aanviel maar vooral dat zij het "anders" zag:bv papa duwde haar met 1 hand op bovenlichaam terug in 1-zit zodat ze niet zou weglopen, was helemaal weg van hysterie en had mond aan binnen kant kapot gebeten, bloed liep uit haar mond, zij ervaarde het alsof papa haar wou wurgen, wou die klacht tegen politiagent maken maar die heeft op haar gebulderd dat 6/7 man hetzelfde vertellen, dat dit dan niet waar kon zijn(en het is allebehalve een pretje hoor als je lieve, behulpzame, vriendelijke, graag gezien meid, over de "rooie" gaat en ouders aanvalt ivm die man!
inmiddels bericht gehad dat zij nog 2 maand gaat er zitten dankzij consulente(waarvoor onze dank-ironisch bedoeld dan)
de vorige heeft dossier doorgegeven omdat vent haar dochters aansprak om ze uit te horen over de zaak.
de nieuwe consulente, vroeg ik verleden week in tel.gesprek welke onze rechten als ouders waren, 2x gevraagd, telkens antwoord, vraag dat maar aan de jeugdrechter!heb toen geantwoord:kunt ge niet, wilt ge niet, om moogt ge het niet zeggen!ik kan echt niet met dat mens praten, ben telkens in shock erna!(bibberen en ijskoud)
nu las ik toevallig toch op een site dat we bij de consulente terecht kunnen met onze vraag welke onze rechten als ouders zijn...hoe leuk, vermoed dat zij die site over jongerenwelzijn ook eens mag lezen!
Als er een contactverbod is ......kunnen jullie dan geen klacht neerleggen?
Kan zijn dat jullie dit al reeds doen en dat ik er over heb gelezen, maar ik snap niet dat ze niet optreden bij het telkens schenden van dat contactverbod.

En ergens volg ik Nynorsk wel....... ik zeg helemaal niet dat jou man voordien in het verleden iet smet jullie dochter heeft gedaan, zeker niet ...... maar kan haar niks overkomen zijn vroeger met een vriend des huizes, een neef, een oom, op school, in de jeugdbeweging ,...ofzo ? En dan bedoel ik geweldpleging, misbruik, al dan niet sexueel.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 17:15   #202
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als ik je verhaal lees, dan zou ik toch denken dat er al een probleem was voor ze die man leerde kennen....
zoveel is duidelijk. Nu nog willen zien en het eigenlijke werk kan beginnen
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 17:38   #203
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
En ergens volg ik Nynorsk wel....... ik zeg helemaal niet dat jou man voordien in het verleden iet smet jullie dochter heeft gedaan, zeker niet ...... maar kan haar niks overkomen zijn vroeger met een vriend des huizes, een neef, een oom, op school, in de jeugdbeweging ,...ofzo ? En dan bedoel ik geweldpleging, misbruik, al dan niet sexueel.
Ik zeg ook niet dat de pa het gedaan heeft, trouwens.
Maar er zijn zoveel tekenen: hysterische aanval bij het vertrekken naar school, niet meer naar school willen (maar onder dwang precies wel moeten), anorexia,... op zich allemaal problemen die niets bijzonders hoeven te zeggen, maar als je ziet hoe alles dan verder evolueert, zou ik toch denken dat er meer aan de hand was...

Als er trouwens iets is waar volwassen mannen die relaties willen met tieners goed in zijn, dan is het wel om dergelijke kwetsbare meisjes eruit te halen en een vertrouwenspersoon te worden.

Het sleutelwoord is communicatie, lijkt me, maar dat ontbreekt hier precies
Oud 27 februari 2012, 18:06   #204
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat de pa het gedaan heeft, trouwens.
Maar er zijn zoveel tekenen: hysterische aanval bij het vertrekken naar school, niet meer naar school willen (maar onder dwang precies wel moeten), anorexia,... op zich allemaal problemen die niets bijzonders hoeven te zeggen, maar als je ziet hoe alles dan verder evolueert, zou ik toch denken dat er meer aan de hand was...

Als er trouwens iets is waar volwassen mannen die relaties willen met tieners goed in zijn, dan is het wel om dergelijke kwetsbare meisjes eruit te halen en een vertrouwenspersoon te worden.

Het sleutelwoord is communicatie, lijkt me, maar dat ontbreekt hier precies

correct, NIEMAND heeft iets misdaan. Iedereen heeft iets gedaan.
Met schuld kom je nergens, zoek oplossingen. En oplossingen zijn niet: het is zijn schuld, het is haar schuld. Oplossingen beginnen met hoe gaan WIJ verder. Verder, niet terug niet naar vorig jaar niet naar toen jij dat en zij zus en dat was slecht, niks van, Je wilt samen verder deel uitmaken van elkaar's leven of je wilt het niet.
Oud 28 februari 2012, 09:05   #205
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

ik begrijp jullie reacteis wel, als je gaat lezen over oudermishandeling, kom je er steeds op uit, geisoleerde moeder, vader uithuizing, kind doet aan ouderpercificatie, dus neemt de rol van verantwoordelijke op zich
alleen...
dit klopt niet!

voordat ze eind 2009 ziek werd en 6 weken was van school was(okt-nov) op latijnse, waren er totaal geen problemen met haar, zéér leergierig, altijd gedreven om meer, in lagere leek ze een fotografisch geheugen te hebben, ze las het eenmaal en kende haar werk al, terwijl de zus,acharme, er uren moest over doen, bij wijze van spreken

maar toen ze dus zolang ziek was geweest en die dag naar school zou gaan, kreeg ze een acute vorm van schoolfobie,krijsend op de grond van buikpijn, ik wist niet wat er gebeurde want ze was toch genezen verklaard? ik kende het niet, had het ook nooit van gehoord en dankzij clb wisten we wat er gebeurde, 2de dag dankzij directie van school en trukkje haar toch mee naar school gekregen, het kon zich nog voordoen na vakanties...maar elk weekend was het zondagavond half rwaalf eer ze haar boeken uithaalde, ke kon doen wat je wou maar het gebeurde niet eerder...

toen kreeg ze neigingen tot anorexia, hoeveel keer school niet gebeld om te vragen als ze haar boterhammen wel op had gegeten?en dan leek alles goed te gaan midden 2010, vakantie ook, 2de middelbaar begon, nog ok tot we hoorden dat ze kennisgemaakt had met een 14j man wat we dadelijk verboden, zij was 13!!alles leek ok tot 8 jan 2011, papa brengt haar naar vriendinnetje om te gaan schaatsen met die haar ouders, bleek later dat ze er al na een uur vertrokken was.Wij dachten dat ze dus schaatsen was en achterbleef en dat ze misschien met de ouders waren gaan eten of zo, op sms werd niet gereageerd.Tot...oudste zus belde dat ze gehoord had, rond 20.00 dat onze jongste met die man in een cinema zat, niet dichtbij huis, wij in alle staten, bellen, sms-en en dat vriendinnetje dekte het potje nog toe, onze jongste durfde nog te vragen via sms of ze mocht blijven slapen bij haar vriendin, en wij maar bellen, sms-en, tot die vriendin per ongeluk naar mij stuurde, neem contact op met je ouders!ze kwam toen om middernacht thuis, liep huilend langs me naar de badkamer toe, zag dat ze haar de eerste keer had gesneden en was er overstuur tot 4.30!ik kreeg er geen zinnig woord uit wat er gebeurd was!niks!dan begon de miserie..7 tot 8 stuks cataflam vond ik in haar jas en tas, kende het niet, opgezocht:bleek pijnstillend, verdovend, niet onder 14j en op voorschrift, zij was 13j; ze zei dat ze dit van schoolgenootje kreeg voor pijn aan haar heupen(waarvoor ik al bij de ha ben geweest met haar), haar wijzen op de gevaren van die medicatie hielp niet en van wie ze het kreeg wou ze ook niet zeggen...ze kreeg ook te horen dat we totaal geen omgang wensten met die meerderjarige daar ze veel te jong was...maand erop 1e zm-brief, met school, clb, gesproken, onze dochter gaf aan naar kpc te willen(bleek later dat die vent zijn zus op jong leeftijd een zm-poging deed door polsen over te snijden en was opgenomen op kpc!), ik ging met haar naar kpc en zocht, dom genoeg, de fout bij mij, misschien te weinig aandacht door mijn mijn pijnen, enz..ze werd niet opgenomen en kon nog weken duren tot cgg, heb ze dan er zelf meesgesleurd naar cgg uit angst dat er iets met haar zou gebeuren...daar vertelde ze dat er veel ruzies waren thuis en dat ze een vriendje had van 15j! en ik vertellen over die 24j aan de andere psychologe, wie denk je dat ze geloofden??was inmiddels ook crisisteam -18 ingeschakeld, na vondst thuis van 2de zm-brief-pack met vriendin, hebben we zelf gevraagd haar te laten opnemen, cgg verwittigde ook bijz jz omdat ze dachten dat dreigning van ons uitkwam.Eer we op bezoek mochten, stond die vent met zijn zus al de volgende dag aan de poort van de psy instelling en werd niet binnen gelaten.Wij verboden er ALLE telefoons om terug een goed contact met haar te kunnen opbouwen, kun je je voorstellen toen wij de laatste keer op bezoek waren, er een tel binnenkwam van een schoolgenootje, wij waren stomverbaasd dat dit kon ondanks ons uitdrukkelijk verbod, vooraleer we beseften wat er gebeurden had ze de tel al vast, was schoolgenootje x, na 3 zinnen, ging ze over op ander toontje:hey, hoe is het?Wij ouders keken elkaar aan van, het zal toch niet waar zijn zeker?thuis hoorden we van oudste zus, dat het de zus van die vent was, dus na 3 sec hing hij ook aan tel met haar...bij overleg met oa kinderps had ik het opgeggooid over die tel wat binnenkwam, kregen te horen dat we als ouders ook neen hadden kunnen zeggen, heb toen geantwoord:hoeveel keer hebben wij als ouders niet de kans gekregen om neen te zeggen omdat we er niet waren toen er geen bezoekuur was??hhmm, dit viel niet in goede aarde.en verslag heb ik nooit van ze gekregen, moest verleden week horen van consulente dat in het verslag stond:zoek in gezinscontext of zoiets...later doken vele simkaarten op betaald door hem, in een 2de gsm stond geschreven:gijg moet doen wat gij wilt, gij moet niet luisteren naar anderen...

ik ga jullie nu laten, mijn papa heeft afspraak bij de oncoloog(waar onze dochter dus niks meer mee inzet, vroeger liet ze de deuren plat...), ben deze middag terug en zal verder neerpennen, jullie kunnen ook vragen stellen hoor, ik vind het niet aanvallend, eerder opluchtend dat we eindelijk ergens gehoord worden...groetjes
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 10:28   #206
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik begrijp jullie reacteis wel, als je gaat lezen over oudermishandeling, kom je er steeds op uit, geisoleerde moeder, vader uithuizing, kind doet aan ouderpercificatie, dus neemt de rol van verantwoordelijke op zich
alleen...
dit klopt niet!
Oudermishandeling is eigenlijk het mishandelen van de ouders door het kind.
Ik denk niet dat dat hier het geval is eh.

Citaat:
voordat ze eind 2009 ziek werd en 6 weken was van school was(okt-nov) op latijnse, waren er totaal geen problemen met haar, zéér leergierig, altijd gedreven om meer, in lagere leek ze een fotografisch geheugen te hebben, ze las het eenmaal en kende haar werk al, terwijl de zus,acharme, er uren moest over doen, bij wijze van spreken

maar toen ze dus zolang ziek was geweest en die dag naar school zou gaan, kreeg ze een acute vorm van schoolfobie,krijsend op de grond van buikpijn, ik wist niet wat er gebeurde want ze was toch genezen verklaard? ik kende het niet, had het ook nooit van gehoord en dankzij clb wisten we wat er gebeurde, 2de dag dankzij directie van school en trukkje haar toch mee naar school gekregen, het kon zich nog voordoen na vakanties...maar elk weekend was het zondagavond half rwaalf eer ze haar boeken uithaalde, ke kon doen wat je wou maar het gebeurde niet eerder...

toen kreeg ze neigingen tot anorexia, hoeveel keer school niet gebeld om te vragen als ze haar boterhammen wel op had gegeten?en dan leek alles goed te gaan midden 2010, vakantie ook, 2de middelbaar begon, nog ok tot we hoorden dat ze kennisgemaakt had met een 14j man wat we dadelijk verboden, zij was 13!!alles leek ok tot 8 jan 2011, papa brengt haar naar vriendinnetje om te gaan schaatsen met die haar ouders, bleek later dat ze er al na een uur vertrokken was.Wij dachten dat ze dus schaatsen was en achterbleef en dat ze misschien met de ouders waren gaan eten of zo, op sms werd niet gereageerd.Tot...oudste zus belde dat ze gehoord had, rond 20.00 dat onze jongste met die man in een cinema zat, niet dichtbij huis, wij in alle staten, bellen, sms-en en dat vriendinnetje dekte het potje nog toe, onze jongste durfde nog te vragen via sms of ze mocht blijven slapen bij haar vriendin, en wij maar bellen, sms-en, tot die vriendin per ongeluk naar mij stuurde, neem contact op met je ouders!ze kwam toen om middernacht thuis, liep huilend langs me naar de badkamer toe, zag dat ze haar de eerste keer had gesneden en was er overstuur tot 4.30!ik kreeg er geen zinnig woord uit wat er gebeurd was!niks!dan begon de miserie..7 tot 8 stuks cataflam vond ik in haar jas en tas, kende het niet, opgezocht:bleek pijnstillend, verdovend, niet onder 14j en op voorschrift, zij was 13j; ze zei dat ze dit van schoolgenootje kreeg voor pijn aan haar heupen(waarvoor ik al bij de ha ben geweest met haar), haar wijzen op de gevaren van die medicatie hielp niet en van wie ze het kreeg wou ze ook niet zeggen...ze kreeg ook te horen dat we totaal geen omgang wensten met die meerderjarige daar ze veel te jong was...maand erop 1e zm-brief, met school, clb, gesproken, onze dochter gaf aan naar kpc te willen(bleek later dat die vent zijn zus op jong leeftijd een zm-poging deed door polsen over te snijden en was opgenomen op kpc!), ik ging met haar naar kpc en zocht, dom genoeg, de fout bij mij, misschien te weinig aandacht door mijn mijn pijnen, enz..ze werd niet opgenomen en kon nog weken duren tot cgg, heb ze dan er zelf meesgesleurd naar cgg uit angst dat er iets met haar zou gebeuren...daar vertelde ze dat er veel ruzies waren thuis en dat ze een vriendje had van 15j! en ik vertellen over die 24j aan de andere psychologe, wie denk je dat ze geloofden??was inmiddels ook crisisteam -18 ingeschakeld, na vondst thuis van 2de zm-brief-pack met vriendin, hebben we zelf gevraagd haar te laten opnemen, cgg verwittigde ook bijz jz omdat ze dachten dat dreigning van ons uitkwam.Eer we op bezoek mochten, stond die vent met zijn zus al de volgende dag aan de poort van de psy instelling en werd niet binnen gelaten.Wij verboden er ALLE telefoons om terug een goed contact met haar te kunnen opbouwen, kun je je voorstellen toen wij de laatste keer op bezoek waren, er een tel binnenkwam van een schoolgenootje, wij waren stomverbaasd dat dit kon ondanks ons uitdrukkelijk verbod, vooraleer we beseften wat er gebeurden had ze de tel al vast, was schoolgenootje x, na 3 zinnen, ging ze over op ander toontje:hey, hoe is het?Wij ouders keken elkaar aan van, het zal toch niet waar zijn zeker?thuis hoorden we van oudste zus, dat het de zus van die vent was, dus na 3 sec hing hij ook aan tel met haar...bij overleg met oa kinderps had ik het opgeggooid over die tel wat binnenkwam, kregen te horen dat we als ouders ook neen hadden kunnen zeggen, heb toen geantwoord:hoeveel keer hebben wij als ouders niet de kans gekregen om neen te zeggen omdat we er niet waren toen er geen bezoekuur was??hhmm, dit viel niet in goede aarde.en verslag heb ik nooit van ze gekregen, moest verleden week horen van consulente dat in het verslag stond:zoek in gezinscontext of zoiets...later doken vele simkaarten op betaald door hem, in een 2de gsm stond geschreven:gijg moet doen wat gij wilt, gij moet niet luisteren naar anderen...

ik ga jullie nu laten, mijn papa heeft afspraak bij de oncoloog(waar onze dochter dus niks meer mee inzet, vroeger liet ze de deuren plat...), ben deze middag terug en zal verder neerpennen, jullie kunnen ook vragen stellen hoor, ik vind het niet aanvallend, eerder opluchtend dat we eindelijk ergens gehoord worden...groetjes
Ik wil niet vervelend doen, maar ik denk dat je dit al allemaal gezegd hebt hier?

Ik denk dat inderdaad alles slechts ok LEEK tot die 8e januari...
Waarom wou ze omgaan met die man?

Misschien is er inderdaad die 8e januari iets gebeurd tussen die man en zijzelf dat haar zo overstuur maakte, maar dat hoeft niet per sé, de oorzaak daarvan kan ook elders liggen?

Het zal ook wel niet de eerste keer geweest zijn dat ze afspraakjes had met die man. Het is mogelijk dat ze contact had met hem omdat ze bij hem 'iets' vond dat ze bij anderen niet vond. Als er op voorhand een trauma of een depressie aanwezig was, en ze vond in hem een vertrouwenspersoon om daarover te praten of zich geborgen te voelen, dan is dié avond het moment geweest dat dat ineens uiteenviel, want jullie waren het te weten gekomen... En dan kan er inderdaad zo'n uitbarsting komen, als manier om te zeggen: "er is iets heel erg en ik kan niet zeggen wat". Misschien heeft ze het nog steeds niet kunnen zeggen trouwens - ook niet tegen hulpverleners, ook niet tegen die vent. Dat weten we hier op het forum natuurlijk niet, want we hebben alleen maar jouw kant van het verhaal....
Oud 28 februari 2012, 10:52   #207
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik heb met ingehouden adem deze draad gelezen. En ik kan mij best voorstellen dat dit voor ouders echt hartverscheurend moet zijn. Maar ik heb zoiets van : genoeg is genoeg.

Hoe harder jullie "vechten" , hoe verder ze van jullie wegloopt.
Het kan harteloos lijken, maar moest dit mijn dochter zijn dan stopte ik het vechten. Laat haar los en laat het haar zelf ondervinden.
Dag Vlaamse Leeuwin,

Jij stelt voor dat forumlid Gast2 haar dochter van 15 jaar loslaat. Ik ben daar in zekere zin mee eens, maar de situatie is ondertussen zo geëvolueerd dat een overheid zich met de zaak is gaan bemoeien, op vraag van de ouders. Een overheid heeft werknemers voor wie de wet (verbod op seks tussen minderjarige en meerderjarige in dit geval) primeert.
Als Gast2 niet oplet dan houdt die overheid haar familiale situatie in de gaten, haar dochter in het bijzonder, tot haar dochter 18 jaar is. En dan is het: "uw dochter is 18 jaar en is vanaf nu volwassen".

Uw voorstel om de minderjarige los te laten is prima. Zolang je externen zich niet met de zaak laat bemoeien, en zeker geen (gesubsidieerde) overheidsinstanties die steeds willen bewijzen dat hun werk zo belangrijk is en zich blindstaren op pure wetgeving.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 11:09   #208
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ooohn maar lees eens over oudermishandeling op internet, allemaal fout door ouders die kind ergens wel verwaarloosden en dat kind dan doet aan ouderpercificatie(of zoiets)
Sorry, oudermishandeling doet hier niets ter zake.

Citaat:
2.vooraleer zij die man ontmoette, had zij nog nooit een hysterische bui gehad, laat staan, schoppen, slaan of bijten...waar zoek je het dan, denk je?
Ja, en ? Ben je nooit smoorverliefd geweest ? Al wie de liefde in de weg staat is een potentiële vijand, ook al gaat het om pa of ma.

Citaat:
3.gezinsbegeleidster geeft aan dat er meer aan de hand is, jaja, lees over oudermishandeling, dan snap je waar ze naar toe wil, alleen ze negeren compleet puntje nr 2 hierboven, je kan evengoed tegen een muur staan praten...en dan durven ze zeggen dat ik boos en gefrustreerd ben en dat de papa en de broers gelaten zijn maw ze hebben het opgegeven...
Als je niet oplet vertelt die gezinsbegeleiding dat het allemaal uw fout is. U bent trouwen de volwassene, ouder, die ... verondersteld wordt het meeste verstand te kunnen gebruiken.

Zet dat gezinsbegeleidinggedoe aan de deur. Vind een goeie vriendin waarmee te praten valt. Daar heb je meer aan. Overheidsconsulenten lossen uw probleem niet op.
Oud 28 februari 2012, 11:28   #209
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een laptop afnemen om welbepaalde ongewenste omgang te verbieden vind ik sowieso verkeerd, met of zonder afspraken. Ook de nuttige toepassingen, bv voor schoolwerk, worden hiermee ontzegd.
je hebt gelijk.
de etter in mij zou wel durven te argumenteren : vroeger werd geschreven met stylo op papier en daar werd ook mee gerekend, probeert ook een keer!
Oud 28 februari 2012, 11:31   #210
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ja, en ? Ben je nooit smoorverliefd geweest ? Al wie de liefde in de weg staat is een potentiële vijand, ook al gaat het om pa of ma.

Als je niet oplet vertelt die gezinsbegeleiding dat het allemaal uw fout is. U bent trouwen de volwassene, ouder, die ... verondersteld wordt het meeste verstand te kunnen gebruiken.

Zet dat gezinsbegeleidinggedoe aan de deur. Vind een goeie vriendin waarmee te praten valt. Daar heb je meer aan. Overheidsconsulenten lossen uw probleem niet op.

hou toch eens op met "allemaal u fout" en "allemaal zijn fout".
Hulpverlening werkt met de persoon die zich aanbiedt omdat die persoon een probleem heeft. In dit verhaal heeft gast2 een probleem met de relatiekeuze van haar kind. Dat kind heeft geen probleem, de vriend van het kind heeft geen probleem, de persoon die zich aanmeld met een probleem heeft een probleem en wil daar rond werken. Hulpverlening zal NOOIT meegaan in verhaaltjes als "het is allemaal zijn schuld", "het is maar begonnen nadat....", als dat wel gebeurt zijn het slechte hulpverleners.
Oud 28 februari 2012, 12:03   #211
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Hulpverlening werkt met de persoon die zich aanbiedt omdat die persoon een probleem heeft.
Niet volledig mee eens. De hulpverlening lost niet noodzakelijk het probleem op van wie om hulp vraagt.
Hier gaat het om een conflict tussen ouder en minderjarig kind. De hulpverlener (welzijnswerker) zal zich bezighouden met de minderjarige, en in het beste geval zonder beroep te doen op de juridische sector. Justitie wil juist dat ze meer en spontaner wordt betrokken. Zie ook mijn beginpost.

Citaat:
In dit verhaal heeft gast2 een probleem met de relatiekeuze van haar kind. Dat kind heeft geen probleem, de vriend van het kind heeft geen probleem, de persoon die zich aanmeld met een probleem heeft een probleem en wil daar rond werken. Hulpverlening zal NOOIT meegaan in verhaaltjes als "het is allemaal zijn schuld", "het is maar begonnen nadat....", als dat wel gebeurt zijn het slechte hulpverleners.
De meerderjarige vriend van de minderjarige dochter heeft een probleem in die zin dat een een contactverbod is. Juridisch. Zo lees ik het.
Als de ouder van de minderjarige fatalistisch reageert op het negeren van dit verbod dan is er reden om met de vinger naar de ouder te wijzen. Het initiatief tot interventie kwam uiteindelijk van de opvoeder(s).
Hopen dat een overheid je familiale probleemkes oplost is een illusie, dom zelfs, en ... dit wist je misschien al ... totaal tegen mijn principes omtrent overheidsbemoeiienis.
Oud 28 februari 2012, 12:07   #212
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De meerderjarige vriend van de minderjarige dochter heeft een probleem in die zin dat een een contactverbod is. Juridisch. Zo lees ik het.
Als de ouder van de minderjarige fatalistisch reageert op het negeren van dit verbod dan is er reden om met de vinger naar de ouder te wijzen. Het initiatief tot interventie kwam uiteindelijk van de opvoeder(s).
Hopen dat een overheid je familiale probleemkes oplost is een illusie, dom zelfs, en ... dit wist je misschien al ... totaal tegen mijn principes omtrent overheidsbemoeiienis.
maar als het kind dan onder de hoede van de hulpverleners is gesteld - in loco parentis - dan zijn ZIJ toch wel verantwoordelijk zou ik denken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:08   #213
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
je hebt gelijk.
de etter in mij zou wel durven te argumenteren : vroeger werd geschreven met stylo op papier en daar werd ook mee gerekend, probeert ook een keer!
Maar neen Dude. Je bent geen etter.
Ik gebruik nog enkel een stylo voor een verplichte handtekening. Ik kan niet meer schoonschrijven zoals in mijn liefdesbrieven van 35 jaar geleden.
Neen, ik probeer het niet meer.
Oud 28 februari 2012, 12:26   #214
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
maar als het kind dan onder de hoede van de hulpverleners is gesteld - in loco parentis - dan zijn ZIJ toch wel verantwoordelijk zou ik denken.
Binnen de hulpverlening van de welzijnssector bestaat er geen afdwingbare verantwoordelijkheid.
Oud 28 februari 2012, 12:40   #215
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Niet volledig mee eens. De hulpverlening lost niet noodzakelijk het probleem op van wie om hulp vraagt.
Hier gaat het om een conflict tussen ouder en minderjarig kind. De hulpverlener (welzijnswerker) zal zich bezighouden met de minderjarige, en in het beste geval zonder beroep te doen op de juridische sector. Justitie wil juist dat ze meer en spontaner wordt betrokken. Zie ook mijn beginpost.

"hij" schreef ergens in een bericht(dat we gekopieerd hebben) dat hij "wist" dat ze gezegd had:ik kan het niet meer aan!over het afgelopen jaar vonden we meerdere zm-gedichten die ze gekopieerd had en 2 brieven van haar, zorgwekkend!
toen ik de consulente of de gezinsbegeleidster zei dat we meer over haar zouden vinden op haar laptop, kreeg ik dadelijk het antwoord:wat wil je daarmee bewijzen?

mijn dochter zit niet goed in haar vel, die vent "overlaadt" haar met cadeaus en simkaarten, beiden verbreken contact/straatverbod en zij stoot de HELE familie van zich weg!
wat zou daar nu zorgwekkend kunnen aan zijn??

we hoopten hem uit haar leven te krijgen zodat zij aan zichzelf zou kunnen werken eventeel met een psy maar zoals het nu loopt?stoot ze iedereen weg!
wij weten echt niet meer wat en als ik als moeder dan zie hoe de andere gezinsleden op haar leugens, enz... reageren, die hebben er genoeg van en zijn klaar om haar los te laten, maar ik kan dat verd... niet, DIT IS MIJN KIND!!!!
Oud 28 februari 2012, 12:44   #216
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

wij kunnen ze niet aan de deur zetten, het is van netjes meewerken of we raken onze dochter helemaal kwijt, ze zal er nog 2 maanden verblijven en staat al op een wachtlijst van in een leefgroep of zoiets
vraag ik aan de consulent welke onze rechten als ouders zijn, krijg ik 2x te horen, vraag dat maar aan de jeugdrechter!terwijl op een site van jongerenwelzijn staat:dat je met vragen over je rechten als ouders bij de consulente terecht kan!!

ik wil een andere waar je wel kan mee praten, de vorige heeft het dossier doorgegeven omdat die vent haar dochters had willen uithoren over de zaak, zover gaat die en hij zegt steeds:ze kunnen me niks, ik doe niks verkeerd!
Oud 28 februari 2012, 12:45   #217
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"hij" schreef ergens in een bericht(dat we gekopieerd hebben) dat hij "wist" dat ze gezegd had:ik kan het niet meer aan!over het afgelopen jaar vonden we meerdere zm-gedichten die ze gekopieerd had en 2 brieven van haar, zorgwekkend!
toen ik de consulente of de gezinsbegeleidster zei dat we meer over haar zouden vinden op haar laptop, kreeg ik dadelijk het antwoord:wat wil je daarmee bewijzen?

mijn dochter zit niet goed in haar vel, die vent "overlaadt" haar met cadeaus en simkaarten, beiden verbreken contact/straatverbod en zij stoot de HELE familie van zich weg!
wat zou daar nu zorgwekkend kunnen aan zijn??

we hoopten hem uit haar leven te krijgen zodat zij aan zichzelf zou kunnen werken eventeel met een psy maar zoals het nu loopt?stoot ze iedereen weg!
wij weten echt niet meer wat en als ik als moeder dan zie hoe de andere gezinsleden op haar leugens, enz... reageren, die hebben er genoeg van en zijn klaar om haar los te laten, maar ik kan dat verd... niet, DIT IS MIJN KIND!!!!
Ik krijg zo het beklemmende gevoel dat jullie al haar persoonlijke dingen zitten te doorzoeken?
Oud 28 februari 2012, 12:51   #218
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg zo het beklemmende gevoel dat jullie al haar persoonlijke dingen zitten te doorzoeken?
een kind van 14? onder de gegeven omstandigheden denk ik toch wel dat dit noodzakelijk is zeker?

- zelfmoordneigingen (daarom niet altijd superernstig te nemen bij pubers, maar wel nakijken, mag het nog?)

- contacten met 14 jaar ouder man die haar van haar ouders wil verwijderen (mogen ouders zich daar nog mee bemoeien denk je?)

Het is toch de bedoeling om het kind te helpen en te zoeken waar het grote probleem is ontstaan. Waaruit is die schoolfobie voortgekomen? Mogen de ouders in de spullen nog zoeken naar mogelijke aanwijzingen? of moeten ze dit aan de politie??? overlaten of aan die twintigjarige opvoederkes?

Ik zou - met de ervaring die ik heb - gewoon zèlf naar de psychiater stappen, contacten nemen met een psychiatrische inrichting, en OP EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID ALS OUDER, de nodige hulp zoeken en aanbieden;
Het probleem met die staatsinstellingen als CBJ is dat ze net doen of zij alle macht in handen hebben, terwijl er geen enkele jeugdrechtbank bij te pas komt. Het "advies" van hun halfslachtige opvoedsterkes of psychologen (geen erkende functie) doen ze af als "verplicht". Terwijl we toch wel in een land leven waar medische hulpverlening VRIJ is zou ik denken.

Ik maak onderscheid voor zaken waar de jeugdrechtbank is tussengekomen en een uitspraak heeft gedaan, maar niét voor situaties met puberale stoornissen waar men als ouder beter zo ver mogelijk van de staatsinstellingen kan blijven of heel de toekomst van uw kind is naar de knoppen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 februari 2012 om 12:52.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:52   #219
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
zou u als ouder niet overal beginnen te zoeken naar wat je kind in je hoofd speelt als het zm-gedachten heeft?trouwens, die laptop gaat nog gebruikt voor voor proces tegen hem, dus of we nu het eerder of later wisten, zoveel te sneller zou de juiste hulpverlening kunnen staarten?
ps:hebt u kinderen?
Oud 28 februari 2012, 12:53   #220
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

11j oudere man, was vandaag te snel met typen, hij is inmiddels 26!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be