Los bericht bekijken
Oud 3 april 2012, 20:18   #162
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De goudbubble:
Schoon kaartje maar dat zegt totaal niks, behalve dat de prijzen aan het stijgen zijn.
Geen woord over vraag en aanbod, geen woord over het verschil tussen papieren goud en fysiek goud, geen woord over de rol van de centrale banken, geen woord over de bankencrisis die er vandaag is.
Geen enkel steekhoudend argument kortom.

Citaat:
Dat ziet zelfs een blinde.
Dat is het soort argumenten zoals "iedereen weet dat...".
Een dogma, meer niet.

Citaat:
Maar kom, 30 jaar constante stijging zijn we gewoon. Aslk en fortis zijn ook 30 jaar continu gestegen.
Er is geen dertig jaar constante stijging maar tien jaar. Dus nog zeker twintig jaar te gaan.

Citaat:
Hoeveel nullen je in de goudprijs zet interesseert me niet. Inherent is het immers 00000000 zonder enig ander cijfer.
Ik zal er aan denken als ik mijn zilver en goud over enkele jaren aan het tienvoud verkoop.
En vijfduizend jaar aan wereldgeschiedenis negeren, het is een klassieke fout die vroeg of laat zwaar betaald wordt.

Citaat:
Industrieel is goud inderdaad hier en daar wel leuk, maar verre van noodzakelijk en er zijn vele goedkopere en betere alternatieven.
Jep, zilver is het alternatief en dat groeit exponentieel.
Denk er maar eens aan de volgende keer als u een computer, gsm, ijskast, tv of auto koopt: u doet mijn spaarkapitaal weer met enkele centen stijgen.

Citaat:
De primaire functie van goud is het binden van een vrouw. Als goud lelijk was, zou het op dit moment nog geen tientje per kilo opbrengen.
Vijfduizend jaar geschiedenis, heeft geen effect voor Effect.
Bolleke Wol is offline