Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Is het toegelaten om eerlijk te zijn ?
Laat deze discutie los staan van vooroordelen , en ik wil geensinds veroordelingen uiten over de doodslag van de brusselse controleur .
MAAR , ik ben een vlaamse burger die kei hard werkt en veel belastingen heeft betaald . ik ben zeer verantwoordelijk voor wat ik doe en heel beleefd , al moet ik van mijzelf toegeven dat ik sensitiever wordt en al eens uit mijn kram durf schieten en mijn maag rond draait bij machteloosheid en zeker bij onrecht .
OK tijd om uit den hoek te komen ...................
Wanneer je 30 jaar lang gewerkt hebt als een paard , je stopt met Uw auto in de stad en springt aan de overkant van de straat binnen in een krantewinkel , je komt buiten en daar staat plots een kennis voor je neus , je slaat een babbeltje en plots kijk je naar de overkant van de straat en er staat een parkeeragentje van vreemde origine die nog nooit één uur gewerkt heeft en dan plots champetterke mag spelen en die U eens gaat vertellen dat je dat niet mag doen, dan draait mijn maag in mijn buik ,
Een bruin buschaufeurke van de lijn die halt houd waar het hem goed uitkomt alsof hij met zijne kameel in de woestijn staat en dan zonder boe of ba vertrekt en nog een minachten gebaar naar u uit alsof hij alle rechten van de wereld heeft . dat wringt soms wreed .
Zelfs al weet je dat je een beetje in de fout bent en op 200 m van de deur rap rap gaat tanken en je veiligheidgordel niet om hebt en dan ineens een politie agentje van Marrokaanse afkomst je de les komt spellen alsof je een klein kind bent .
Ik denk dat velen het moeilijk hebben met vreemdelingen die dergelijke gezags functies uitoefenen en met een glimlach op het aangezicht en op een vrij arrogant maniertje u de les lezen .
Kennen jullie dat , of zit er iets anders fout ?
|
Ik merk twee dingen die fout zouden kunnen zitten in uw hoofd:
1. blanke man is meester over gekleurde man
2. blanke man denkt privileges te hebben
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
|