Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 08:18   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Gezag vervaagd en agressie groeid .

Is het toegelaten om eerlijk te zijn ?

Laat deze discutie los staan van vooroordelen , en ik wil geensinds veroordelingen uiten over de doodslag van de brusselse controleur .

MAAR , ik ben een vlaamse burger die kei hard werkt en veel belastingen heeft betaald . ik ben zeer verantwoordelijk voor wat ik doe en heel beleefd , al moet ik van mijzelf toegeven dat ik sensitiever wordt en al eens uit mijn kram durf schieten en mijn maag rond draait bij machteloosheid en zeker bij onrecht .

OK tijd om uit den hoek te komen ...................

Wanneer je 30 jaar lang gewerkt hebt als een paard , je stopt met Uw auto in de stad en springt aan de overkant van de straat binnen in een krantewinkel , je komt buiten en daar staat plots een kennis voor je neus , je slaat een babbeltje en plots kijk je naar de overkant van de straat en er staat een parkeeragentje van vreemde origine die nog nooit één uur gewerkt heeft en dan plots champetterke mag spelen en die U eens gaat vertellen dat je dat niet mag doen, dan draait mijn maag in mijn buik ,

Een bruin buschaufeurke van de lijn die halt houd waar het hem goed uitkomt alsof hij met zijne kameel in de woestijn staat en dan zonder boe of ba vertrekt en nog een minachten gebaar naar u uit alsof hij alle rechten van de wereld heeft . dat wringt soms wreed .

Zelfs al weet je dat je een beetje in de fout bent en op 200 m van de deur rap rap gaat tanken en je veiligheidgordel niet om hebt en dan ineens een politie agentje van Marrokaanse afkomst je de les komt spellen alsof je een klein kind bent .

Ik denk dat velen het moeilijk hebben met vreemdelingen die dergelijke gezags functies uitoefenen en met een glimlach op het aangezicht en op een vrij arrogant maniertje u de les lezen .

Kennen jullie dat , of zit er iets anders fout ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:25   #2
giserke
Banneling

Standaard

Zit er iets fout?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:27   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het is toegelaten van uw gramschap te uiten..

Helaas kan ik alleen maar bevestigen wat u zegt maar moet ik het eerlijkshalve uit het multiculturele kader halen omdat dit niet volledig klopt..

Parkeerswachters (pseudo-agentjes) autochtonen of allochtonen zijn nergens populair..gezag leggen in handen van laaggeschoolde personen die niet beschikken over een relativeringsvermogen of feitelijk ongeschikt zijn voor gezag uit te oefenen ,is de arrogantie uitlokken.

Idem dito voor buschauffeurs

Agenten met een 'attitude' zijn makkelijker aan te klagen via het comité P
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:31   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Helaas kan ik alleen maar bevestigen wat u zegt maar moet ik het eerlijkshalve uit het multiculturele kader halen omdat dit niet volledig klopt..

Parkeerswachters (pseudo-agentjes) autochtonen of allochtonen zijn nergens populair..gezag leggen in handen van laaggeschoolde personen die niet beschikken over een relativeringsvermogen of feitelijk ongeschikt zijn voor gezag uit te oefenen ,is de arrogantie uitlokken.

²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:38   #5
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Agenten zijn nooit populair... behalve als je ze nodig hebt.

Beetje gelijk advocaten.

Of alle andere beroepen die zich rond handhaven van de openbare orde of uitoefenen van uitvoerende macht situeren.
Gerechtsdeurwaarders, rechters, agenten, belastingscontroleurs, arbeidsgeneesheren, administratie... Iemand met een kort lontje zal snel problemen hebben met eenieder van die mensen die ze enigzins tegen de haren instrijken.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:40   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Laat deze discutie los staan van vooroordelen , en ik wil geensinds veroordelingen uiten over de doodslag van de brusselse controleur .

MAAR , ik ben een vlaamse burger die kei hard werkt en veel belastingen heeft betaald . ik ben zeer verantwoordelijk voor wat ik doe en heel beleefd , al moet ik van mijzelf toegeven dat ik sensitiever wordt en al eens uit mijn kram durf schieten en mijn maag rond draait bij machteloosheid en zeker bij onrecht .

Wanneer je 30 jaar lang gewerkt hebt als een paard , je stopt met Uw auto in de stad en springt aan de overkant van de straat binnen in een krantewinkel , je komt buiten en daar staat plots een kennis voor je neus , je slaat een babbeltje en plots kijk je naar de overkant van de straat en er staat een parkeeragentje van vreemde origine die nog nooit één uur gewerkt heeft en dan plots champetterke mag spelen en die U eens gaat vertellen dat je dat niet mag doen, dan draait mijn maag in mijn buik ,

Een bruin buschaufeurke van de lijn die halt houd waar het hem goed uitkomt alsof hij met zijne kameel in de woestijn staat en dan zonder boe of ba vertrekt en nog een minachten gebaar naar u uit alsof hij alle rechten van de wereld heeft . dat wringt soms wreed .

Zelfs al weet je dat je een beetje in de fout bent en op 200 m van de deur rap rap gaat tanken en je veiligheidgordel niet om hebt en dan ineens een politie agentje van Marrokaanse afkomst je de les komt spellen alsof je een klein kind bent .

Ik denk dat velen het moeilijk hebben met vreemdelingen die dergelijke gezags functies uitoefenen en met een glimlach op het aangezicht en op een vrij arrogant maniertje u de les lezen .

Ik merk twee dingen die fout zouden kunnen zitten in uw hoofd:

1. blanke man is meester over gekleurde man
2. blanke man denkt privileges te hebben
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:44   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Klagen als allochtonen niet werken, en klagen als ze wel werken en je bovendien op je eigen fouten wijzen.

Il faut le faire.
Oud 11 april 2012, 08:47   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Klagen als allochtonen niet werken, en klagen als ze wel werken en je bovendien op je eigen fouten wijzen.

Il faut le faire.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 11 april 2012, 08:58   #9
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En dan ben je er wellicht verbaasd over dat Vlamingen als jij als racisten weggezet worden?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 08:59   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Zou de toenemende agressie niet eerder te maken met het teveel aan gezag in onze maatschappij ? Tegenwoordig moet tegenover ALLES een moreel oordeel staan (tot zelfs houtkacheltjes toe). Mensen worden gedumpt terwijl ze perfect beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt... We leven als sardinen opeengepakt in dit kleine landje, waar niets nog onopgemerkt blijft en waar de bemoeienissen steeds stijgen. Kliklijnen..... dat in combinatie met de straffeloosheid lijkt mij een goede cocktail voor een toenemende mate van agressie. Ik denk als u pleit voor meer van hetzelfde dat u een tegengesteld effect zult krijgen. Dereglementering + meer repressie tegenover échte misdaden is m.i. de oplosssing
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 09:00   #11
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik merk twee dingen die fout zouden kunnen zitten in uw hoofd:

1. blanke man is meester over gekleurde man
2. blanke man denkt privileges te hebben
Niet echt , maar ik moet in een ander land ook niet met het vingertje gaan zwaaien en zeker niet het champetterke gaan spelen .

En ik voel me zeker geen meester over een gekleurde medemens . ik voel me wel soms in mijn eigen omgeving geviseerd .

En het is niet de bedoeling hier deze discutie over mijzelf te laten gaan .

Ik wil discuteren over het gezag en het gevoel rond gezagsdragers

Ik wil absoluut geen carte blance krijgen om overtredingen te mogen maken omdat ik kan aantonen dat ik werk en belastingen betaal .

Maar als iemand mij op een asociale manier gezag afdwingt die ten aanzien van onze maatschappij nog geen enkel meerwaarde heeft betekend en enkel een profitariaat jobke misbruikt om te domineren , dan heb ik het daar moeilijk mee .dat zijn niet de juiste personen om gezag af te dwingen .

En als een parkeerwachter je verbaal aanspreekt omdat je met een vriend of kennis op de stoep staat te praten dan wringt er iets .

Stel U maar eens voor dat je tegen 3 vreemdelingen die op de stoep staan te praten zou zeggen om wat opzij te gaan . Je ontketend een rel mat 100 man .

Zij mogen gewoon in hte midden van de weg stoppen met hun wagen , het raampje open draaien en een babbeltje doen terwijl ze het verkeer ophouden . Durf jij te reageren ?

En dat soort mensen gaan een andere broek aan trekken en u eens uitleggen hoe het moet ? Respect moet je verdienen , niet afdwingen .
Oud 11 april 2012, 09:00   #12
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Il faut le faire.
3

Het is opvallend hoe vaak :
Citaat:
Wanneer je xx jaar lang gewerkt hebt als een paard...
als excuus gebruikt wordt om daarna openlijk de grootste onzin te verkondigen met een ferme klodder racisme erin.

Als je xx jaar lang werkt als een paard en je betaalt xx jaar belasting, krijg je dan plots recht op een geprivileerde behandeling 'Slegs vir blanke'?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 09:01   #13
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Agenten zijn dikwijls ook kinderen die niet genoeg hun best deden op school of te dom waren he. Men moet dat durven zeggen
Oud 11 april 2012, 09:03   #14
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt , maar ik moet in een ander land ook niet met het vingertje gaan zwaaien en zeker niet het champetterke gaan spelen .

En ik voel me zeker geen meester over een gekleurde medemens . ik voel me wel soms in mijn eigen omgeving geviseerd .

Ik wil absoluut geen carte blance krijgen om overtredingen te mogen maken omdat ik kan aantonen dat ik werk en belastingen betaal .

Maar als iemand mij op een asociale manier gezag afdwingt die ten aanzien van onze maatschappij nog geen enkel meerwaarde heeft betekend en enkel een profitariaat jobke misbruikt om te domineren , dan heb ik het daar moeilijk mee .dat zijn niet de juiste personen om gezag af te dwingen .

En als een parkeerwachter je verbaal aanspreekt omdat je met een vriend of kennis op de stoep staat te praten dan wringt er iets .

Stel U maar eens voor dat je tegen 3 vreemdelingen die op de stoep staan te praten zou zeggen om wat opzij te gaan . Je ontketend een rel mat 100 man .

Zij mogen gewoon in hte midden van de weg stoppen met hun wagen , het raampje open draaien en een babbeltje doen terwijl ze het verkeer ophouden . Durf jij te reageren ?

En dat soort mensen gaan een andere broek aan trekken en u eens uitleggen hoe het moet ? Respect moet je verdienen , niet afdwingen .
Het zijn evengoed Belgen.

De rest zijn gewoon vooroordelen.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 09:05   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

....

Neen, ik heb er geen moeite mee als ik in fout ben en daarbij "correct gepakt" wordt. Niet bij een witte of niet bij een zwarte agent.

Dat wil niet zeggen dat ik met gans het systeem akkoord zou gaan (vb. draad in mobiliteit en verkeer ...), maar dat is wat anders.

Heel uwen uitleg doet mij trouwens denken aan een paar oudere mannen die ik vroeger kende, en die hetzelfde zegden van vrouwen.
Zij zouden nooit aanvaarden dat er op hun werk een vrouw als hun baas zou aangeduid worden. Zij vonden het beneden alle peil dat een vrouwelijke flik hen zou pakken.

Doet uwen gordel aan of ga met de velo.
Betaal uw parkeergeld of rijd naar een winkel buiten de blauwe zone.
Sta op tijd op en zorg dat je tijdig aan de bushalte zijt.

Veeg voor je eigen deur, en heel de straat zou proper kunnen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 09:07   #16
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik zou zelfs een dergelijk jobke &als bv parkeeragent weigeren om te doen ook al betaald men mij daar 3000 € per maand voor .

De nuttelozen van de wacht . ga eens een echte job met echt werk doen en maak dan wat van uw kloten als eerst iets echt gepresteerd hebt .
Oud 11 april 2012, 09:07   #17
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, ik heb er geen moeite mee als ik in fout ben en daarbij "correct gepakt" wordt. Niet bij een witte of niet bij een zwarte agent.

Dat wil niet zeggen dat ik met gans het systeem akkoord zou gaan (vb. draad in mobiliteit en verkeer ...), maar dat is wat anders.

Heel uwen uitleg doet mij trouwens denken aan een paar oudere mannen die ik vroeger kende, en die hetzelfde zegden van vrouwen.
Zij zouden nooit aanvaarden dat er op hun werk een vrouw als hun baas zou aangeduid worden. Zij vonden het beneden alle peil dat een vrouwelijke flik hen zou pakken.

Doet uwen gordel aan of ga met de velo.
Betaal uw parkeergeld of rijd naar een winkel buiten de blauwe zone.
Sta op tijd op en zorg dat je tijdig aan de bushalte zijt.

Veeg voor je eigen deur, en heel de straat zou proper kunnen worden.
Ik voel de agressie al opborrelen bij het lezen van uw post. Ik zeg maar : bent u niet wat te betuttelend?
Oud 11 april 2012, 09:07   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Agenten zijn dikwijls ook kinderen die niet genoeg hun best deden op school of te dom waren he. Men moet dat durven zeggen
Maar waarom mag men dat niet zeggen van de kassierster of de metser?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 09:14   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik voel de agressie al opborrelen bij het lezen van uw post. Ik zeg maar : bent u niet wat te betuttelend?
Je mag mij betuttelend noemen als ik beweer dat je maar je gordel moet aandoen in je auto, en als je het niet doet en je gepakt wordt, je maar moet betalen.
Mijn kleinkinderen moeten het niet riskeren in mijn auto eventjes vergeten de klik te doen. Oké, mijn schoonmoeder dat is wat anders, maar dat zal je me wel vergeven.

Agressie opborrelen ? Of alleen maar geïrriteerd omdat je je gefnuikt voelt in je meerderwaardigheidscomplex dat jij vindt dat jij overal je voeten aan mag vegen?
Jouw probleem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 09:17   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Arme blanke man... zo achteruitgesteld, zeg.

Je hebt het helemaal niet over "gezag" , enkel over wie "domineert" wie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be