Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
Die problemen zijn er zeker, maar niet iedereen raakt emotioneel in de war door abortus. Er zijn ook vrouwen die ontzettend blij zijn dat ze abortus hebben gepleegd.
|
Dat is juist.
Maar men spreekt toch van 12% tot 29%. Dit zijn dat cijfers die spreken over het aantal gevallen waarover een taboesfeer hangt. Het postabortussybdroom is niet iets, waarmee voorstanders van abortus en/of de abortusplegende vrouwen zelf mee te koop lopen. De ware cijfers liggen waarschijnlijk hoger. Want een aantal vrouwen zoekt zelfs geen hulp en komen niet in de statistieken. Of weten niet eens dat ze het hebben.
Maar kom. Stel dat ik dolgraag naar Amerika zou gaan omdat daar bijvoorbeeld een schitterende job op me zou liggen te wachten die heel mijn toekomst kan bepalen of zoiets,...
... ik denk niet dat ik het zou nemen als men bij de start zou zeggen dat het vliegtuig 12% tot 29% kans heeft om onderweg ergens neer te storten.
Of ik zou ook geen drankje drinken als de kans bestaat van 12% tot 29% dan ik erdoor vergiftigd zou worden.
Zeker niet als er alternatieven bestaan.
Maar zo stelt men het niet voor natuurlijk. Het is zoals ik zei. Het postabortussyndroom, hangt in de taboesfeer. Men zwijgt erover.
Bovendien komt het syndroom ook niet meteen boven water. Na de abortus kan ze zich opgelucht voelen. Ze moet er ook niet meer over praten, het leven gaat verder. Haar echte gevoelens worden niet toegelaten.
Maar dan, tijdens een bepaalde gebeurtenis of in een bepaalde periode (bijvoorbeeld de uitgetelde datum, een gewenste zwangerschap, een zus of een vriendin krijgt een baby etc. etc.) komen er opeens allerlei onverwachte gevoelens boven. Alles wat in het verleden verdrongen is, komt plots boven.
En ergens weet men dat wel. Het is mede daarom dat men probeert mensen die pro life zijn het zwijgen op te leggen, want de aborterende vrouw zou wel eens gekwetst kunnen worden.... is het niet?
Lees ook eens het verhaal van vrouwen die het overkwam.
http://www.schreeuwomleven.nl/na%20e.../nathalie.html
Paulus.