Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune
Als rasechte Vlaming heb ik er geen enkel probleem mee om Brussel volledig los te laten in geval van onafhankelijkheid. Redenen genoeg, het kost ons veel geld, we krijgen niks terug als terreur. Gewoon muur rondbouwen en als Brusselaars naar Vlaanderen willen komen, gewoon grenspost passeren, kwestie van het gespuis in Brussel dat verantwoordelijk is voor les faits divers van Freddy Thielemans intramuros te houden. En voor de Vlamingen die in Brussel blijven werken maar in Vlaanderen wonen heb ik volgend voorstel. Vermits deze dan hun belastingen in Brussel zullen betalen moet Vlaanderen bereid zijn om hetgeen ze eventueel meer in Brussel betalen terug te geven via de Vlaamse belastingsbrief. Ik kijk er echt naar uit naar het post-Belgie tijdperk, met een aktief zetelende president, en grote bindende volksreferenda voor alle grote politieke vraagstukken maw democratie in zijn bijna puurste vorm.
|
Bingo!
En tegenover een onafhankelijk Vlaanderen zullen de 19 Brusselse Beuelemansbaronnen wel héél mak blijven. Want op wie moeten ze beroep doen om hun financiën een beetje op orde te houden?