Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Ik heb er begrip voor dat werkgevers discrimineren op basis van uiterlijk, op dezelfde manier dat ik er begrip voor heb dat iemand met een laag inkomen af en toe steelt als makkelijke bijverdienste.
Die eerste doet aan kansrekenen en probeert zoveel mogelijk winst te maken. Die tweede doet wat nodig is om net als de mensen rondom zich van een degelijke welvaart te kunnen genieten.
Ik ben zelfs tegen positieve discriminatie. Het maakt mij niet uit WIE werkloos is. Het raakt me wel dat er dan beweerd wordt dat het de eigen schuld van de individuele immigrant is dat die niet geselecteerd wordt, en arm blijft. Geen rechtvaardiging voor stelen, maar wel volstrekt normaal dat een groep met meer armen meer dieven kent, en dat die groep minder makkelijk verandert wanneer hen minder kansen geboden wordt.
Ik beschouw die werknemers die geen immigranten willen eigenlijk niet per se als racisten. In de praktijk zal een groot deel ervan dat wel zijn, maar soit.
Mijn bewering i.v.m. anti-immigratie is gebaseerd op een studie i.v.m. stemmers van partijen en scholingsgraad, waarin CD&V, Open VLD, sp.a, Groen, N-VA en Vlaams Belang met elkaar vergeleken werden.
Er waren twee opvallende uitschieters: Vlaams Belang had percentueel de meeste laaggeschoolden en amper de helft hooggeschoolden van het gemiddelde. Groen haalde ongeveer de helft van de stemmen van hooggeschoolden, bijna het dubbele van het gemiddelde. De rest zat, vergeleken met de verschillen van Groen en Vlaams Belang, zeer dicht bij elkaar.
En daarbij: niemand is echt pro immigratie. Iedereen zou liever hebben dat er geen noodzaak was om te migreren; dat de situatie in alle landen uitstekend zou zijn. Waar het werkelijk om draait, is of we solidair willen zijn met immigranten; of we onze altruïstische gevoelens kunnen aanwenden om anderen onbaatzuchtig te helpen.
Het is heel begrijpelijk dat laaggeschoolden meer dan anderen zo weinig mogelijk solidair willen zijn met immigranten, in de hoop dat zijzelf zo gespaard worden. (Dat zijzelf zo gespaard worden is uiteraard wishful thinking.)
|
Dit is een mening die totaal van de pot gerukt is.
-Werkgevers discrimineren niet op basis van uiterlijk, maar op basis van arbeidsattitude die bij de ene groep sneller in vraag gesteld wordt dan bij de andere.
- Het hebben van een laag inkomen is allerminst een excuus op te stelen,of gaat u aan de volgende bejaarde die op straat beroofd wordt maar even uitleggen dat die sukkel dat doet omdat zijn uitkering te laag is en stelen dus een makkelijke bijverdienste is

- Uw studie houdt geen enkel verband met uw beweringen, nogal wiedes dat wie de sociale leefruimte van migranten deelt in " aandachtswijken" meer hinder ondervindt dan een " middenklase" die leuk stemt maar in de straat amper een allochtoon heeft wonen.
Het Vlaams belang haalt stemmen in Antwerpen Noord, Hoboken en Kiel, Deurne Noord en het Dokske in Merksem, wat " toevallig" wijken zijn waar veel migranten wonen en sociale verdringing ontstaat, dat verklaart stemgedrag!
Dat komt omdat die mensen zich door traditionele partijen niet gehoord of gezien voelen,Hoboken was vroeger een " rood nest".