Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 29 april 2012, 21:58   #10301
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij ergert je genoeg aan berichten waarop je besluit ze te rapporteren (met enige trots) hoewel je eveneens kunt besluiten ze gewoon te negeren.
Ik rapporteer in principe alleen berichten waarin scheldpartijen of persoonlijke aanvallen voorkomen. Als ik elk bericht moest rapporteren omdat het me "ergert", dan kon ik de godganse dag niets anders doen dan berichten rapporteren. Dat is nog van een andere orde dan te vragen om een hele draad te sluiten, omdat je je daar toevallig aan ergert. Als de inhoud je niet zint, ga dan gewoon ergens anders. Da's toch niet zo ingewikkeld?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2012, 22:00   #10302
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je door het bos de bomen niet meer kunt zien Raf, en de discussie uiteindelijk over niets dan speculaties gaat.

Beide zijden ergeren me eerlijk gezegd enorm en er wordt langs alle kanten loos gedreigd, vooringenomen, &c.

Dan mag ik als "neutrale" forummer toch ijveren om in te grijpen?
Speculaas, heerlijk speculaas. Met voldongen feiten zijn we niks.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 22:03   #10303
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Zijn er geen fora die een beetje minder partijdig zijn?
http://forum.politics.be/showpost.ph...04&postcount=1
Die quote legt véél uit.
filosoof is offline  
Oud 29 april 2012, 22:04   #10304
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij ergert je genoeg aan berichten waarop je besluit ze te rapporteren (met enige trots) hoewel je eveneens kunt besluiten ze gewoon te negeren.

Hoe dan ook illustreer je met je antwoord perfect mijn beslissing om te vragen deze draad te sluiten.
Uitlaatpijpen sluiten leidt tot nog meer stank binnen
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 22:06   #10305
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik rapporteer in principe alleen berichten waarin scheldpartijen of persoonlijke aanvallen voorkomen. Als ik elk bericht moest rapporteren omdat het me "ergert", dan kon ik de godganse dag niets anders doen dan berichten rapporteren. Dat is nog van een andere orde dan te vragen om een hele draad te sluiten, omdat je je daar toevallig aan ergert. Als de inhoud je niet zint, ga dan gewoon ergens anders. Da's toch niet zo ingewikkeld?
Jij voelt je helemaal thuis in dit soort topics, hé. Als een zwijn in een modderpoel.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 29 april 2012, 22:08   #10306
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Jij voelt je helemaal thuis in dit soort topics, hé. Als een zwijn in een modderpoel.
Ik vroeg me al af waar je bleef... Jij bent er anders toch ook als de kippen bij...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 29 april 2012, 22:21   #10307
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zijn hoeveelste ban en pseudo zou dit zijn? #24 of zo
Oh hoe erreg seg
born2bewild is offline  
Oud 29 april 2012, 22:55   #10308
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik hoef van jou geen les te leren en als ik wil vragen of deze draad gesloten kan worden, dan vraag ik dat toch zeker?

Simple comme bonjour.
Oud 29 april 2012, 22:59   #10309
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef van jou geen les te leren en als ik wil vragen of deze draad gesloten kan worden, dan vraag ik dat toch zeker?

Simple comme bonjour.
Tuurlijk. En daar zei ik mijn gedacht over. Als ik dat wil, dan doe ik dat toch, zeker? Zo simpel is dat.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 22:59   #10310
born2bewild
Banneling

Standaard

Exactly
born2bewild is offline  
Oud 29 april 2012, 23:15   #10311
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
ik ben onmenselijk...da weet ge toch
Onmenselijk ? Dat zou ik niet opmaken uit je schermafbeelding.
Aligator is offline  
Oud 29 april 2012, 23:37   #10312
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Eindelijk eens een vergelijking met benen (die niet manken)

Laatst gewijzigd door smosty : 29 april 2012 om 23:37.
smosty is offline  
Oud 30 april 2012, 01:47   #10313
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simple comme bonjour.
Je vraagt maar een eind weg, jongen. Je hoogmoedigheid siert je alleszins niet. Ik hoop dat je je dat tenminste realiseert.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 30 april 2012 om 01:47.
Raf is offline  
Oud 30 april 2012, 01:48   #10314
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik raad je sterk aan een bedrijfje op te starten en zelf eens wat ervaring opdoet met allochtone werknemers.
Binnen de kortste keren geef je dan 'meer kansen' aan autochtone werknemers en ben je ook 'de racist', die je hier staat uit te spuwen.
Of had je al een bedrijf ?

Anders moet je zelf al een slinkse uitvreter zijn, om in die achterhaalde den-baas-is-ne-smeerlapretoriek mee te gaan.
Ik heb er begrip voor dat werkgevers discrimineren op basis van uiterlijk, op dezelfde manier dat ik er begrip voor heb dat iemand met een laag inkomen af en toe steelt als makkelijke bijverdienste.

Die eerste doet aan kansrekenen en probeert zoveel mogelijk winst te maken. Die tweede doet wat nodig is om net als de mensen rondom zich van een degelijke welvaart te kunnen genieten.

Ik ben zelfs tegen positieve discriminatie. Het maakt mij niet uit WIE werkloos is. Het raakt me wel dat er dan beweerd wordt dat het de eigen schuld van de individuele immigrant is dat die niet geselecteerd wordt, en arm blijft. Geen rechtvaardiging voor stelen, maar wel volstrekt normaal dat een groep met meer armen meer dieven kent, en dat die groep minder makkelijk verandert wanneer hen minder kansen geboden wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Weet je zelf nog wel waar je het over hebt ?
Hierboven schrijf je net dat werkgevers discrimineren.
Zijn dat dan ook allemaal laag opgeleiden ?

Man man, niet voor niets dat mensen die sterk pro-immigratie zijn, als wereldvreemde parvenue's rondwaren.
Ik beschouw die werknemers die geen immigranten willen eigenlijk niet per se als racisten. In de praktijk zal een groot deel ervan dat wel zijn, maar soit.

Mijn bewering i.v.m. anti-immigratie is gebaseerd op een studie i.v.m. stemmers van partijen en scholingsgraad, waarin CD&V, Open VLD, sp.a, Groen, N-VA en Vlaams Belang met elkaar vergeleken werden.

Er waren twee opvallende uitschieters: Vlaams Belang had percentueel de meeste laaggeschoolden en amper de helft hooggeschoolden van het gemiddelde. Groen haalde ongeveer de helft van de stemmen van hooggeschoolden, bijna het dubbele van het gemiddelde. De rest zat, vergeleken met de verschillen van Groen en Vlaams Belang, zeer dicht bij elkaar.

En daarbij: niemand is echt pro immigratie. Iedereen zou liever hebben dat er geen noodzaak was om te migreren; dat de situatie in alle landen uitstekend zou zijn. Waar het werkelijk om draait, is of we solidair willen zijn met immigranten; of we onze altruïstische gevoelens kunnen aanwenden om anderen onbaatzuchtig te helpen.

Het is heel begrijpelijk dat laaggeschoolden meer dan anderen zo weinig mogelijk solidair willen zijn met immigranten, in de hoop dat zijzelf zo gespaard worden. (Dat zijzelf zo gespaard worden is uiteraard wishful thinking.)
Robinus V is offline  
Oud 30 april 2012, 07:51   #10315
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Onmenselijk ? Dat zou ik niet opmaken uit je schermafbeelding.
Als ik moet afgaan op jou schermafbeelding , dan ben jij bloeddorstig en roofzuchtig ?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 30 april 2012, 07:59   #10316
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Waar zijn de cijfers. Onderbouw uw beweringen met cijfers, niet met aannames. Ik zie geen vergelijkend onderzoek tussen allochtone en autochtone kansarmen. Tot de tijd dat jij nieuwe inzichten staaft, is kansarmoede als voornaamste reden van criminaliteit de logische nulhypothese.
welke aannames? ik geef je een berekeningswijze.

cijfers kan je zelf opzoeken.
Je weet al dat 70% van de bajesklanten van allochtone origine is.
Dat betekent dat 30% van de bajesklanten autochtone belg is.

Op een verhouding van 92% autochtonen tegen 7% allochtonen (of is het ondertussen al meer?) lijkt me dit toch straffe kost.
Tenzij er natuurlijk van die 92% slechts ..... hoeveel % arme sukkelaars zitten? zal al niet meer in percenten uit te drukken zijn. laten we dus aannemen dat er een man of 2000 aan het OCMW zit en de rest van de OCMW klanten zouden dan allochtoon zijn. ge moet er toch gemakkelijk een cijfer op kunnen plakken met je "sociaal achtergestelden" hé.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 30 april 2012, 08:04   #10317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
welke aannames? ik geef je een berekeningswijze.

cijfers kan je zelf opzoeken.
Je weet al dat 70% van de bajesklanten van allochtone origine is.
Dat betekent dat 30% van de bajesklanten autochtone belg is.

Op een verhouding van 92% autochtonen tegen 7% allochtonen (of is het ondertussen al meer?) lijkt me dit toch straffe kost.
Tenzij er natuurlijk van die 92% slechts ..... hoeveel % arme sukkelaars zitten? zal al niet meer in percenten uit te drukken zijn. laten we dus aannemen dat er een man of 2000 aan het OCMW zit en de rest van de OCMW klanten zouden dan allochtoon zijn. ge moet er toch gemakkelijk een cijfer op kunnen plakken met je "sociaal achtergestelden" hé.
1/3 van de bajesklanten zijn illegalen die een misdrijf gepleegd hebben.
Die tel je niet mee in de bevolkingsgroep, want daar hebben we geen cijfers voor.
De oververtegenwoordiging van illegalen toont eerder aan dat niet etnie of cultuur bepalend is maar wel de sociale status/ het inkomen.
artisjok is offline  
Oud 30 april 2012, 09:42   #10318
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik heb er begrip voor dat werkgevers discrimineren op basis van uiterlijk, op dezelfde manier dat ik er begrip voor heb dat iemand met een laag inkomen af en toe steelt als makkelijke bijverdienste.

Die eerste doet aan kansrekenen en probeert zoveel mogelijk winst te maken. Die tweede doet wat nodig is om net als de mensen rondom zich van een degelijke welvaart te kunnen genieten.

Ik ben zelfs tegen positieve discriminatie. Het maakt mij niet uit WIE werkloos is. Het raakt me wel dat er dan beweerd wordt dat het de eigen schuld van de individuele immigrant is dat die niet geselecteerd wordt, en arm blijft. Geen rechtvaardiging voor stelen, maar wel volstrekt normaal dat een groep met meer armen meer dieven kent, en dat die groep minder makkelijk verandert wanneer hen minder kansen geboden wordt.

Ik beschouw die werknemers die geen immigranten willen eigenlijk niet per se als racisten. In de praktijk zal een groot deel ervan dat wel zijn, maar soit.

Mijn bewering i.v.m. anti-immigratie is gebaseerd op een studie i.v.m. stemmers van partijen en scholingsgraad, waarin CD&V, Open VLD, sp.a, Groen, N-VA en Vlaams Belang met elkaar vergeleken werden.

Er waren twee opvallende uitschieters: Vlaams Belang had percentueel de meeste laaggeschoolden en amper de helft hooggeschoolden van het gemiddelde. Groen haalde ongeveer de helft van de stemmen van hooggeschoolden, bijna het dubbele van het gemiddelde. De rest zat, vergeleken met de verschillen van Groen en Vlaams Belang, zeer dicht bij elkaar.

En daarbij: niemand is echt pro immigratie. Iedereen zou liever hebben dat er geen noodzaak was om te migreren; dat de situatie in alle landen uitstekend zou zijn. Waar het werkelijk om draait, is of we solidair willen zijn met immigranten; of we onze altruïstische gevoelens kunnen aanwenden om anderen onbaatzuchtig te helpen.

Het is heel begrijpelijk dat laaggeschoolden meer dan anderen zo weinig mogelijk solidair willen zijn met immigranten, in de hoop dat zijzelf zo gespaard worden. (Dat zijzelf zo gespaard worden is uiteraard wishful thinking.)
Dit is een mening die totaal van de pot gerukt is.
-Werkgevers discrimineren niet op basis van uiterlijk, maar op basis van arbeidsattitude die bij de ene groep sneller in vraag gesteld wordt dan bij de andere.
- Het hebben van een laag inkomen is allerminst een excuus op te stelen,of gaat u aan de volgende bejaarde die op straat beroofd wordt maar even uitleggen dat die sukkel dat doet omdat zijn uitkering te laag is en stelen dus een makkelijke bijverdienste is
- Uw studie houdt geen enkel verband met uw beweringen, nogal wiedes dat wie de sociale leefruimte van migranten deelt in " aandachtswijken" meer hinder ondervindt dan een " middenklase" die leuk stemt maar in de straat amper een allochtoon heeft wonen.
Het Vlaams belang haalt stemmen in Antwerpen Noord, Hoboken en Kiel, Deurne Noord en het Dokske in Merksem, wat " toevallig" wijken zijn waar veel migranten wonen en sociale verdringing ontstaat, dat verklaart stemgedrag!

Dat komt omdat die mensen zich door traditionele partijen niet gehoord of gezien voelen,Hoboken was vroeger een " rood nest".

Laatst gewijzigd door alice : 30 april 2012 om 09:43.
alice is offline  
Oud 30 april 2012, 10:08   #10319
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Je was me voor, Alice.

Trouwens, Robinus gaat voort over de 'studies', omtrent die zgn 'discriminatie' van werkgevers tov allochtonen, maar gaat voorbij aan de lamantabele werkattitude van velen onder hen.
Duidelijk dat ie zelf geen praktische ervaring heeft met allochtone werknemers, anders zou ie wel anders piepen.
Diego Raga is offline  
Oud 30 april 2012, 10:14   #10320
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
misplaatste goedertierendheid van de moderatoren?
Ja. Wanneer ze een gepermbande laten terugkeren die eerder na haar zoveelste ban openlijk toegeeft.
"Het is natuurlijk een sport om zowel iets zinnigs te zeggen met als bonuspunt daarbij zoveel mogelijk "op het randje" te kunnen balanceren."
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=28
Hoeveel keer ben jij onderwijl al terug over het randje gegaan?
artisjok is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be