Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio
Ben jij nu echt niet intelligenter dan dat? Lees er eender welke documentatie op na, en je zal zien wat de historische achtergrond is van die hoofddoek: dat de vrouw haar schoonheid verbergt, om op die manier te voorkomen dat ze wordt lastiggevallen door andere mannen. Dat dat een soort paswoord zou zijn om te zeggen 'ik ben moslim, DUS verkracht mij niet' heb ik nog nooit ergens gezien, en je bent de eerste die ik met die toch wel ERG bizarre hersenkronkel zie afkomen.
|
Als iedereen dus zijn haren wegstopt omdat de testosteronboys anders constant lopen te ejaculeren, zouden de moslima's volgens jou nog een extra half maantje op hun kleding moeten naaien omdat ze anders niet herkenbaar zijn als moslima?
Is dat wat je bedoelt?
Trouwens: de historische achtergrond van de gezichtssluier is dat dit de tempelprostituées waren in pre-islamitische culturen.
De "schoonheid" die ze moesten verbergen (waar bij ze evenmin met hun voeten mochten stampen) betreft meer dan waarschijnlijk het goud dat ze als nomaden meenamen: de vrouwen werden beladen met gouden armbanden, enkelbanden (rinkelden) of halssnoeren. Het was niet de bedoeling met die sieraden openlijk te staan pronken, wegens gevaar op beroving.
In sommige vertalingen heeft men het dan ook over SIERAAD en niet over SCHOONHEID. (die trouwens niet door een hoofddoek wordt verstopt, tenzij jij een haarfetisjist bent).
(ben ik trouwens ook geacht om me opgewonden te voelen bij het zien van een mannelijke haardos? of zijn wij vrouwen daarvan bespaard geworden?
Citaat:
Precies omdat er discussie bestaat over deze (en andere) verzen. Da's ook waarom lang niet alle moslimvrouwen een hoofddoek dragen: volgens sommige interpretaties moet het, volgens andere niet.
|
Ik toon enkel het vers waarop de suikermoslima's zich zouden kunnen baseren. Ze lopen allemaal te kwelen dat Allah het aan hen gevraagd heeft
maar ik vind dus geen enkel ander vers dat ze zouden kunnen "interpreteren".
Gezien zelfs het CGKR zoveel aandacht schenkt aan deze "vraag van Allah" zou ik toch verwachten dat er een betere bron voor zou gevonden zijn. Niet dus.
Citaat:
Wat dit trouwens met de rest van je argumentatie te maken heeft is me niet helemaal duidelijk, aangezien ook hier er nergens op gealludeerd wordt dat niet-moslimvrouwen mogen worden lastiggevallen.
|
Ik heb je de hadith over het verkrachten van de "oorlogsbuit" gepost, waarbij mohammed zelfs niet wou dat ze de moeite deden om coitus interruptus toe te passen bij die overwonnen vrouwen.