Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero
Uw individuele vrijheid is geen streven naar vrijheid maar een streven naar individuele macht.
|
War is peace, freedom is slavery, he.
Macht is de mogelijkheid om
anderen dingen laten te doen tegen hun wens. Ik zie dus niet in hoe je "individuele macht" kan vergaren. De mogelijkheid om mijzelf dingen tegen mijn zin doen te doen heb ik al

(eigenlijk zelfs niet, maar kom...)
Citaat:
Het verlangen naar meer bezitten omdat men intelectueel sterker is staat voor mij gelijk aan primitief, net zo primitief als een primaat die macht bezit omdat hij sterker is.
|
Ik zie niet goed in hoe "meer bezitten" iets te maken heeft met MACHT, tenzij dat bezit bekomen is door een overdracht van bezit TEGEN DE EXPLICIETE WENS IN van de andere die gedwongen werd het U over te dragen. En dan was bezit geen oorzaak van macht, maar was macht een oorzaak van bezit (wat vaak het geval is - mensen bezitten veel omdat ze machtig zijn en niet andersom).
Maar bezit op een vrijwillige manier vergaren, ik zie niet in wat dat met macht te maken heeft.
De primaat die macht bezit omdat hij ANDEREN KAN DWINGEN heeft niks te maken met de mens die op wederzijds vrijwillige basis welvarend wordt.
Citaat:
Mensen kiezen er niet voor om arm te zijn, ze arm zijn vanwege de inherente gebreken van het kapitalisme mensen tegen elkaar opzet, laat concureren enkel en alleen al voor hun fundamentele, in ziekelijke aard is het voor rijkdom.
|
Nee, mensen zijn normaal gezien a priori arm. Als gij alleen in uwen blote op de wereld zou zijn, dan zou gij nog veel armer zijn. Dat is de referentietoestand, he.
Dat er toevallig andere mensen zijn die dingen hebben, daar hebt gij niks mee te maken. Gij staat daar nog altijd in uwen blote flikker kou en honger te hebben. Ik zie niet goed in wat dat met kapitalisme te maken heeft.
Citaat:
Vandaar dat de kapitalistische ons de onnodige kanker van de armoede en de kwaadaardige symptomen van dakloosheid, analfabetisme, werkloosheid, hoge criminaliteit, het percentage van de mensen zonder de juiste medische en preventieve gezondheidszorg, en honger geeft.
|
Want als ge helemaal alleen in uwe blote flikker staat op de wereld dan zal er plots wel een dak uit de hemel vallen, zult ge wel medische zorgen krijgen, zult ge wel les krijgen, en zult ge geen honger hebben ?
Ok, helemaal alleen zal er wel geen criminaliteit zijn !
Maw, als je de toestand bekijkt van "gij alleen op de wereld" en "gij in een kapitalistische maatschappij" dan ziet dat laatste er toch beter uit, nee ?
(en btw, onze maatschappij is maar voor een kleine helft kapitalistisch, he).