Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Waarom mensen zich steeds opnieuw laten vangen door simplistische oplossingen begrijp ik niet. Als ze hun eigen leven beschouwen kunnen ze toch al merken hoe complex de zaken soms in elkaar zitten. Maar op samenlevingsniveau zou het ineens eenvoudig kunnen. Gaat mijn petje te boven.
|
Je kan er natuurlijk niet van uit gaan dat ieders leven even complex is dan het uwe. Sommige mensen leven echt wel in een simpele wereld. Iemand zeg iets verkeerd je slaat op zijn bakkes. Je voelt je wat minder fris; je zuipt je volledig lam... Alé ik bedoel maar niet iedereen geraakt aan jouw niveau van leven hoor. Sommigen leven echt wel van simplismen.
Die man die nu al 20 jaar Vlaams blok stemt "omdat het allemaal komt door die makakken"; diens leven is niet zo moeilijk hoor. Voor die man is alles wel de schuld van die makakken.
Citaat:
Mocht ik voor Wilders gestemd hebben dan hoop ik dat ik nu door zou hebben dat er zelden simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen bestaan, en dat tegen de "vijand" roepen en tieren ook weinig nut heeft.
|
De Decker ziet zichzelf als de Belgische tegenhanger van Wilders. Ben je daardoor verwonderd? Ken je veel mensen die ooit voor LDD hebben gestemd?