Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Aan al wie hier zevert over dat politiek verlof van het Strikske bij de VRT.
Ten eerste, ben ik helemaal niet zeker of hij dat verlof gevraagd heeft, dan wel dat hij echt ontslag gegeven heeft. Of wie weet - ik ken zijn leeftijd niet - dat hij al echt op pensioen is, maar gezien "teveel verdient, dan pensioen niet uitbetaald krijgt".
Maar wie denkt dat iemand in de situatie van het Strikske, terug naar zijn oude functie kan, als "journalist met een vermoeden van neutraliteit", die mag te biechten gaan bij Van Gheluwe.
Toen het nieuws uitkwam dat het Vlaams Strikske naar de politiek overstapte, en wel naar de nva, was dat een bom in het wereldje van politiek-liefhebbers.
Zo'n bom heeft inderdaad wel consequenties. En het Vlaams Strikske zal daar op voorhand wel goed over nagedacht hebben.
Nu, verder interesseert het me geen bal meer over Bracke wel of niet een opportunist is. Als lid van de nva zie ik dat hij zich enorm inzet. Meer moet dat niet zijn.
Het interesseert me dus geen bal, maar wat niet-leden van de nva er over denken, interesseert men nog tien ballen minder.
.
|
Voor 8.000 �* 9.000 Euro/maand, zet iedereen zich voluit in.
Maar iemands "inzet" gekoppeld aan dat salaris, kan je nog heel moeilijk idealisme noemen. Noem het eerder een mooie, fijn uitgestippelde "fin de carrière". Opportunisme dus.