Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 8 oktober 2012, 07:26   #61
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als ik Bracke zijn parcour bekijk, dan zie ik een idealist. Zeker geen opportunist.
Vooral een portemonnist.
subocaj is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:36   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hahaha.

U bent me nu toch echt -excuseer me de uitdrukking- een 'naieve kloot'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Lessen forumdiscussie door system, les 1:

Als je geen argumenten hebt om een post te beargumenteren, haal je uit die discussie 1 zin en op basis daarvan beledig je de poster.
De overige argumenten verdwijnen dan, en als je er ergens "excuseer" tussen zet ontvang je ook geen banpunten.
Ik moet zeker system hier niet verdedigen, eigenlijk het tegendeel ..
maar de uitdrukking "naïeve kloot" is geen belediging; het is een oer-Vlaamse uitdrukking voor een bepaald soort, vaak brave maar wel inderdaad erg naïeve mens die zich laat vangen door de eigenlijk oplichtende medemens.

Dit gezegd zijnde: System vergist zich wel voor de volle 100 procent. Het Vlaams Strikske licht niemand op. Iemand die het Vlaams Strikske verdedigt, omdat die een politieke lijn vertegenwoordigt die hem bevalt, wordt zeker niet opgelicht door Bracke.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:39   #63
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet zeker system hier niet verdedigen, eigenlijk het tegendeel ..
maar de uitdrukking "naïeve kloot" is geen belediging; het is een oer-Vlaamse uitdrukking voor een bepaald soort, vaak brave maar wel inderdaad erg naïeve mens die zich laat vangen door de eigenlijk oplichtende medemens.

Dit gezegd zijnde: System vergist zich wel voor de volle 100 procent. Het Vlaams Strikske licht niemand op. Iemand die het Vlaams Strikske verdedigt, omdat die een politieke lijn vertegenwoordigt die hem bevalt, wordt zeker niet opgelicht door Bracke.

.
Ik zie uw punt. Maar ik was er toch niet blij mee.

System: bij deze wordt de uitdrukking u inderdaad vergeven.
Oud 8 oktober 2012, 08:45   #64
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan al wie hier zevert over dat politiek verlof van het Strikske bij de VRT.

Ten eerste, ben ik helemaal niet zeker of hij dat verlof gevraagd heeft, dan wel dat hij echt ontslag gegeven heeft. Of wie weet - ik ken zijn leeftijd niet - dat hij al echt op pensioen is, maar gezien "teveel verdient, dan pensioen niet uitbetaald krijgt".
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3E35UPMU

Bracke is dus wel degelijk met politiek verlof.

Citaat:
Het interesseert me dus geen bal, maar wat niet-leden van de nva er over denken, interesseert men nog tien ballen minder.
Een goede manier om stemmen te winnen
Wiley E Coyote is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:58   #65
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé Hypo, jij bent hier nieuw hé, je hebt duidelijk de correcte visie over de N-VA, De Wever en alles wat niet per sé Belgisch gezind is nog niet onder de knie.

Bracke is een opportunistische tafelspringer die het alleen maar voor zijn eigen zak doet, slaafs de Voka-uitspraken afdreunt, en de kiezer - maar-die-zal-dat-wel-ontdekken-als-het-te-laat-is - bedriegt over zijn ware motieven. Willen we dat afspreken?

Moet ik mij nu zorgen maken? Ik spreek mij niet uit over Bracke zijn motieven, enkel hijzelf kent zijn eigen ware motieven maar zullen we eens gissen naar de motieven van veel andere politici? Die zijn echt geen haar beter dan die van Bracke hoor.
Hypochonder is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:14   #66
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tsja, geef hem eens ongelijk dat hij zijn ambtenaren vangnet niet opgeeft. Hij zou maar heel dom zijn mocht hij dat niet gedaan hebben.
Die ambtenaren zo snel mogelijk laten afvloeien, is dat niet een standpunt van N-VA?
subocaj is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:21   #67
subocaj

Standaard

Citaat:

Ten eerste, ben ik helemaal niet zeker of hij dat verlof gevraagd heeft, dan wel dat hij echt ontslag gegeven heeft. Of wie weet - ik ken zijn leeftijd niet - dat hij al echt op pensioen is, maar gezien "teveel verdient, dan pensioen niet uitbetaald krijgt".

Maar wie denkt dat iemand in de situatie van het Strikske, terug naar zijn oude functie kan, als "journalist met een vermoeden van neutraliteit", die mag te biechten gaan bij Van Gheluwe.

Toen het nieuws uitkwam dat het Vlaams Strikske naar de politiek overstapte, en wel naar de nva, was dat een bom in het wereldje van politiek-liefhebbers.
Zo'n bom heeft inderdaad wel consequenties. En het Vlaams Strikske zal daar op voorhand wel goed over nagedacht hebben.

Nu, verder interesseert het me geen bal meer over Bracke wel of niet een opportunist is. Als lid van de nva zie ik dat hij zich enorm inzet. Meer moet dat niet zijn.
Het interesseert me dus geen bal, maar wat niet-leden van de nva er over denken, interesseert men nog tien ballen minder.

.
Hoeveel commissies moeten nog opgericht worden als bijverdienste voor hem en niet alleen voor hem, ook voor al die andere politieke goudzoekers?
Waarom moeten daar nog aparte vergoedingen voor betaald worden.
Het is hun werk.
subocaj is offline  
Oud 8 oktober 2012, 16:00   #68
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar wie denkt dat iemand in de situatie van het Strikske, terug naar zijn oude functie kan, als "journalist met een vermoeden van neutraliteit", die mag te biechten gaan bij Van Gheluwe.

Toen het nieuws uitkwam dat het Vlaams Strikske naar de politiek overstapte, en wel naar de nva, was dat een bom in het wereldje van politiek-liefhebbers.
Zo'n bom heeft inderdaad wel consequenties. En het Vlaams Strikske zal daar op voorhand wel goed over nagedacht hebben.

Nu, verder interesseert het me geen bal meer over Bracke wel of niet een opportunist is. Als lid van de nva zie ik dat hij zich enorm inzet. Meer moet dat niet zijn.

.
Voor 8.000 �* 9.000 Euro/maand, zet iedereen zich voluit in.
Maar iemands "inzet" gekoppeld aan dat salaris, kan je nog heel moeilijk idealisme noemen. Noem het eerder een mooie, fijn uitgestippelde "fin de carrière". Opportunisme dus.
Pietje is offline  
Oud 8 oktober 2012, 17:25   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor 8.000 �* 9.000 Euro/maand, zet iedereen zich voluit in.
Maar iemands "inzet" gekoppeld aan dat salaris, kan je nog heel moeilijk idealisme noemen. Noem het eerder een mooie, fijn uitgestippelde "fin de carrière". Opportunisme dus.
5.516 euro netto vangt een gewoon kamerlid.

Hoeveel zou hij moeten afdragen aan de partij?

En is dat verschil met zijn pree als topjournalist in de brt de moeite waard voor al die miserie ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 oktober 2012, 17:48   #70
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En is dat verschil met zijn pree als topjournalist in de brt de moeite waard voor al die miserie ?

.
dat is de basis-wedde, ja.
Tel daar dan nog al de zitpenningen en premies/vergoedingen bij (commissies)
Pietje is offline  
Oud 8 oktober 2012, 18:08   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Welke misère ? Siegfried Bracke heeft nu meer politiek succes dan bij de VRT en politiek is zijn lieve leven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 oktober 2012, 18:27   #72
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vooral een portemonnist.
Hij verdient nog geen derde van wat Daniël Termont opstrijkt met zijn 23 cumul-mandaten. En misschien een tiende van wat de JVL Comm V binnenrijft.
fonne is offline  
Oud 8 oktober 2012, 18:33   #73
subocaj

Standaard

Citaat:

.
Extra vergoedingen voor het zetelen in de commissies en cumuls niet meegerekend.
subocaj is offline  
Oud 8 oktober 2012, 19:04   #74
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De totale vergoeding van Bracke voor december 2011 bedraagt dus 7.646,46 euro netto.
Naast deze twee mandaten voert Siegfried Bracke geen andere functies uit, bezoldigd of onbezoldigd.
Staat in detail beschreven in dit artikel : http://www.vacature.com/blog/hoeveel...ried-bracke-op

7.600 euro netto per maand, straffe vrt journalist die dat bijeen kan harken.
peter1962 is offline  
Oud 8 oktober 2012, 19:44   #75
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Staat in detail beschreven in dit artikel : http://www.vacature.com/blog/hoeveel...ried-bracke-op

Allez kom, een fotograaf krijgt al 10.000 Euro voor een simpel fotoke met een paar blote tetten. Er is veel geld te verdienen in de journalistensector. Vooral als je nog wat kunt bijschnabbelen voor de SP.A campagnes. Hoeveel zou die Oosterwaal gevangen hebben voor zijn Patrick Magazine (het proefexemplaar van de Nieuwe Knack)?
fonne is offline  
Oud 8 oktober 2012, 19:46   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

De verdiensten van de sossen zullen we wel nooit te weten komen. Vooral niet diegene die worden weggestopt in allerhande commanditaire vennootschappen om ze aan de belastingen en de mandaat-aangifteplicht te onttrekken.
fonne is offline  
Oud 8 oktober 2012, 21:00   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hij verdient nog geen derde van wat Daniël Termont opstrijkt met zijn 23 cumul-mandaten. En misschien een tiende van wat de JVL Comm V binnenrijft.
Wat een bullshit. Als Johan VDL zoveel zou binnenrijven zou hij niet opteren voor een Comm V.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 8 oktober 2012, 21:02   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez kom, een fotograaf krijgt al 10.000 Euro voor een simpel fotoke met een paar blote tetten. Er is veel geld te verdienen in de journalistensector. Vooral als je nog wat kunt bijschnabbelen voor de SP.A campagnes. Hoeveel zou die Oosterwaal gevangen hebben voor zijn Patrick Magazine (het proefexemplaar van de Nieuwe Knack)?
Dus Siegfried Bracke heeft indertijd voor tienduizende euros bijgeschnabeld bij de Sp.a ? Graag bronvermelding.

Oud 8 oktober 2012, 21:03   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verdiensten van de sossen zullen we wel nooit te weten komen. Vooral niet diegene die worden weggestopt in allerhande commanditaire vennootschappen om ze aan de belastingen en de mandaat-aangifteplicht te onttrekken.
Spijtig dat Siegfried Bracke hier zijn boekske niet wil opendoen.

Oud 8 oktober 2012, 21:54   #80
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hier ben ik Bekijk bericht
Vandaag was 'het' debat op één en ongelooflijk belachelijk 'spektakel', waar inderdaad veel met spek werd geschoten.
Het was inderdaad bijzonder zwak. Ik heb mijn TV uitgezet toen Ilse Uyttersprot begon over de specifieke karaktertrekken van de Aalstenaar.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 8 oktober 2012 om 21:56.
stropdrager is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be