De pelgrims beginnen die met de lucht, over zee en land in de weken voorafgaand aan de bedevaart periode. Ze komen meestal in Jeddah, Saoedi-Arabië, de belangrijkste havenstad die het dichtst bij Mekka (45 mijl afstand). Van daaruit reizen ze met hun Hajj groep naar Mekka. Als ze dichterbij Mekka, ze stoppen bij een van de aangewezen gebieden om te douchen en andere kleren aantrekken, het aangaan van een staat van toewijding en zuiverheid voor de bedevaart.
ihram
Ihram is de bedoeling van de persoon die bereid is om alle rituelen van 'Umrah, Hadj of beide wanneer hij aankomt bij de Miqat uit te voeren. Elke richting die in Mekka heeft zijn eigen Miqat. Het wordt aanbevolen dat degene die van plan is uit te voeren Hadj Ghusl (een douche met de bedoeling om zichzelf te zuiveren), parfums zijn lichaam, maar niet zijn kleren maakt, en zet op een tweedelig kledingstuk zonder hoofddeksel. De kledingstukken moeten van naadloze doek. Een stuk met het bovenste deel van het lichaam, en de tweede klep aan de onderkant dekken. Voor een vrouw de Ihraam is hetzelfde, behalve dat zij zich niet parfums te gebruiken op alle en haar jurk moet het hele lichaam fatsoenlijk bedekken, waardoor de handen en het gezicht onbedekt. De pelgrim moet zeggen dat de intentie afhankelijk van het type van de Hadj. Voor Hajj Al-Tamatt'u iemand zou zeggen: "Labbayka Allahoema 'Umrah", wat betekent: "O Allah antwoordde ik Uw oproep uit te voeren' Umrah". Het wordt aanbevolen om de bekende smeekbede van de Hadj, genaamd Talbeyah, zo vaak mogelijk uit de tijd van Ihraam tot de tijd van de eerste steniging van Jamrat Aqaba in Mina te herhalen. Men wordt aangeraden om de Talbeyah hardop uit te spreken, terwijl vrouwen zijn om rustig te zeggen. Dit Talbeyah is van de vorm:
"Labbayka Allahoema Labbayk. Labbayka La Shareeka Laka Labbayk. Inna-alhamda Wan-ntimata Laka Walmulk. La Shareek Lak." (Hier ben ik tot uw dienst. O mijn Heer, hier ben ik. Hier ben ik. Geen partner heb je. Hier ben ik. Waarlijk, de lof en de bepalingen zijn de Uwen, en dus is de heerschappij. Geen partner doen U hebben.)
http://www.youtube.com/watch?v=9fzC_lkIIHs&feature=fvst