Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2012, 19:29   #1
revoleto
Banneling

Standaard (Hajj).....(Hajj)

we in de dagen zegende de eerste van de maand van Dhul Hijjah, die wordt gehouden door de rituelen van de verplichte vijfde van de islam
Allah zegende mij en u bedevaart thuis Grand in Mekka en bezoek het graf van Mstafah Habib Mohammed vrede zij met hem in Medina

Hajj is de vijfde zuil van de islam, Allah heeft opgelegd aan de moslims in het zesde jaar Hijri, een van de beste werken, werd gevraagd de Boodschapper van Allah (: Elk bedrijf beter?
Hij zei: (geloof in Allah en Zijn boodschapper).
Er werd gezegd: En dan? Hij zei: (Jihad op de weg van Allah).
Er werd gezegd: En dan? Hij zei: (aanvaard Hadj (de bedevaart die werd gemengd met de zonde) _ [Overeengekomen].
En Aisha - moge Allah tevreden - zei: O boodschapper van Allah Jihad zien het beste werk ga je niet naar streven? Hij zei: (Nee, maar het beste Jihad geaccepteerde Hajj) _ [Overeengekomen].
De hadj is een boetedoening voor de zonden, zei hij (: (van de Hadj en niet en doet niet immorele daad, keerde hij terug de dag dat zijn moeder droeg hem) _ [Overeengekomen] Hij heeft ook gezegd:. ('Umrah om een ​​boetedoening voor hen , en aanvaard Hadj brengt niemand minder beloning dan het Paradijs) _ [Overeengekomen] zei (: (Amar delegatie van pelgrims en God, die gaat, en ze vroegen hem hun heeft Hij) _ [Bazaar].

Hajj en reinigt de ziel en herstelt duidelijkheid en trouw, en dat het menselijk zijn om geduldig te zijn en te verdragen, en Hajj geïmplanteerd in de ziel een geest van slavernij vol van God, en onderwerping trouw aan de wet van God, en de bedevaart leidt een persoon om dankbaar God voor de zegen van geld en zegen van wellness.

Hajj en leiden tot een langdurige relatie met de moslims, met inbegrip van verschillende kleuren, talen en thuis, en voel sterker de Vereniging van de islamitische broederschap, en helpt bij het verspreiden van de oproep van de islam, want het is een populaire conferentie om de moslims aan te pakken en te identificeren de voorwaarden, en bespreken hun problemen.

De voorwaarden van de Hadj zijn verplicht:
1 - Islam, Hajj is niet verplicht voor de ongelovige.
2 - de puberteit, er moet een jongen zijn, zelfs bedevaart jongen voor de puberteit, is niet aanvaardbaar voor plicht na de puberteit, maar om de Hadj nogmaals, uit te voeren om te zeggen (: (Elke jongen Ag bereikte toen Meineed (leeftijd van referentie), dan moet hij nog een keer doen Hajj) _ [Tabarani].
3 - de geest, niet op de bedevaart gek, denk maar niet corrigeren.
4 - vrijheid, moet er geen slaaf.
5 - Omdat, zodat het in staat is om de ontberingen van reizen te weerstaan, en dat hij het genoeg is geweest van het hebben van te bedelen totdat hij terugkeert.
En vrouwen net als mannen in de voorwaarden van de Hadj wordt verplicht, maar het is essentieel dat gepaard gaat een man of een mahram, of bij haar betrouwbare vrouwen

http://www.youtube.com/watch?v=kTJZXfaY54w
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 19:56   #2
revoleto
Banneling

Standaard

De pelgrims beginnen die met de lucht, over zee en land in de weken voorafgaand aan de bedevaart periode. Ze komen meestal in Jeddah, Saoedi-Arabië, de belangrijkste havenstad die het dichtst bij Mekka (45 mijl afstand). Van daaruit reizen ze met hun Hajj groep naar Mekka. Als ze dichterbij Mekka, ze stoppen bij een van de aangewezen gebieden om te douchen en andere kleren aantrekken, het aangaan van een staat van toewijding en zuiverheid voor de bedevaart.

ihram

Ihram is de bedoeling van de persoon die bereid is om alle rituelen van 'Umrah, Hadj of beide wanneer hij aankomt bij de Miqat uit te voeren. Elke richting die in Mekka heeft zijn eigen Miqat. Het wordt aanbevolen dat degene die van plan is uit te voeren Hadj Ghusl (een douche met de bedoeling om zichzelf te zuiveren), parfums zijn lichaam, maar niet zijn kleren maakt, en zet op een tweedelig kledingstuk zonder hoofddeksel. De kledingstukken moeten van naadloze doek. Een stuk met het bovenste deel van het lichaam, en de tweede klep aan de onderkant dekken. Voor een vrouw de Ihraam is hetzelfde, behalve dat zij zich niet parfums te gebruiken op alle en haar jurk moet het hele lichaam fatsoenlijk bedekken, waardoor de handen en het gezicht onbedekt. De pelgrim moet zeggen dat de intentie afhankelijk van het type van de Hadj. Voor Hajj Al-Tamatt'u iemand zou zeggen: "Labbayka Allahoema 'Umrah", wat betekent: "O Allah antwoordde ik Uw oproep uit te voeren' Umrah". Het wordt aanbevolen om de bekende smeekbede van de Hadj, genaamd Talbeyah, zo vaak mogelijk uit de tijd van Ihraam tot de tijd van de eerste steniging van Jamrat Aqaba in Mina te herhalen. Men wordt aangeraden om de Talbeyah hardop uit te spreken, terwijl vrouwen zijn om rustig te zeggen. Dit Talbeyah is van de vorm:

"Labbayka Allahoema Labbayk. Labbayka La Shareeka Laka Labbayk. Inna-alhamda Wan-ntimata Laka Walmulk. La Shareek Lak." (Hier ben ik tot uw dienst. O mijn Heer, hier ben ik. Hier ben ik. Geen partner heb je. Hier ben ik. Waarlijk, de lof en de bepalingen zijn de Uwen, en dus is de heerschappij. Geen partner doen U hebben.)

http://www.youtube.com/watch?v=9fzC_lkIIHs&feature=fvst

Laatst gewijzigd door revoleto : 20 oktober 2012 om 19:59.
Oud 23 oktober 2012, 21:25   #3
revoleto
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=hnQZZFQ7ldk

Tawaaf: Wanneer een moslim komt naar Mekka, hij moet Tawaf maken rond de Ka'bah, als een gebaar van groet A1Masjid Al-Haraam. Dit wordt gedaan door omcirkelen de Ka'bah zeven keer tegen de klok in, te beginnen met de zwarte steen met Takbeer en eindigt elke cirkel op de zwarte steen met Takbeer, het bijhouden van de Ka'bah om je links. Dan gaat de pelgrim naar Maqam Ibrahim (Ibrahim's Station), en voert twee rak'ah achter de rug, in de buurt van het, indien mogelijk, maar weg van het pad van de mensen die tawaaf. In alle gevallen moet men worden geconfronteerd met de Ka'bah bij het bidden achter Maqam Ibrahim.

Sa'i: De volgende rite is om Sa'i maken tussen Safa en Marwa. De pelgrim begint Sa'i door oplopende het Safa. Terwijl geconfronteerd met de Ka'bah hij prijst Allah, heft zijn handen en zegt Takbeer "Allah-u Akbar" drie keer, dan maakt smeekbede aan Allah. Dan is de pelgrim stamt af van de Safa en hoofden naar de Marwah. Men moet het tempo tussen de duidelijk gemarkeerde groene berichten, maar moet in een normaal tempo lopen voor en na hen. Wanneer de pelgrim de Marwah bereikt, moet hij opstijgen het, lof Allah en doen wat hij deed bij de Safa. Dit wordt beschouwd als een ronde en dat geldt ook de andere kant op van de Marwah naar de Safa. In totaal zeven ronden moeten de Sa'i voeren. Na Sa'i, de moslim eindigt zijn 'Umrah riten door het scheren zijn hoofd of trimmen zijn haar (vrouwen moeten een vingertop de lengte van hun haar te knippen). In dit stadium zijn de onderhavige verboden met betrekking tot de staat van ihraam opgetild en men kan zijn normale leven te hervatten.

Er zijn geen vereiste formules of smeekbeden voor Tawaf of voor Sa'i. Het is aan de aanbidder van Allah te prijzen of om Hem te smeken met een aanvaardbaar smeekbede of om delen van de Koran te reciteren. Hoewel het wordt aangeraden om de smeekbeden dat de Profeet, salla Allah-u alaihe wa salam, placht te zeggen tijdens de uitvoering van deze riten reciteren.

Opgemerkt moet worden dat Umrah kan worden uitgevoerd zoals hierboven beschreven zich op elk moment van het jaar.
Oud 23 oktober 2012, 21:26   #4
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
(Hajj).....(Hajj)
Gesundheid
Gelogeerde aap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 21:43   #5
revoleto
Banneling

Standaard

Dag 1 van de Bedevaart (8e dag van Dhul-Hijjah)

Op de eerste officiële dag van de bedevaart, de miljoenen pelgrims die nu hebben verzameld reis van Mekka naar Mina, een klein dorpje ten oosten van de stad. Daar de dag en nacht door te brengen in een enorme tent steden, bidden, het lezen van de Koran, en rusten voor de volgende dag.

Uit te gaan naar Mina op de dag van Tarwiah

Een pelgrim het uitvoeren van Hadj AlTamatt'u moet van plan zijn ihraam, van de plaats waar hij is, een verblijf op de 8e dag van Dhoel Hijjah, dat is de Tarwiah Day, en laat Mina in de ochtend. In Mina, de pelgrims bidden Dhuhr, Asr, Maghrib en Isha van de 8e dag van ThulHijjah en Fajr van de 9e dag van ThulHijjah. Dhuhr, Asr en Isha worden ingekort om elk twee rak'ah alleen, maar niet gecombineerd zijn. De pelgrim blijft in Mina tot zonsopgang van de 9de dag van ThulHijjah en dan vertrekt naar Arafat.
Oud 25 oktober 2012, 15:25   #6
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=AOhvs0jM9gU
Oud 25 oktober 2012, 19:26   #7
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

hebben ze inmiddels al dat kinderlijke gedrag vertoond van steentjes naar de duivel gooien?

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 25 oktober 2012 om 19:26.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 19:54   #8
revoleto
Banneling

Standaard

Vertrek naar Arafat

Op de 9e dag van Dhoel Hijjah, de dag van Arafat, de pelgrims blijven Arafat tot zonsondergang. De pelgrims bidden Dhuhr en Asr op Arafat, verkort en gecombineerd tijdens den de tijd van Dhuhr om de rest van de dag te redden voor de verheerlijking van Allah en voor de smeekbede om vergeving te vragen. Een pelgrim moet ervoor zorgen dat hij binnen de grenzen van Arafat, niet per se staande op de berg van Arafat. De Profeet salla Allah-u alaihe wa salam, zei: "Ik stond hier op deze rotsachtige heuvel en alle Arafat is een staande plek" moslim. We mogen niet reciteren Talbeyah, verheerlijken Allah de Grootste en herhalen smeekbede. Het is ook gemeld dat de Profeet, salla Allah-u alaihe wa salam, wordt gebruikt om de volgende smeekbede te zeggen: "Er is geen godheid waard aanbeden te worden behalve Allah, de Ene zonder partner De heerschappij en de lof zijn Zijn en Hij is. macht over alles. " Anas Ibn Malik werd eens gevraagd hoe hij en zijn vrienden gebruikt om hun tijd door te brengen tijdens het lopen van Mina aan Arafat in het gezelschap van de Profeet, salla Allah-u alaihe wa salam. Anas zei: "Sommigen van ons worden gebruikt om uit te roepen Talbeyah, anderen gebruikt om Allah te verheerlijken de Grootste en de rest wordt gebruikt om gebeden te herhalen Ieder van ons was vrij om Allah te aanbidden op de manier hij wil zonder vooroordeel of afstand doen van zijn recht.. " Bukhari.

In verreweg de vierkante vlakte van Arafat, zijn tranen, zonden zijn gewassen en fouten zijn verholpen voor degenen die Allah om vergeving vragen en bieden oprecht berouw voor hun verkeerde handelingen in het verleden. Gelukkig is de persoon die de Barmhartigheid en het plezier van Allah op deze bijzondere dag.

Het vertrek van Arafat

Kort na zonsondergang op de Dag van Arafat, de pelgrims vertrekken naar Muzdalifah rustig en eerbiedig in overeenstemming met het advies van de Profeet, salla Allah-u alaihe wa salam, die zei toen hij merkte mensen lopen zonder rust: "O mensen Be quiet! , haastte zich is niet een teken van gerechtigheid. " Bukhari. Om het voorbeeld van de Profeet, salla Allah-u alaihe wa salam, verdient het de voorkeur om het reciteren van de Talbeyah, verheerlijken Allah de Grootste en met vermelding van de naam van Allah tot het moment van steniging Jamrat Aqaba (een stenen pilaar in Mina). In Muzdalifah, de pelgrim voert Maghrib en Isha samen gebeden, het verkorten van de Isha gebed tot twee rak'ah. Pelgrims overnachten in Muzdalifah tot het Fadjr-gebed uit te voeren en tot de helderheid van de ochtend is wijdverspreid voordat ze vertrekken naar Mina die door het wachten heilige Mash'ar vallei.

Vrouwen en zwakke individuen mogen naar Mina te gaan op elk gewenst moment na middernacht om de menigte te voorkomen.

Steniging Jamrat Aqaba

Wanneer de pelgrims aankomen in Mina, gaan ze naar Jamrat Aqaba, waar ze steen met zeven kiezelstenen verheerlijken van Allah "Allah-u Akbar" bij elke worp en een beroep op Hem om hun Hajj te accepteren. De tijd van steniging Jamrat Aqaba is na zonsopgang. De Profeet, salla Allah-u alaihe wa salam, gooide de steentjes laat in de ochtend en zwakke mensen toegestaan ​​om stenen na het verlaten van Muzdalifah na middernacht. De grootte van de kiezels mag niet meer dan dat van een boon zoals beschreven door de Profeet, salla Allahu alaihe wa salam, die waarschuwde tegen overdreven. De steentjes kunnen afgehaald worden hetzij in Muzdalifah of in Mina.
Oud 26 oktober 2012, 20:12   #9
revoleto
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=nuV8MUqsFng

http://dostorasly.com/uploadedimages...g/ovsu5fnc.jpg

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...mb9aRQYwoP2VWw

النبي صلى الله عليه وسلم، ومرة موقوفة على ابن عباس رضي الله عنهما،
: أن جبريل ذهب بإبراهيم إلى جمرة العقبة فعرض له الشيطان فرماه بسبع حصيات فساخ، ثم أتى الجمرة الوسطى فعرض له الشيطان فرماه بسبع حصيات فساخ، ثم أتى الجمرى القصوى فعرض له الشيطان فرماه بسبع حصيات فساخ، فلما أراد إبراهيم أن يذبح ابنه إسحاق قال لأبيه: يا أبت أوثقني لا أضطرب فينتضح عليك من دمي، فإذا ذبحتني فشده، فلما أخذ الشفرة فأراد أن يذبحه نودي من خلفه: أن يا إبراهيم * قد صدقت الرؤيا [الصافات:، 105104].

وأصل القصة دون ذكر كون الذبيح إسحاق رواها البيهقي في سننه، و الحاكم في مستدركه مرفوعة إلى النبي صلى الله عليه وسلم.
.
فرمي الجمرات هو اقتداء بإبراهيم عليه السلام، لذلك قال ابن عباس رضي الله عنهما في رواية البيهقي بعد أن ذكر القصة: الشيطان ترجمون، وملة أبيكم إبراهيم تتبعون.
: فكان الرمي رمزا وإشارة إلى عداوة الشيطان التي أمرنا الله تعالى بها في قوله: إن الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدوا [فاطر: 6].
Oud 26 oktober 2012, 20:54   #10
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht

: أن جبريل ذهب بإبراهيم إلى جمرة العقبة فعرض له الشيطان فرماه بسبع حصيات فساخ، ثم أتى الجمرة الوسطى فعرض له الشيطان فرماه بسبع حصيات فساخ، ثم أتى الجمرى القصوى فعرض له الشيطان فرماه بسبع حصيات فساخ، فلما أراد إبراهيم أن يذبح ابنه إسحاق قال لأبيه: يا أبت أوثقني لا أضطرب فينتضح عليك من دمي، فإذا ذبحتني فشده، فلما أخذ الشفرة فأراد أن يذبحه نودي من خلفه: أن يا إبراهيم * قد صدقت الرؤيا [الصافات:، 105104].

وأصل القصة دون ذكر كون الذبيح إسحاق رواها البيهقي في سننه، و الحاكم في مستدركه مرفوعة إلى النبي صلى الله عليه وسلم.
.
فرمي الجمرات هو اقتداء بإبراهيم عليه السلام، لذلك قال ابن عباس رضي الله عنهما في رواية البيهقي بعد أن ذكر القصة: الشيطان ترجمون، وملة أبيكم إبراهيم تتبعون.
: فكان الرمي رمزا وإشارة إلى عداوة الشيطان التي أمرنا الله تعالى بها في قوله: إن الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدوا [فاطر: 6].
Oei, men heeft hier de ondertitels vergeten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 21:00   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
7 Kiezelstenen gooien naar de satan.

Toen Abraham zijn zoon Isaak wou offeren zei Isaak oh vader blablabla, toen kwam godallah met 'n schaap en 't ritueel van schapen kelen is 't voorbeeld van abraham volgen (veel vrede zij met hem & moge allah tevreden zijn met hem).
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:05   #12
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Vertaling :
Citaat:
it is mijnn lied, het lied van Revoleto, de herdersjongen, opgegroeid tussen de schapen op de heide.
Elk woord wat ik zing, berust op waarheid.

Als het heel mooi weer is, trek ik het weiland in, fluit een vrolijk wijsje en ben heel blij van zin, de schapen in het weiland kijken me lachend aan, ik voel onder mijn overall, mijn lul die gaat al staan.

[chorus]
want ik ga schapen neuken, schapen neuken, schapen neuken is fijn
want ik ga schapen neuken schapen neuken, schapen neuken is fijn

ik zoek naar een lief schaapje, ja daar zie ik er 1 staan.
ik besluip haar van achter, heb me laarzen aan
dan pak ik bij der poten, ik ruik eens aan haar aars, die is al lekker nat ik stop haar poten in mijn laars.

[chorus]
want ik ga schapen neuken, schapen neuken ,schapen neuken is fijn
want ik ga schapen neuken schapen neuken ,schapen neuken is fijn.

Als ik penetreer dan kijkt het schaapje achterom, het mekkert dan lllllllleekker want dat schaap dat is niet dom.
Het schaapje lacht tevreden, ik spuit het helemaal vol, en 's nachts kruip ik tevreden onder de schapenwol.

[chorus]
schapen neuken, schapen neuken, schapen neuken is fijn,
want ik ga schapen neuken, schapen neuken, schapen neuken is fijn.

meeh mehh hhmeeeeeehmmmmmmmeh meeeeeeeeeeh meeeeeeh meeeeeeeeeh meeeeeeeeeeeh meehe meeh meeeeeeh meeeeeeh meehhhh mehhhh

[chorus]
want ik ga schapen neuken, schapen neuken, schapen neuken is fijn
want ik ga schapen neuken, schapen neuken, schapen neuken is fijn.
Oud 30 oktober 2012, 15:58   #13
revoleto
Banneling

Standaard

Citaat:

.

excuse me

Het ritueel eerst georganiseerd ter nagedachtenis van Abraham bedevaart naar Mekka, zoals uitgelegd door de islamitische historicus al-Azraqi:

Toen hij [Abraham] naar links Mina en werd teruggebracht tot (de defile) al-Aqaba, verscheen de duivel om hem bij Stone-Hoop van het Defile. Gabriël zei tegen hem: "Pelt hem!" Dus Abraham zeven stenen gooiden dit op hem, dat hij verdween van hem. Vervolgens is Hij verschenen aan hem op het Midden-Stone-Hoop. Gabriël zei tegen hem: "Pelt hem!" Zodat hij wierpen hem met zeven stenen, zodat hij verdween van hem. Vervolgens is Hij verschenen aan hem bij de Little Stone-Hoop. Gabriël zei tegen hem: "Pelt hem!" Zodat hij wierpen hem met zeven stenen zoals de kleine stenen voor het gooien van in een mitella.

Dus de Duivel trok zich terug uit hem. [2] Alle drie de Jamarat vertegenwoordigen de duivel: de eerste en grootste vertegenwoordigt zijn verleiding van Abraham tegen offeren Ismaël, de tweede staat voor de verleiding van de vrouw van Abraham Hagar te bewegen haar om hem te stoppen, en de derde vertegenwoordigt zijn verleiding van Ismaël om te voorkomen dat opgeofferd. Hij werd bestraft elke keer, en het gooien van de stenen symboliseert die berispingen.
Oud 30 oktober 2012, 16:02   #14
revoleto
Banneling

Standaard

Slaughter of Sacrifice

Na het stenigen van Jamrat Aqaba, gaat de pelgrim naar het slachthuis zijn offer persoonlijk of door middel van de benoeming van iemand anders om het te doen voor zijn rekening. Een pelgrim moet slachten ofwel een schaap, of delen van een koe of een kameel met zes anderen.
Oud 30 oktober 2012, 16:02   #15
revoleto
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/user/MakkahLive?v=cMgnsrJXTOc
Oud 30 oktober 2012, 16:13   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slaughter of Sacrifice

Na het stenigen van Jamrat Aqaba, gaat de pelgrim naar het slachthuis zijn offer persoonlijk of door middel van de benoeming van iemand anders om het te doen voor zijn rekening. Een pelgrim moet slachten ofwel een schaap, of delen van een koe of een kameel met zes anderen.
Leg me dit eens uit , aub ??
http://en.wikipedia.org/wiki/Stoning_of_the_Devil

Een dier kapot maken om aan hun opperwezen te schenken ,
lees ik dit goed ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:34   #17
revoleto
Banneling

Standaard

Shaving the head or trimming the hair

The final rite on the tenth day after offering his sacrifice is to shave one' s head or to cut some of the hair. Shaving the head is, however, preferable for it was reported that the Prophet prayed three times for those who shaved their heads, when he said: "May Allah's Mercy be upon those who shaved their heads." Bukhari and Muslim. For women, the length of hair to be cut is that of a finger tip. The stoning of Jamrat Al-Aqabah and the shaving of head or trimming of hair symbolizes the end of the first phase of the state of Ihram and the lifting of its restrictions except for sexual intercourse with one's spouse. Stoning Jamrat Al-Aqabah, slaughtering the sacrifice and shaving the head or cutting part of the hair are preferred to be in this order, as it is the order that the Prophet, salla Allah-u alaihe wa salam, did them. However, if they are done in any other order, there is no harm in that.

Tawaf Al-Ifadhah

Tawaf Al-Ifadhah is a fundamental rite of Hajj. The pilgrim makes Tawaf-AIIfadhah by visiting Al-Masjid AlHaraam and circling the Ka'bah seven times and praying two Rak'ah behind Maqam Ibrahim. Then the pilgrim should make Sa'i between the Safa and the Marwah. After Tawaf Al-Ifadhah the state of Ihram is completely ended and all restrictions are lifted including sexual intercourse with one's spouse.

Tawaf Al-Ifadhah can be delayed until the days spent at Mina are over.

Return to Mina

The pilgrim should return to Mina and spend there the days of Tashreeq (i.e. the I I th, 1 2th and 1 3th day of Thul-Hijjah). l During each day, and after Dhuhr prayer, | the pilgrim stones the three stone pillars called "Jamarat": The small, the medium and Jamrat Al-Aqabah, glorifying Allah "Allah-u Akbar" with each throw of the seven pebbles stoned at each pillar. These pebbles are picked up in Mina. A l Pilgrim may leave Mina to Makkah on the 13th of Thul-Hijjah or on the 12th if he wishes, there is no blame on him if he chooses the later, but he has to leave before sunset.

Farewell Tawaf

Farewell Tawaf is the final rite of Hajj. It is to make another Tawaf around the Ka'bah. Ibn Abbas said: "The people were ordered to perform the Tawaf around the Ka'bah as the last thing before leaving Makkah, except the menstruating women who were excused." Bukhari.
Oud 6 november 2012, 20:55   #18
revoleto
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=y0QxvEhAv64
Oud 8 oktober 2013, 18:37   #19
revoleto
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=MPZQx8KmgCs
Oud 8 oktober 2013, 18:43   #20
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

hajj hajj
tsjie

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 8 oktober 2013 om 18:43.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be