Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje
Iedereen met een beejte gezond verstand weet dat langer werken met behoud van loon één van de weinige middelen zijn om onze concurrentiekracht te verhogen.
Het vermindert drastisch de loonkost en behoudt de koopkracht.
|
U lijkt mij niet echt tot de categorie te behoren die het gezond verstand gebruiken, want ik heb duidelijk gezegd, geen politieke propaganda met cliché uitspraken, zonder dat je de uitspraken motiveert of uitspraken weerlegt. Ik raad U aan een boek te lezen over logica en bewijsvoering. Als U op dergelijke wijze een stelling in de wetenschappen zou verdedigen of aanvallen, dan zou U gegarandeerd eens mogen terugkomen in de 2e zit.
Uitspraken zoals 'iedereen met gezond verstand' zijn subjectieve uitspraken die totaal geen waarde brengen aan een LOGISCH debat. Het wordt eens tijd dat politici begrijpen dat mensen het BEU zijn dat ze afkomen met cliché uitspraken zonder dat ze hun uitspraken MOTIVEREN, BEWIJZEN of het ONWEERLEGBARE aantonen. Of men nu links of rechts is, het zal inhoudelijk veel interessanter zijn om op dergelijke wijze aan politiek te doen, dan over en het weer standpunten te zitten verdedigen die logisch gezien niet gefundeerd zijn met argumentatie, waarom dit het beste is, maar enkel en alleen het voordeel dient van een bepaalde lobby, organisatie of wat dan ook.
Ik kan evenzeer zeggen, 'iedereen met gezond verstand en een hart', weet dat ik zonder twijfel gelijk heb. Dergelijke uitspraken zijn dogma, subjectief en zijn een stellingname die niks aan het debat toevoegt, dan een opinie. Ik heb duidelijk gezegd, argumenteer.
Het langer laten werken van personen staat zelfs totaal los van de koopkracht als we dit bekijken op de totale bevolking. Want de arbeidsuren die ingevuld worden door langer te werken, zorgen ervoor dat juist diegene die werkloos zijn deze niet kunnen invullen. Zodoende leidt dit tot in zekere zin behoud van koopkracht voor de werkende, maar daling van de koopkracht van diegene die een uitkering krijgt. En deze uitkering wordt zelfs in gevaar gebracht door de verlaging van de loonkost want van deze meerprijs gaat een deel naar de sociale voorzieningen.