Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2012, 04:45   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als ik de reacties lees her en der, in verschillende kranten etc. Men spreekt over drama's, catastrofes, geen brood meer op de plank krijgen, ...

Heb ik iets gemist? Is ons sociale zekerheidssysteem plots afgeschaft misschien?
Ik dacht het niet.
Moeten we dan concluderen dat deze ford-arbeiders toch zoveel meer verdienden dan een werkloosheidsuitkering is?
En wil dat zeggen dat wat ons altijd werd wijsgemaakt, namelijk dat er zoveel on- of laaggeschoolden thuis zitten met overheidssteun terwijl er tal van werkgevers zijn die om hen schreeuwen, waardoor het voor deze groep niet zou renderen om te gaan werken, niet waar is? ...

Ik begin me toch ernstige vragen te stellen bij allerhande dingen.

En 10 000 extra werklozen, bruggepensioneerden of hoe je het ook wilt noemen ... dat is toch geen probleem als die een kleurtje hebben of van buiten België komen? Halfjaarlijks of misschien zelfs trimesterieel komt er zo'n leger van een 10 000 man naar hier, die hier ook niet bijdragen aan de sociale zekerheid maar integendeel dit zien als hun oneindige spaarpot.

Het is eveneens geen probleem als (als dat al gebeurt) deze mensen hier jobs invullen die daardoor niet naar Belgen kunnen gaan.

Wat is dan het probleem?
1)Zolang N-VA niet aan de macht komt, nog niet.

2)Ja en ze zullen je dat blijven wijsmaken.
En daar hebben ze genoeg trucjes voor uitgevonden om het te verdoezelen.
Uitzendarbeid, dienstencheques, schijn zelfstandigen, projectcontracten, enz.

Heb jij invloed op wat er in Brussel gebeurd met immigratie en nu steeds meer met emigratie?
Wij konden na de jaren 80 crisis nog terecht in de ons omringende landen, maar die zijn nu, door ons geliefde Europa, allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Amerika is door zijn immigratiebeleid, zeker voor gewoon geschoolden ook geen optie, omdat je een sponsor moet vinden voor je sociale zekerheid.
Voor een koppel die beiden werkloos worden is het vooral nu in deze tijd, zeker als ze pas gebouwd hebben een ramp.
Jij weet net zo goed als iedereen dat ze gedurende 1 jaar beiden terugvallen op 60% van hun laatste loon en nadien 1 van de twee op 40%. Het derde jaar voor een van de twee nog minder.
Die 77.000 € waar iedereen zich blind op staart is enkel voor diegenen die in het beste geval verkeren en zoals anderen reeds aanhaalden, waarschijnlijk bruto.
Bij de toeleveranciers is de toestand nog erger, veel uitzendkrachten en voor de rest een gapend gat.
Maak je maar niet ongerust, men zal geld vrijmaken voor reconversie.
Maar dat gebeurt langs de GIMV en LRM, waar het grootste deel weer zal verdwijnen, door onze politieke cumul verdedigers in de bestuursraden en de rest door hun beste vriendjes van VOKA, VBO en Unizo.
Vinden er 50 werk, zal je het groot uitgesmeerd in de media terugzien, de rest word doodgezwegen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden