Los bericht bekijken
Oud 6 november 2012, 11:00   #372
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben wel Vlaming en geen Waal en heb familie in Antwerpen, dus zit ik al iets dichter. Voorts moei ik mij ook helemaal niet. Ik neem ook geen stelling in t.o.v. de nota. Ik zeg ook niet dat ze goed of slecht is; ik zeg alleen dat ze ver afstaat van het Groen-programma en dat het dus normaal is dat Groen dit niet als een onderhandelingsbasis ziet.
Dat is dan helemaal geen probleem, maar dan zou het Groen sieren om nu dadelijk de biezen te pakken en niet 'de deur op een kier te laten staan'. Dit laatste doet Groen duidelijk om PJ nog zijn eis op een coalitie met Groen te laten in stand houden. Het spel is te doorzichtig.

Citaat:
De mensen in Wallonië zijn helemaal niet geïnteresseerd in die nota en hebben die ook niet gelezen. Maar het doet ook niet ter zake. De vraag is hoe de nota zich verhoudt tot het programma van N-VA, Stadslijst en Groen. Als ze te verafstaat van het N-VA-programma begaat N-VA kiezersbedrog. Als het te verafstaat van Stadslijst & Groen, dan kunnen zij ook niet over de brug komen zonder kiezersbedrog te plegen.

Jullie moeten eindelijk eens beseffen dat de kiezer de kaarten heel moeilijk heeft geschud in Antwerpen, i.p.v. steeds opnieuw jullie populistische Calimero-gejank aan te heffen.
Ik heb nochtans in de Waalse pers reacties gelezen die veel bijval kenden en positief waren over de nota die De Wever geschreven heeft. (LLB en LS).
Dat de kiezer het moeilijk gemaakt heeft is ongetwijfeld zo; dat de stadslijst vuil spel speelt en al eisen die niets met het eigen programma te maken had ging stellen vanaf minuut één, kan alleen maar als pure chantage en sabotage van de coalitiegesprekken gezien worden; Dat is ook de perceptie van een groot deel van de Vlamingen op dit moment.
'XIII' is offline