Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 6 november 2012, 01:18   #361
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
O-VLD vindt de nota van De Wever over A alvast een interessant werkstuk.
Hetgeen Groen in theorie kan doen likkebaarden en sommigen binnen de Stadspartij kan doen twijfelen….

Immers, als we (een ietsje voorbarig, maar kom) de twee zetels van de OpenVLD tellen bij de 23 van de N-VA, dan zijn de bijkomende 4 van Groen voldoende om een bestuurscoalitie te maken zonder de Stadspartij of zelfs maar delen ervan. Kortom, wie niet op zijn/haar hoede is en/of al te moeilijk doet zou wel eens de trein kunnen missen...
Gwylan is offline  
Oud 6 november 2012, 01:31   #362
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
We draaien rondjes, mijnheer Peter.

Als u van mening bent dat de formatie in Antwerpen Peeters niet veel kan schelen, tenzij op het ene punt van het BAM-tracé, waarom heeft hij dan meteen publiekelijk duidelijk een lovend standpunt ingenomen inzake de nota van De Wever, lovend standpunt dat bijlange niet enkel het BAM-tracé behelst ? Louter voor de grap of zo ? Of omdat het hem wel degelijk kan schelen, onder andere om de redenen die u zelf hebt aangegeven in uw eerdere post ? En als u niet denkt dat het hem onder andere om die redenen wel degelijk kan schelen, waarom hebt u ze dan in uw eerdere post zelf naar voren gebracht ? Ook louter voor de gein ?

Voor wat Van Peel betreft is het zo stilaan duidelijk dat u mijn mening deelt : die man kan - zelfs zonder druk vanuit de CD&V-top - niet anders dan bijdraaien en met de eindvoorwaarden van De Wever akkoord gaan, zoniet kan hij zijn schepenambt op zijn buik schrijven. Ik herhaal : het kan niet anders of De Wever weet dat.

U omschrijft die situatie eigenaardig genoeg als “Van Peel zit op rozen” …. Welnu, het feit dat iemand niet anders zal kunnen dan uiteindelijk toegeven kan volgens mij bezwaarlijk “op rozen zitten” genoemd worden, dus ik hou het bij het duidelijk meer logische “hij zit in de val”.

Maar hoe dan ook blijken we het er over eens : De Wever is goed bezig met het doen slagen van zijn formatie, want de Stadspartij, of toch minstens het CD&V-deel ervan, kan eigenlijk niet anders dan uiteindelijk akkoord gaan met zijn voorwaarden. (Waarbij ik preciseer dat die voorwaarden zullen bestaan uit een enigszins aangepaste tekst van zijn huidige nota, maar dergelijke aanpassing heeft De Wever vanzelfsprekend ingecalculeerd vermits zijn nota niet te nemen of te laten is, en derhalve enige onderhandeling toelaat).
Dhr. Van Peel is misschien iets onwillig omdat BDW het havenbedrijf wil depolitiseren. Pagina 29 http://static1.hln.be/static/asset/2...rsnota_561.pdf

Welk schimmenspel ook opgevoerd wordt, de coalitie wordt NVA-OvLD-CD&V. Er is geen andere oplossing mogelijk buiten deze coalitie en een minderheidscollege. Het jarenlang opgestapelde gif van het Links Blok is het werkelijke obstakel. Het kost jaren om een nieuw vertrouwen op te bouwen.
Oud 6 november 2012, 02:15   #363
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Dhr. Van Peel is misschien iets onwillig omdat BDW het havenbedrijf wil depolitiseren. Pagina 29 http://static1.hln.be/static/asset/2...rsnota_561.pdf

Welk schimmenspel ook opgevoerd wordt, de coalitie wordt NVA-OvLD-CD&V. Er is geen andere oplossing mogelijk buiten deze coalitie en een minderheidscollege. Het jarenlang opgestapelde gif van het Links Blok is het werkelijke obstakel. Het kost jaren om een nieuw vertrouwen op te bouwen.
Ik heb de ganse nota deze morgen (nou ja, vorige morgen, gezien het huidig uur) gelezen, en dus ook het gedeelte inzake de haven. Terzijde : heel eerlijk gezegd kan ik mij daarbij niet ontdoen van het achterliggend gevoel dat de puur lokale politiek in België mij eigenlijk héél weinig interesseert, maar goed, kennelijk is de belangrijkheid van het geval Antwerpen in België op nationaal niveau getild, dus tja, als ik een beetje de Belgische toestanden wil volgen moet het dan maar.

Ik vind heel veel gedeelten van de nota, onder andere ook het gedeelte inzake het voor externe bestuurders openstellen van de raad van bestuur van het havenbedrijf, erg makkelijk aanpasbaar zonder de hoofdgedachte van het bedoelde onderwerp aan te tasten. In casu volstaat het bijvoorbeeld om de vlakken van "aantoonbare expertise" van de eventuele externe bestuurders wat in te perken om de depolitisering heel zacht te laten verlopen, vermits aldus de eigenlijke beslissingsmacht in ruime mate bij de door de meerderheidspartijen geplaatste mannetjes kan blijven. Kortom, daar lijken mij weinig of geen mogelijke breekpunten in te zitten.

Ik ben het met u eens dat de door De Wever beoogde coalitie ongetwijfeld deze is die u aangeeft, maar ik ben van mening dat wie op de trein wil stappen niet al te onwillig zal mogen zijn (Van Peel, om maar eens iemand te noemen), want er zijn andere mogelijkheden.

Laat de ene en de andere binnen de Stadspartij nog maar een aantal weken in eigen nat gaar stoven, en dan zal er gegarandeerd eieren voor het geld worden gekozen zonder al te veel poespas.

Of ik het zelf zo lang kan volhouden om het zaakje te blijven volgen is een ander paar mouwen, maar goed, dan bekijk ik het resultaat achteraf wel.
Gwylan is offline  
Oud 6 november 2012, 08:56   #364
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hetgeen Groen in theorie kan doen likkebaarden en sommigen binnen de Stadspartij kan doen twijfelen….

Immers, als we (een ietsje voorbarig, maar kom) de twee zetels van de OpenVLD tellen bij de 23 van de N-VA, dan zijn de bijkomende 4 van Groen voldoende om een bestuurscoalitie te maken zonder de Stadspartij of zelfs maar delen ervan. Kortom, wie niet op zijn/haar hoede is en/of al te moeilijk doet zou wel eens de trein kunnen missen...
het moet een droom zijn om oppositie te voeren tegen zulk een samenraapsel en voldoening scheppen om op zo'n trein niet te springen.
jogo is offline  
Oud 6 november 2012, 09:02   #365
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
het moet een droom zijn om oppositie te voeren tegen zulk een samenraapsel en voldoening scheppen om op zo'n trein niet te springen.
Och, je vergeet eigenlijk dat er als puntje bij paaltje komt en de onwil van links blijft voortduren er gemakkelijk een coalitie met TWEE partijen kan en zal mogen gevormd worden en dan... stat de hele santeboetiek op stelten. een mens zou gaan hopen dat het daarop uitdraait.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 09:12   #366
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de ganse nota deze morgen (nou ja, vorige morgen, gezien het huidig uur) gelezen, en dus ook het gedeelte inzake de haven. Terzijde : heel eerlijk gezegd kan ik mij daarbij niet ontdoen van het achterliggend gevoel dat de puur lokale politiek in België mij eigenlijk héél weinig interesseert, maar goed, kennelijk is de belangrijkheid van het geval Antwerpen in België op nationaal niveau getild, dus tja, als ik een beetje de Belgische toestanden wil volgen moet het dan maar.

Ik vind heel veel gedeelten van de nota, onder andere ook het gedeelte inzake het voor externe bestuurders openstellen van de raad van bestuur van het havenbedrijf, erg makkelijk aanpasbaar zonder de hoofdgedachte van het bedoelde onderwerp aan te tasten. In casu volstaat het bijvoorbeeld om de vlakken van "aantoonbare expertise" van de eventuele externe bestuurders wat in te perken om de depolitisering heel zacht te laten verlopen, vermits aldus de eigenlijke beslissingsmacht in ruime mate bij de door de meerderheidspartijen geplaatste mannetjes kan blijven. Kortom, daar lijken mij weinig of geen mogelijke breekpunten in te zitten.

Ik ben het met u eens dat de door De Wever beoogde coalitie ongetwijfeld deze is die u aangeeft, maar ik ben van mening dat wie op de trein wil stappen niet al te onwillig zal mogen zijn (Van Peel, om maar eens iemand te noemen), want er zijn andere mogelijkheden.

Laat de ene en de andere binnen de Stadspartij nog maar een aantal weken in eigen nat gaar stoven, en dan zal er gegarandeerd eieren voor het geld worden gekozen zonder al te veel poespas.

Of ik het zelf zo lang kan volhouden om het zaakje te blijven volgen is een ander paar mouwen, maar goed, dan bekijk ik het resultaat achteraf wel.
Confit d'Anvers.
Oud 6 november 2012, 09:15   #367
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Och, je vergeet eigenlijk dat er als puntje bij paaltje komt en de onwil van links blijft voortduren er gemakkelijk een coalitie met TWEE partijen kan en zal mogen gevormd worden en dan... stat de hele santeboetiek op stelten. een mens zou gaan hopen dat het daarop uitdraait.
Maar het paaltje zegt nooit ofte nimmer bij het puntje te komen.
jogo is offline  
Oud 6 november 2012, 09:32   #368
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het paaltje zegt nooit ofte nimmer bij het puntje te komen.
Nood breekt wet. en daar de belgische grondwet zelfs voor degenen die er steeds mee schermen een vodje papier is zal dat wannneer de pure onwil van de linkies dik in de verf is gezet geen probleem zijn vermoed ik. De mensen zullen tevreden zijn dat ze een centrum-rechts bestuur krijgen en dat ze af zijn van dat verpamperende linkiegezever.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 10:39   #369
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat deze nota voor de meesten aanvaardbaar en logisch lijkt. Als ik de reacties - zelfs in Wallonië - lees dan is die voor nagenoeg 85 % positief.
Wat hebben ze in Wallonië nu te zeggen over hoe Antwerpen wordt bestuurd? Het gaat erover dat deze nota te ver afligt van het partijprogramma van Groen opdat Groen in een coalitie zou kunnen stappen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 6 november 2012, 10:41   #370
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat hebben ze in Wallonië nu te zeggen over hoe Antwerpen wordt bestuurd? Het gaat erover dat deze nota te ver afligt van het partijprogramma van Groen opdat Groen in een coalitie zou kunnen stappen.
Wat hebben ze bv. In Gent te zeggen over Aalst? En ik vermoed dat jij ook geen Antwerpenaar bent. wat heb jij je dan volgens je eigen visie te moeien met Antwerpen? Snap je? Ik bedoel maar zelfs mensen in Wallonië die over het algemeen geen fans zijn van De wever vinden de nota best te pruimen.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 10:48   #371
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hebben ze bv. In Gent te zeggen over Aalst? En ik vermoed dat jij ook geen Antwerpenaar bent. wat heb jij je dan volgens je eigen visie te moeien met Antwerpen?
Ik ben wel Vlaming en geen Waal en heb familie in Antwerpen, dus zit ik al iets dichter. Voorts moei ik mij ook helemaal niet. Ik neem ook geen stelling in t.o.v. de nota. Ik zeg ook niet dat ze goed of slecht is; ik zeg alleen dat ze ver afstaat van het Groen-programma en dat het dus normaal is dat Groen dit niet als een onderhandelingsbasis ziet.

Citaat:
Snap je? Ik bedoel maar zelfs mensen in Wallonië die over het algemeen geen fans zijn van De wever vinden de nota best te pruimen.
De mensen in Wallonië zijn helemaal niet geïnteresseerd in die nota en hebben die ook niet gelezen. Maar het doet ook niet ter zake. De vraag is hoe de nota zich verhoudt tot het programma van N-VA, Stadslijst en Groen. Als ze te verafstaat van het N-VA-programma begaat N-VA kiezersbedrog. Als het te verafstaat van Stadslijst & Groen, dan kunnen zij ook niet over de brug komen zonder kiezersbedrog te plegen.

Jullie moeten eindelijk eens beseffen dat de kiezer de kaarten heel moeilijk heeft geschud in Antwerpen, i.p.v. steeds opnieuw jullie populistische Calimero-gejank aan te heffen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 6 november 2012, 11:00   #372
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben wel Vlaming en geen Waal en heb familie in Antwerpen, dus zit ik al iets dichter. Voorts moei ik mij ook helemaal niet. Ik neem ook geen stelling in t.o.v. de nota. Ik zeg ook niet dat ze goed of slecht is; ik zeg alleen dat ze ver afstaat van het Groen-programma en dat het dus normaal is dat Groen dit niet als een onderhandelingsbasis ziet.
Dat is dan helemaal geen probleem, maar dan zou het Groen sieren om nu dadelijk de biezen te pakken en niet 'de deur op een kier te laten staan'. Dit laatste doet Groen duidelijk om PJ nog zijn eis op een coalitie met Groen te laten in stand houden. Het spel is te doorzichtig.

Citaat:
De mensen in Wallonië zijn helemaal niet geïnteresseerd in die nota en hebben die ook niet gelezen. Maar het doet ook niet ter zake. De vraag is hoe de nota zich verhoudt tot het programma van N-VA, Stadslijst en Groen. Als ze te verafstaat van het N-VA-programma begaat N-VA kiezersbedrog. Als het te verafstaat van Stadslijst & Groen, dan kunnen zij ook niet over de brug komen zonder kiezersbedrog te plegen.

Jullie moeten eindelijk eens beseffen dat de kiezer de kaarten heel moeilijk heeft geschud in Antwerpen, i.p.v. steeds opnieuw jullie populistische Calimero-gejank aan te heffen.
Ik heb nochtans in de Waalse pers reacties gelezen die veel bijval kenden en positief waren over de nota die De Wever geschreven heeft. (LLB en LS).
Dat de kiezer het moeilijk gemaakt heeft is ongetwijfeld zo; dat de stadslijst vuil spel speelt en al eisen die niets met het eigen programma te maken had ging stellen vanaf minuut één, kan alleen maar als pure chantage en sabotage van de coalitiegesprekken gezien worden; Dat is ook de perceptie van een groot deel van de Vlamingen op dit moment.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 11:03   #373
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hebben ze bv. In Gent te zeggen over Aalst? En ik vermoed dat jij ook geen Antwerpenaar bent. wat heb jij je dan volgens je eigen visie te moeien met Antwerpen? Snap je? Ik bedoel maar zelfs mensen in Wallonië die over het algemeen geen fans zijn van De wever vinden de nota best te pruimen.
En wat hebben ze in Antwerpen te zeggen over de federale regering?
Eh, wie vindt de nota best te pruimen?
Oud 6 november 2012, 11:09   #374
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nood breekt wet. en daar de belgische grondwet zelfs voor degenen die er steeds mee schermen een vodje papier is zal dat wannneer de pure onwil van de linkies dik in de verf is gezet geen probleem zijn vermoed ik. De mensen zullen tevreden zijn dat ze een centrum-rechts bestuur krijgen en dat ze af zijn van dat verpamperende linkiegezever.
neen , nog eerder komt het A'-stadsbestuur onder Vlaamse voogdij
(dat zou dan de totale afgang betekenen van iemand die wel goed verkiezingen kan winnen maar er daarna niets kan mee aanvangen)
jogo is offline  
Oud 6 november 2012, 11:16   #375
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
neen , nog eerder komt het A'-stadsbestuur onder Vlaamse voogdij
(dat zou dan de totale afgang betekenen van iemand die wel goed verkiezingen kan winnen maar er daarna niets kan mee aanvangen)
Sleutelwoord of beter sleutelcijfer: 2014
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 11:22   #376
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Af en toe de lezertjes er aan herinneren dat Antwerpen geen lokaal geval is.
Daarvoor is het inwonersaantal en economische impact te groot in de VLaamse en zelfs de BElgische kontext.

(En op een tablet is het verdikke ambetant schrijven)
kelt is offline  
Oud 6 november 2012, 11:23   #377
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sleutelwoord of beter sleutelcijfer: 2014
Als de zwoerd het zo blijft doen zou het wel eens pijn kunnen doen...
Oud 6 november 2012, 11:35   #378
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Als de zwoerd het zo blijft doen zou het wel eens pijn kunnen doen...
Jij hoopt dat, Tommeke! maar de sossen zullen kiezen voor de worst uit de hotdigkraam in plaats van met honger verder te gaan, net zoals ze dat in Aalst gedaan hebben.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 november 2012 om 11:35.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 11:37   #379
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hoopt dat, Tommeke! maar de sossen zullen kiezen voor de worst uit de hotdigkraam in plaats van met honger verder te gaan, net zoals ze dat in Aalst gedaan hebben.
hotdigkraam?
Oud 6 november 2012, 11:48   #380
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
hotdigkraam?
Sterk! Is dat je beste argument? ik ben er echt door omvergeblazen: zo een uiting van superieur intellect!!!! Nooit gezien!
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be