Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2013, 17:14   #201
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaja, doe er maar weer een schepje bovenop. Nu is het "segregatie" ...

Ja ik heb een rationele verklaring om in de benaming een onderscheid te maken. En die verklaring heb ik in deze discussie al een voldoende aantal malen gegeven om het hier niet opnieuw allemaal te herhalen. En de holebi's hoeven niet bang te zijn, die verkeerde benaming "huwelijk" voor hun verbintenis zal doodeenvoudig blijven zolang de desbetreffende wetgeving uit 1993 blijft wat ze is. Maar jullie minderwaardigheidscomplex is zo krachtig dat jullie staan te gillen van verontwaardiging wanneer iemand nog maar durft zeggen dat hij/zij vindt dat men er beter een andere benaming voor had gekozen.

Een beetje droevig hoor ...
De wetgeving is van 2003, maar dat terzijde...

Over welke 'jullie' heb je het nu eigenlijk? Moet ik mij daar op een of andere manier door aangesproken voelen?

En ja, 'segregatie'. Je wil twee afzonderlijke wettelijke verbintenissen voor iets van eigenlijk één en dezelfde verbintenis is. Een rationele verklaring heb je daar nog niet voor gegeven. Ik zag wat geneuzel over voortplanting, maar that's it. Dat is geen rationele verklaring, aangezien het burgerlijk huwelijk niet meer is dan een wettelijke verbintenis tussen twee personen. Met voortplanting en kinderen heeft dat niets te maken. Maar misschien heb je nog een andere rationele verklaring voor je wens tot segregatie?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden