Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2013, 20:47   #452
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wie voor het voortbestaan van het 'onafhankelijke' België pleit, is dus 'objectief gezien' tegen alle inwoners van alle landen die als we bekijken hoe de sociaaleconomische kaarten liggen gerust als 'armer' kunnen worden beschouwd?

En dat geldt dan wellicht ook voor de pleitbezorgers van het behoud van de 'onafhankelijkheid' van Qatar (volgens "Forbes" het rijkste land ter wereld), Luxemburg (n° 2), Singapore (n° 3), Noorwegen (n° 4), Brunei (n° 5), de Verenigde Arabische Emiraten (n° 6), de Verenigde Staten (n° 7), Zwitserland (n° 9), Nederland (n° 10), ... ?

Het zal u ongetwijfeld héél véél plezier doen dat de n° 8 uit de lijst, Hong Kong, niet langer 'onafhankelijk' is, maar de voorstanders van 'onafhankelijk' China zijn ongetwijfeld even grote bandieten als de voorstanders van 'onafhankelijk' België (of Vlaanderen).

Of begrijp ik u verkeerd?
Een paar jaar tijd en een paar miljard euro weggooien om onafhankelijk te worden is niet hetzelfde als nalaten een paar jaar en een paar miljard euro te investeren in een politieke eenmaking. Actief een asocialere situatie nastreven is niet hetzelfde als nalaten een socialere situatie na te streven.

Los daarvan ben ik er natuurlijk ook tegen als een andere regio actief een asocialere situatie nastreeft. En ik ben voorstander van politieke eenmaking van de huidige onafhankelijke staten, te beginnen bij een federaal Europa, om hoog te grijpen zonder het helemaal onrealistisch te maken.

Ik vind het jammer voor jou dat je me niet op inconsequentie of hypocrisie kan betrappen, want daar aasde je duidelijk op.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden