Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2013, 07:28   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het centrum van de wereld loopt niet door X zijn of haar gat. X heeft even veel recht als een ander om zichzelf te zijn en voor zichzelf te kiezen. Een ander heeft dus ook even veel recht als X. Wat scheelt er? Moeten mensen per se alles en iedereen "verdragen" uit medelijden? Stop toch die schijn. Stop toch dat doen alsof. Je moet niet alles verdragen, ook niet als iemand iets doet uit naam van één of andere ziekte. Een mens mag grenzen trekken, ook bij de X-en van deze wereld.
Ik vermoed dat X een persoon is met een doorsnee intellect en dus voor rede vatbaar is. Ik weet uit ondervindingen dat het echter vechten tegen de bierkaai is als je zo'n mensen uit hun negatieve spiraal wil halen. Trouwens, ik vermoed dat X ook aanleg voor depressie en angststoornissen heeft, dus extra opletten. Het is voor zo'n mensen veel gemakkelijker om zich op te sluiten in een patroon waarin ze al jaren zitten dan om problemen oplossingsgericht te benaderen. Anderzijds kan zo'n stoornis wel een heel droeve achtergrond hebben: bij de X die ik ken komen er nu stilaan verhalen uit. Ouders waren net hetzelfde (vooral de moeder) en die deden er alles aan om hun kind teneer te drukken. Om over het fysieke geweld maar te zwijgen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden